25.02.2021 08:52 - Учените успешно извършват „трансплантация на памет“ между живите организми
Автор: zahariada Категория: Технологии

Последна промяна: 25.02.2021 08:55

Учените успешно извършват „трансплантация на памет“ между живите организми

Публикувано Преди 6 дни

На 17 февруари 2021 г.

От Арджун Валияimage

НАКРАТКО
  • Фактите:

Преди няколко години изследователите откриха, че паметта може да се прехвърля между, в този случай, охлюви. Изследването промени стандартната теория на паметта и мислите за това как мозъкът помни.

• Отразяват върху:

Колко още трябва да открием? Ние дори физически същества ли сме? Може ли спомените да се съхраняват отвъд физическия свят или това, което можем да възприемем със сетивата си? Можем ли да променим биологията си с нашите мисли, чувства и емоции?

Уверете се, че следвате Collective Evolution  в Telegram,  тъй като нямаме представа колко дълго ще бъдем във Facebook.

!Тестването върху животни е изключително сърцераздирателно. Според мен всички същества са интелигентни, емоционални и имат способността да чувстват дълбоко. Целият живот на тази планета е толкова сходен по толкова много начини. В наши дни живите форми на живот се отглеждат за експерименти и консумация, това не само вреди на съществото в това, което някои биха възприели като екстремен акт на жестокост, но в много случаи това уврежда целостта на нашата планета, когато става въпрос за екологични проблеми и човешки здравето също. Ето защо винаги съм много конфликтна, когато представям информация, открита чрез някакъв тип „тестване“, извършено върху друго същество. Има и други начини, по които учените могат да провеждат изследвания, без да използват живи форми на живот.

Последният път, когато бях в конфликт относно споделянето на този тип информация, беше, когато учените инжектираха алуминий в животни, имитирайки графика на ваксините от детството, за да видят каква е разликата между инжектирания и погълнатия алуминий и къде той попада в тялото. Можете да прочетете повече за тази тема тук .

Теодора Капалдо е президент на Антививисекционното дружество на  Нова Англия . Основана през 1895 г., NEAVS е базираната в Бостън национална организация за защита на животните, посветена на прекратяването на използването на животни в научни изследвания, тестване и научно образование. Чрез изследвания, обхват, образование, законодателство и промяна на политиката, NEAVS се застъпва за замяна на животните с модерни алтернативи, които са етично, хуманно и научно превъзхождащи. Това е една от многото организации, които разкриват алтернативи . Това е голям въпрос за биоетиката и аз просто исках да го спомена, преди да вляза в темата.

Какво се случи:  Това може да е стара информация за някои, но наскоро попаднах на нея. През 2018 г. екип от изследователи успешно трансплантира спомени в охлюви, като прехвърли форма на генетична информация, наречена РНК, от един охлюв в друг. Охлювите бяха обучени да развият реакция на лек електрически удар на опашките си, след като тези удари бяха приложени отбранителен рефлекс за оттегляне на охлювите - където охлювите се свиват или свиват, за да се предпазят от вреда - става по-изразено. Да, отново, това е изключително жестоко, мисълта за причиняване на какъвто и да е вид болка или реакция на страх на друго живо същество е сърцераздирателна. Но това е само моето мнение.

Охлювите показаха защитна контракция с продължителност около 50 секунди. Изследователите извлекли РНК от нервната система на охлювите, които били шокирани и инжектирали материала в охлювите, които не били шокирани. Основната роля на РНК от това, което знаем (и има много неща, които не знаем) е да служи като пратеник в клетките, тя носи инструкции за създаване на протеини от ДНК. Когато РНК беше инжектирана в нешокираните охлюви, охлювите също имаха същия тип реакция като шокираните охлюви за продължителен период от време след меко докосване, нещо, което не правеха преди. Те реагираха на нещо, което дори никога не им се беше случвало. Контролните охлюви, които са получили инжекции с РНК от охлюви, които не са получили удари, не показват реакция толкова дълго.

Все едно сме прехвърлили спомен. -  професор,  интегративна биология и физиология ,  невробиология в UCLA ( източник )

Изследователите също така показаха, че сензорните неврони на Aplysia в чашите на Петри, които са били шокирани, са по-възбудими, ако са изложени на РНК от шокираните охлюви. Излагането на РНК от охлюви, които никога не са били шокирани, не е причинило клетките да станат по-възбудими.

Резултатите, каза Гланцман, предполагат, че спомените могат да се съхраняват в ядрото на невроните, където РНК се синтезира и може да въздейства върху ДНК, за да включва и изключва гени. Той каза, че смята, че съхранението на паметта включва тези епигенетични промени - промени в активността на гените, а не в ДНК последователностите, които изграждат тези гени - които са медиирани от РНК ( източник )

Също така е интересно да се отбележи, че Майкъл Левин от Tufts е  възпроизвел експериментите  на McConnell върху безглави червеи при по-контролирани настройки.

