28.05.2014 11:21 - Израелски изследователи са открили генетичен ключ, който е в състояние да направи далеч със затлъстяването

Последна промяна: 28.05.2014 11:22

Източник (Serg Kite)

Изследователите казват, че са открили генетичен превключвател, който контролира нашия метаболизъм. Те са идентифицирали протеин, който контролира метаболизма - и неговото използване за значително намаляване на развитието на затлъстяване и диабет при мишки.

Манипулирането на биохимичен процес , който се основава на способността на клетките да изгарят енергия , учените могат да разработят нови методи за загуба на тегло, която ще бъде голям пробив в борбата срещу затлъстяването .

Изследователи от Израел Medical Center Beth Deaconess ( BIDMC ) , публикували своите открития на 10 април в списание Nature .

Техните резултати показват, че намаляването на количеството на протеин никотинамид N - метилтрансфераза ( NNMT ) в черния дроб и мазнини значително намалява развитието на затлъстяване и диабет при мишки . Това се дължи на биохимичен механизъм, известен като " безполезен цикъл ", при който се ускоряват клетъчни реакции , като по този начин отнема повече енергия.

"С това откритие ние имахме инструментите на метаболитни манипулации, които могат да помогнат за увеличаване на размера на потреблението на енергия и водят до загуба на тегло ", казва водещият автор на проучването д-р Барбара Kahn . " Безполезно цикъл е един от начините да се ускори използването на енергия в клетките . Технологията, която се използва за подтискане на ген NNMT , вече се използва за лечение на други заболявания при хората. "

При сравняване на мазнини на мишки, които са били изложени на развитието на диабет , с мазнината на нормални мишки , намерени учените , че животните , които са предразположени към диабет , много NNMT в мазнини и черния дроб .

Важно е, че екипът използва технология въвеждането олигонуклеодит ( ASO ) , за да се неутрализира ген NNMT . Това вещество вече е одобрен от Службата за надзор на Администрацията по храните и лекарствата ( FDA) за лечение на генетичните причини за високото ниво на холестерола или хиперлипидемия , както и при лечението на вирусни инфекции на окото.

Поради тази причина , учените се надяват лесно да се подложи на клинични изпитвания и в най-близко бъдеще да представи на човечеството лек за затлъстяването.

Прочетен: 40020819