05.09.2011 12:58 - Австралийски учени откриха телепортация във времето
Автор: zahariada Категория: Технологии

Австралийски учени откриха телепортация във времето

Източник

Физиците от университета на Куинсланд в Австралия твърдят, че са открили телепортация във времето. Така както квантовата физика позволява телепортация в пространството, те казват, че същото нещо е възможно и във времето.

Тяхното откритие показва, че сложните квантови частици могат да пътуват в бъдещето, без реално присъствие във времето между настоящето и бъдещето.

Преди това, ние знаехме, че квантовата телепортация работи в космоса. Две идентични частици, на различни места, са свързани по такъв начин, че при изменение на състоянието на едните, другите също се променят, без значение какво е разстоянието между тях *. Това явление, което противоречи на нашето разбиране за действителността, с това откритие става още по-сложно.

Учените Джей Олсън и Тимоти Ралф твърдят, че квантовата взаимозависимост е основна част от Вселената, и работи както в пространството, така и във времето, така че промяната на състоянието на частицата днес, променя състоянието на същата частица и в бъдеще, дори ако частиците не съществуват между тези две времеви точки. Ето как става това:

... Представете си експеримента, описан от Ралф и Олсън, в който qubit (кубит е една квантова частица) отива в бъдещето. Идеята е, че детекторът действа на qubit, а след това изпраща информация за това, как тази частица може да бъде открита. След това, в някакъв момент в бъдещето, друг детектор в една и съща точка в пространството получава съобщението и извършва необходимите измервания, като по този начин възстановява qubit.

Но има и друг момент. Олсън и Ралф казват, че откриването на qubit в бъдещето трябва да бъде балансирано с времето на създаването си в миналото. "Ако детекторът в миналото е бил активен през последното тримесечие, то детекторът в бъдещето трябва да се активира точно 15 минути преди първия, за да се постигне взаимна зависимост", казват те. По тази причина те наричат ​​този процес "телепортация във времето."

* Авторът изглежда, говори за разликата в зарядите на елементарните частици. Квантовата физика казва, че когато се разбият елементарните частици на квантово ниво, по силата на фундаменталните закони, те трябва да бъдат с различни заряди. Дотогава, докато наблюдателят не изясни, какъв е заряда на една от частиците, и двете които са в суперпозиция (в стадии на неопределеност). Веднага след като наблюдателят установи, че една от частиците е, да речем, с отрицателен заряд, другата незабавно излиза на суперпозиция и придобива определеност на заряда, който става (в нашия случай) положителен. По този начин, както гласи съвременната квантова физика, обмена на информация може да бъде незабавен на абсолютно всякакво разстояние. Ако се разделят две частици в суперпозиция, и ги изпратите, да речем, в различни галактики, откриване на заряда на едната частица в едната галактика, другата частица незабавно ще"узнае" за това, какъв заряд има тя.

Тагове:   време,   телепортация,

1. ekstasis - :)
05.09.2011 22:54
Вселената има разум...
Харесах много!
2. анонимен - x
06.09.2011 10:53
ima mnogo ne6ta koito neznaem, nema i da znaem.6toto tia ne6ta ako gi ima a to sigirno gi ima se darjat ot pravitelstvoto i ot voennite nai-ve4e.Se edno 6e ni predostavqt dostap do tqh-nikoga! Vsi4ko ot koeto ni e mojem da imame polza e zabraneno ot vis6estoq6tite takanare4enite.!ne e li taka zahariada/. 6toto ako moje da se vra6tame vuv vremeto, a to zna4i i vuv minaloto to zna4i moje da go promenqme kum po-dobro si mislq, a koi nqma polza ot tova ne6to! Teleportaciq vuv vremeto mi zvu4i ne6to kato ma6ina na vremeto /.!
3. raders - Интересно, но възможно само тео...
06.09.2011 13:07
Интересно, но възможно само теоретично. Откритието е откритие, когато експериментално се докаже. В противен случай е само интересна приказка
4. анонимен - Смешко
10.09.2011 18:48
А защо ти не я откри преди тях, че да не ни занимаваш интернет-пространството с твоето присъствие?