Glanzman каза, че един от учениците на McConnell, Al Jacobson, демонстрира прехвърляне на спомени между плоски червеи чрез инжектиране на РНК, по случайност, докато е бил асистент в UCLA Работата е  публикувана в Nature през 1966 г.,  но Якобсен никога не получава мандат, може би поради съмнения относно откритията си. Експериментът обаче бил  повторен на плъхове  малко след това. ( източник )

Друг пример,

Стив Рамирес, 24-годишен докторант по това време, постави мишката в малка метална кутия с черен пластмасов под. Вместо любопитно да подуши наоколо, обаче, животното моментално замръзна от ужас, припомняйки си опита от получаване на крак шок в същата кутия. Това беше учебна реакция на страх и ако не друго, позата на мишката беше по-твърда, отколкото Рамирес очакваше. Неговата памет за травмата трябва да е била доста жива.

Което беше невероятно, защото паметта беше фалшива: Мишката никога не беше получила токов удар в тази кутия. По-скоро реагираше на фалшив спомен, който Рамирес и неговият колега от Масачузетския технологичен институт Сю Лиу бяха заложили в мозъка му. ( източник )

Какво ни казва това? Могат ли живите организми да прехвърлят памет?  Да, вече знаем, че живите организми могат да прехвърлят паметта. Например Nature NeuroscienceПроучване, публикувано преди няколко години, показва, че мишките, обучени да избягват миризма, предават отвращението си на децата си, както и на внуците си. Това проучване се занимава с изследване на фобията и тревожността, тъй като животните са обучени да се страхуват от миризма, подобна на черешов цвят. След това изследователите са разгледали сперматозоидите на мишките и са установили, че участъкът от ДНК, отговорен за чувствителността към аромата на черешовия цвят, е много по-активен в спермата. В резултат на това потомството беше „изключително чувствително“ към черешовия цвят и щеше да избегне аромата, въпреки че никога не са го изпитвали през живота си. „Опитът на родител, дори преди зачеването, оказва значително влияние както върху структурата, така и върху функцията на нервната система на следващите поколения“, заключава докладът.

Оттогава изследванията показват, че „спомените“ и поведението всъщност могат да бъдат предадени на 14 поколения.

Това е много важно и предполага, че редица „спомени“ могат да бъдат предадени от предишните ни поколения, включително страх, безпокойство, травма, може би податливост към вещества като алкохол например и много други. Това отваря широк кръг дискусии, що се отнася до човешкото поведение като цяло.

По-важното е да разпознаем, че това, което е кодирано в нашата ДНК и в нашите гени, също има способността да се променя, използвайки силата на собствения ни ум. Появяват се много доказателства, които предполагат, че мислите, чувствата и емоциите могат да променят нашата ДНК. Това също потвърждава публикуваното по-горе изследване, като се има предвид факта, че се използват емоции като страха. Така че въпросът ми е какво се случва, когато организмът преодолее този страх и не реагира по същия начин? Какво се случва, когато прави съзнателен избор да възприема събитията по различен начин?

Представете си какво могат да направят любовта, спокойствието и другите „положителни“ емоции. Ако можем да кодираме страха, безпокойството и травмата в нашето ДНК и да ги предадем, може ли един организъм да промени това, променяйки себе си и обучавайки се да изживява по-радостен тип преживявания и / или състояние на ума / сърцето? Учените са показали как чувството на благодарност например може буквално да промени структурата на човешкия мозък.

Според HeartMath Institute,

Силата на умишлените мисли и емоции надхвърля теорията в HeartMath Institute. В едно проучване изследователите са тествали тази идея и са доказали нейната достоверност.

Изследователите на HeartMath стигнаха дотам, че показаха, че физическите аспекти на ДНК веригите могат да бъдат повлияни от човешкото намерение. Статията „Модулация на ДНК-конформацията чрез фокусирано върху сърцето намерение“ - McCraty, Atkinson, Tomasino, 2003 - описва експерименти, постигнали такива резултати.

Например, човек, който държи три ДНК проби, е бил насочен да генерира  сърдечна съгласуваност  - благоприятно състояние на психическо, емоционално и физическо равновесие и хармония - с помощта на техника HeartMath, която използва сърдечно дишане и умишлени положителни емоции. Индивидът успя, според указанията, умишлено и едновременно да развие две от ДНК пробите в различна степен и да остави третата без промяна.

„Резултатите предоставят експериментални доказателства в подкрепа на хипотезата, че аспектите на ДНК молекулата могат да бъдат променени чрез преднамереност“, се казва в статията. „Данните показват, че когато индивидите са в сърдечно фокусирано, любящо състояние и в по-съгласуван режим на физиологично функциониране, те имат по-голяма способност да променят конформацията на ДНК.

