28.02.2021 13:16 - Учените смятат, че са намерили портал към 5-то измерение

На 18 февруари 2021 г.

От Джо Мартиноimage

НАКРАТКО
  • Фактите:

Ново проучване твърди, че е намерило обяснение за тъмната материя, но разчита на откриването на частица, което води до друго измерение.

• Отразяват върху:

Как откритията променят нашето разбиране за реалността и може би кои сме ние? Може ли пътуването надолу по заешката дупка на нематериалната наука да предизвика разбиране на същността на човешкото съзнание, което може да промени начина, по който живеем живота си?

Знам, че звучи малко като научна фантастика, но нашият свят е адски много по-загадъчен и завладяващ, отколкото позволява голяма част от основните ни новини и информация. Една бърза обиколка по пътеката на постматериалната наука връща много очарователни открития за свръхчовешки способности, свръхсетивно възприятие, гледане от разстояние, нелокално съзнание и др. Накратко, ние сме необикновени и вярвам, че науката е показала това, въпреки че основната култура изостава в отварянето към тези идеи.

Пийте това преди лягане, гледайте как тялото ви се стопява като лудоDrink This Before Bed, Watch Your Body Fat Melt Like Crazy Ежедневни съвети за здравословен животDaily Healthy Living Tips   реклама - научете повече

В  ново проучване  в  The European Physical Journal C  учените предлагат, че съществува частица, която може да действа като портал към пето измерение Какво точно е 5-то измерение? Добър въпрос. Нека започнем с това, което знаем сега за размерите. За учените има четири известни измерения в нашата Вселена. Три, които съставляват пространство (нагоре и надолу, наляво и надясно, напред и назад), това ви дава „3D“ и четвърто измерение на времето.

-> Последният ни епизод на подкаст: Създадени ли са хора от извънземни? Джо сяда с Брус Фентън, мултидисциплинарен изследовател и автор, за да проучи очарователните доказателства зад този въпрос. Щракнете тук, за да слушате!

За да разберем 5-то измерение, трябва да започнем да разглеждаме тъмната материя, която според учените съставлява по-голямата част от масата във нашата Вселена. Тъмната материя е нещо, за което също не знаем твърде много. Ние технически не можем да го видим и затова учените измерват какво въздействие има неговата маса върху други наблюдаеми материи. В най-скорошното проучване авторите - Адриан Кармона, Хавиер Кастелано Руиз, Матиас Нойберт - заявяват, че първоначалното им намерение е да „обяснят възможния произход на фермионните (частични) маси в теории с изкривено допълнително измерение“. Те са скицирали нов скалар, свързан с фермиона, който според тях е подобен на полето на Хигс и частицата на Хигс бозон.

„Открихме, че новото скаларно поле има интересно, нетривиално поведение по допълнителното измерение“, казаха изследователите пред  VICE . „Ако тази тежка частица съществува, тя непременно ще свърже видимата материя, която познаваме и която сме проучили подробно със съставките на тъмната материя, като приемем, че тъмната материя е съставена от основни фермиони, които живеят в допълнителното измерение.“

С по-прости думи, това ново изследване предполага, че въпросната частица може да предостави по-голямо обяснение за тъмната материя, колкото повече знаем за тъмната материя, толкова повече можем да разберем по-финото функциониране на нашата невидима  вселена.

Авторите описват частицата като „възможен нов пратеник на тъмния сектор“.

Трудолюбието обаче тепърва започва. Сега учените трябва да изолират тази частица. Споменатата по-горе частица на бозона на Хигс беше забелязана от Големия адронен колайдер (LHC), най-големият и най-мощен ускорител на частици в света. Въпреки това не е достатъчно мощно, за да се намери тази нова частица и по този начин трябва да се създаде ново устройство.

Това, което ме заинтригува в тази история, беше едно от изявленията на физиците за ново проучване, което те написаха, изследвайки потенциала на 5-то измерение:

„Тази нова частица може да изиграе важна роля в космологичната история на Вселената и може да създаде гравитационни вълни, които могат да бъдат търсени с бъдещи детектори на гравитационни вълни.“

Винаги съм бил увлечен да изследвам по-дълбоките многогодишни въпроси, които съставят нашите настоящи колективни парадигми. Докато разбираме повече за същността на реалността, космоса и отношенията ни с него, ние по същество развиваме по-добро разбиране за това кои сме.

Изследванията ми през годините ме научиха, че много от основните предположения, които правим за себе си и нашия свят, вероятно са неверни. Неща като „съзнанието произхожда от мозъка“ или „нашето съзнание не може да повлияе на нелокално нещата“ или „че Вселената е случайна и човешкото съзнание не може да й въздейства“. От многото изследвания, които прочетох, изследвайки тези предмети, основните предположения на съвременната материалистична наука просто не поддържат водата, когато се разглеждат стотици изследвания, разказващи различна история.

Когато помислите за промяната на парадигмата, която идва в осъзнаването, че нашето човешко съзнание всъщност може да има способността да влияе на нещата нелокално, нещо, видяно чрез стотици „експерименти с намерения“, стриктно проучени по целия свят, трябва да се мисли „какво е истинското природата на нашата реалност и кои сме ние? Дали сме много по-необикновени, отколкото ни карат да вярваме? Нашите мисли, намерения и емоции имат ли по-голямо влияние върху живота ни, отколкото си представяме? Как може тези промени в разбирането кои сме ние да променят начина, по който живеем живота си?