12.09.2016 11:34 - "Stranger нещата": Как Реалистични ли са паралелни светове?
Автор: zahariada Категория: Технологии

Последна промяна: 12.09.2016 14:15

"Stranger нещата":

Как Реалистични

ли са паралелни

светове?

Чрез Tia Гош, LiveScience персонал писател | 25 август 2016 г. 13:19 ET
 image image image   Credit: sakkmesterke | Shutterstock.com

ВНИМАНИЕ: Тази статия съдържа спойлери за Netflix оригиналния сериал "Stranger неща."

The удари нова серия "Чужденецът нещата" е повече от просто 1980 завръщане ние всички сме били чака. покажи центрове за група деца, които се опитват да решат серия от мистериозни изчезвания в техния малък град, но те скоро осъзнават, че не всичко е такова, каквото изглежда. В действителност, децата скоро осъзнават, че призрачни явления могат да бъдат действително, произтичащи от взаимодействия с алтернативен свят.

Докато зловеща паралелна вселена , като този в шоуто "Stranger нещата" не може да се кръжи над нашата собствена, основната идея на алтернативен свят отразява концепции за мултивърси че теоретичните физици са предложени в продължение на десетилетия, казват експерти. [Топ 5 причини да живеем в един Multiverse ]

Идеята на две паралелни светове, които са малко по-различен, и дори могат да си взаимодействат, е един от стълбовете на физиката теории, които са се опитвали да обяснят квантовата механика , гравитацията и други необясними аспекти на естествения свят, казват изследователите.

Това не е да се каже, че има определено са заместник светове гъмжи от чудовища, но основната предпоставка "не е непременно в конфликт сзаконите на физиката ", каза Брайън Грийн, теоретичен физик и автор в Колумбийския университет в Ню Йорк.

Въпреки това, повечето хора трябва да са скептични по отношение на мултивърсни теории, тъй като няма доказателства в подкрепа на тяхното съществуване, допълни Грийн.

Не може да бъде!

На "Stranger неща", жителите на Хокинс, Индиана, живеят в неудобно близост до една вселена, наречена с главата надолу, която е пълна с смърт, гниене и загадъчна мазен зелен мъх. Чудовище инфилтрира идиличен малък град от подобна, безплодна версия на света, и жителите Хокинс да пътуват към алтернативна вселена чрез пън или комуникира между двата свята като изпразните светлини и изключване в една къща.Също така, има психически сили, съветските шпиони и много от 80-те носталгия.

Въпреки, че шоуто е чист, трепери-индуциращи фантастика, неговата концепция на паралелни светове не изглежда да са взели най-малко една страница от легитимна теория физика: "многото светове" интерпретация на квантовата механика Хю Еверет. В действителност, в един епизод, учителят, господин Кларк, дори референцията оказващ влияние теория на Еверет.

Еверет, който е физик в 1950 и 1960, предложен, че всеки път, когато някой "мерки" нещо във вселената - например, ако се вгледате в обувките си и да забележите дали има или няма петънце мръсотия е върху тях - две отделни реалности клон от там. [ На 9-големите нерешени мистерии по физика ]

"Вселената се озовава клонове в много копия от себе си", каза Бил Поарие, физик и квантова химия в Texas Tech University в Lubbock.

Въпреки това, за разлика от нашия свят и с главата надолу върху "Stranger неща", тези с разклонена извън пътища никога не могат да си взаимодействат, каза Поарие.

"Не количество светлина, мята се случва да се преодолее това", каза Поарие живо Science.

Много взаимодействащи светове

През последните години, Поарие е предложен вариант на тази теория, наречена много взаимодействащи си светове теория, която той описва в доклад, който бе публикуван през 2014 г. в списание Physical Review X . Голямата разлика е, че тези светове "говорят" помежду друга, в известен смисъл.

За разлика от зачеването на Еверет, няма разклонения вселени. Така че, човек може евентуално да има зло "близнак" в алтернативна вселена, но индивид не би се раздели на две. И докато светове ще си взаимодействат, Старк разликите между мрачно и зловещо с главата надолу и еднообразието реалността на Хокинс, Индиана, би означавало, на теория Поарие е, че хората в един свят, никога не биха могли да пътуват до другия.

За да се разбере защо, картина това: серия от алтернативни светове са подредени като палачинки, с повече подобни вселени близо един до друг в стека палачинки, докато тези с драматични разлики са далеч един от друг. Всяка разлика достатъчно голям, за да се види с невъоръжено око би означавало вселени биха били толкова значително разстояние една от друга, че те никога не биха могли да пътуват между двете , каза Поарие.

"Няколко обекти преместени една малка част, на нано, един от друг: Това са светове, които действително могат да говорят помежду си и да си взаимодействат," каза Поарие.

Braneworlds, швейцарско сирене и космически хляба

В областта на теоретичната физика е произвела почти толкова паралелен свят теории, тъй като има разклонения вселени в многото светове самата теория на Еверет.

Всички, обаче, страдат от един фатален недостатък: В този момент във времето, никой не е намерено никакво доказателство, те съществуват, каза Грийн.

"Аз съм изключително скептичен към всички мултивърсни предложения, както трябва да бъде всеки друг на планетата Земя", каза Грийн живо Science. "Като каза, че, мисля, че идеята е изключително вълнуващо."

Например, някои теории се появяват по естествен път от известно физика, каза Грийн. Например, обобщените математиката зад Големия взрив , за период от масивна инфлация преди 13,8 милиарда години, че е създал вселената, биха могли да бъдат използвани за производството на не само една, но много от тях Big Bangs. [ Big Bang да Civilization: 10 невероятни Произход събития ]

"Много Big Bangs означава много различни вселени", каза Грийн.

Подобно на един блок на швейцарско сирене, в която всяка дупка представлява отделна вселена ", всички те са вградени в рамките на по-величествено, космическото пространство", каза Грийн.

От време на време, тези вселени биха могли да се сблъскат, създавайки космически отпечатък в радиационния фон микровълнова установим в нашата вселена, каза Грийн.

Друга теория, която се излъчва от някои интерпретации на теорията на струните, е, че на така наречените braneworld модели, в които "нашата вселена се оприличи на филия хляб в гигантски космически хляб", каза Грийн.

Други филийки хляб би означавало да се други вселени в непосредствена близост до наше в друго измерение.

Ако в действителност ние живеем в такъв мултивселена, следи от тези скрити светове може да се появи в Големия адронен колайдер, най-големият ускорител на частици в света, който се намира в близост до Женева в Швейцария. На този подземно съоръжение, протонни сблъсъци биха могли да произведат отломки, които се изтласква от нашата вселена и в друго, каза Грийн.

Оригинална статия на живо Science .

ПРЕПОРЪКИ НА РЕДАКТОРА