„Хората, способни да генерират високи съотношения на сърдечна кохерентност, са успели да променят конформацията на ДНК според намерението си. ... Участниците в контролната група показаха ниски съотношения на сърдечна кохерентност и не бяха в състояние умишлено да променят конформацията на ДНК. "

Що се отнася до паметта, може би те дори не са напълно продукт на нашия физически грим? Кой ще каже, че човешкото съзнание например се намира в мозъка? Може би има нефизически аспект или място, което не можем да възприемем със сетивата си, където се съхраняват спомени и преживявания. В края на краищата, самите спомени, въпреки че имат физически характеристики, илюстрирани в това изследване, в известен смисъл са нефизически неща. Доказано е също, че ДНК има някои нефизически аспекти, можете да прочетете за един от многото примери тук .

Връзката ум-тяло също придобива все по-голяма сила, както  подчертава Гарт Кук от  Scientific American :

Нарастващата част от научните изследвания предполага, че нашият ум може да играе важна роля за изцелението на тялото ни - или за поддържането на здравето на първо място. . . Сега има няколко направления на изследвания, които предполагат, че нашето ментално възприятие на света постоянно информира и насочва имунната ни система по начин, който ни прави по-способни да реагираме на бъдещи заплахи. Това беше нещо като „аха“ момент за мен - когато идеята за сплетен ум и тяло внезапно придоби повече научен смисъл, отколкото ефимерно съзнание, което по някакъв начин се отделя от нашето физическо Аз.

Връзката с тялото на ума предполага, че можем да променим биологията си чрез вяра, което предполага, че можем да прекъснем цикъла от „негативни“ аспекти, които сме наследили чрез епигенетика. Този тип интервенции изискват промяна в човешкото съзнание, промяна във възприятието.

Предложено четиво: Биологията на вярата .

Когато става въпрос за изучаване на връзката ум-тяло и връзката му с нашето здраве, може да бъде трудно да се избере начално място сред обширната и нарастваща маса изследвания; едно от най-добрите места за започване обаче е плацебо ефектът, който показва, че умът може да създаде физиологични промени в тялото. Неврологът  Фабрицио Бенедети  обяснява:

Няма само един плацебо ефект, а много. Плацебо болкоуспокояващите могат да задействат отделянето на естествени болкоуспокояващи химикали, наречени ендорфини. Пациентите с болестта на Паркинсон реагират на плацебо с наводнение на допамин. Доказано е, че фалшивият кислород, даван на някой на височина, намалява нивата на невротрансмитерите, наречени простагландини (които разширяват кръвоносните съдове, наред с други неща, и са отговорни за много от симптомите на височинната болест.

Това показва, че въз основа само на нашите мисли и на начина, по който възприемаме околната среда, можем да променим биологията си.

Тогава има идеята, че мислите и човешките намерения могат да променят физическите системи. Ако мислите могат да променят физическите системи, представете си какво могат да направят с нашата собствена биология, както и с тялото на друга. За повече информация, можете да прочетете публикацията, озаглавена  „Терапии за отдалечено изцеление: Преглед на научните доказателства“.

Съществуват също така многобройни достоверни доклади за взаимодействието ум / материя извън квантовата скала, където вече знаем, че тя съществува. Прочетете за един пример тук .

Вземането:  В края на деня доказателствата, показващи, че нашите „спомени“ могат да бъдат пренесени от много поколения, са доста силни. Това, което изглежда изоставено от масовия разговор, е важността на нашите възприятия. Да, нашата среда играе ключова роля за оформянето на нашата биология, но можем да започнем да противодействаме на ефекта от нашата среда, особено ако е „отрицателен“, като променим възприятието си за тази среда. Ние не сме обвързани с генетиката, която наследяваме от нашите предци, можем активно да ги променяме. Ако мишките са обучени например да се страхуват от миризмата на определено вещество, да, техните потомци също се страхуват, но те не са обречени на тази съдба. Мишката, която може да разшири съзнанието си, да мисли и да осъзнае, че няма причина да се страхуват, е тази, която след това променя тяхната ДНК.

Науката за човешкото съзнание, известна още като нематериална наука, напредва доста бързо и показва, че ако повече от нас могат да оперират или поне да положат усилия да оперират от място на мира, ние наистина можем да направим света по-добро място, както и да трансформира нашата биология. Терминът „промяната идва отвътре“ идва в много форми. Ако погледнете съвременната история на човешката раса, въпреки че има много красиви аспекти и спомени, има и много травми. Като човешки колектив имаме още много работа върху себе си и аз вярвам, че в момента преминаваме през този процес и вярвам, че това е предизвикано от факта, че все повече хора имат голяма промяна в начина, по който възприемат заобикалящата ги среда.