Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04 11:19 - Ройтерс, Би Би Си и Bellingcat участваха в тайни програми, финансирани от британското външно министерство за „отслабване на Русия“, разкриват изтекли документи
Автор: zahariada Категория: Политика   
Прочетен: 173 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 23.04 11:20


Ройтерс, Би Би Си и Bellingcat участваха в тайни програми, финансирани от британското външно министерство за „отслабване на Русия“, разкриват изтекли документи

image

МАКС БЛУМЕНТАЛ
·20 ФЕВРУАРИ 2021 Г. Нови изтекли документи показват участието на Ройтерс и Би Би Си в тайни програми на Обединеното кралство за осъществяване на „промяна в позицията“ и „отслабване на влиянието на руската държава“, заедно с разузнавачите и Bellingcat.

Бюрото на Великобритания за външните работи и общността (FCO) спонсорира Ройтерс и Би Би Си за провеждането на поредица от тайни програми, насочени към насърчаване на промяната на режима в Русия и подкопаване на нейното правителство в Източна Европа и Централна Азия, според поредица от изтекли документи .

Изтекли материали показват, че фондация Thomson Reuters и BBC Media Action участват в тайна кампания за информационна война, насочена към противодействие на Русия. Работейки чрез сенчест отдел в британския FCO, известен като Counter Disinformation & Media Development (CDMD), медийните организации работеха заедно с колекция от разузнавачи в тайно образувание, известно просто като „Консорциумът“.

Чрез програми за обучение на руски журналисти, наблюдавани от Ройтерс, британското външно министерство се стреми да предизвика „промяна в отношението на участниците“, насърчавайки „положително въздействие“ върху тяхното „възприятие за Великобритания“.

„Тези разкрития показват, че когато депутатите се нахвърляха срещу Русия, британски агенти използваха Би Би Си и Ройтерс, за да прилагат точно същата тактика, в която политиците и медийните коментатори обвиняват Русия, че използва“, Крис Уилямсън, бивш депутат от Лейбъристката партия в Обединеното кралство, който се опита да кандидатства обществен контрол върху тайните дейности на CDMD и беше ограден от съображения за национална сигурност, каза пред The ​​Grayzone.

„Би Би Си и Ройтерс се представят като непреходен, безпристрастен и авторитетен източник на световни новини“, продължи Уилямсън, „но и двете са силно компрометирани от тези разкрития. Двойните стандарти като този просто водят до още по-голяма репутация на политици и корпоративни медийни хакове. "

Говорителят на фондацията Thomson Reuters Джени Верекер имплицитно потвърди автентичността на изтекли документи в имейл отговор на въпроси от The Grayzone. Тя обаче твърди: „Заключението, че фондацията Thomson Reuters е участвала в„ тайни дейности “, е неточно и представя погрешно нашата работа в обществен интерес. От десетилетия ние открито подкрепяме свободната преса и работим, за да помогнем на журналистите в световен мащаб да развият уменията, необходими за независима отчетност. “

Пакетът от изтекли файлове наподобява много свързани с UK FCO документи, публикувани между 2018 и 2020 г. от хакерски колектив, наричащ себе си Анонимен. Същият източник поиска кредит за получаване на последния кръг документи.

Grayzone докладва през октомври 2020 г. за изтекли материали, публикувани от Anonymous, които разкриха мащабна пропагандна кампания, финансирана от FCO на Обединеното кралство за култивиране на подкрепа за смяна на режима в Сирия. Скоро след това Министерството на външните работи заяви, че компютърните му системи са проникнати от хакери , като по този начин потвърждават тяхната автентичност.

Новите течове илюстрират с тревожни подробности как Reuters и BBC - две от най-големите и най-изявените новинарски организации в света - се опитаха да отговорят на призива на британското външно министерство за помощ за подобряване на неговата „способност да отговори и да популяризира нашето послание в Русия “, И„ да се противопостави на разказа на руското правителство “. Според заявените цели на Обединеното кралство FCO, според директора на CDMD, е „да отслаби влиянието на руската държава върху близките й съседи“.

Ройтерс и Би Би Си поискаха многомилионни договори за постигане на интервенционистките цели на британската държава, обещавайки да култивират руски журналисти чрез обиколки и обучения, финансирани от FCO, да създадат мрежи за влияние в и около Русия и да популяризират про-НАТО разкази в рускоезичните региони .

В няколко предложения до британското външно министерство Ройтерс се похвали с глобална мрежа за влияние от 15 000 журналисти и служители, включително 400 в Русия.

Проектите на FCO в Обединеното кралство се изпълняват тайно и в партньорство с уж независими, високопрофилни онлайн медии, включително Bellingcat, Meduza и основаната от Pussy Riot Mediazona. Участието на Bellingcat очевидно включва намеса на Обединеното кралство на Обединеното кралство в изборите в Северна Македония през 2019 г. от името на пронатовския кандидат.

Доставчиците на разузнавателни услуги, които ръководеха тази операция, Zinc Network, се похвалиха, че създават „мрежа от YouTube в Русия и Централна Азия“, като същевременно „подкрепят участниците [да] извършват и получават международни плащания, без да бъдат регистрирани като външни източници на финансиране“. Фирмата също така изтъкна способността си да „активира редица съдържание“ в подкрепа на антиправителствени протести в Русия.

Новите документи предоставят критична информация за ролята на държави-членки на НАТО като Великобритания за влияние върху протестите в стил цветна революция, проведени в Беларус през 2020 г., и повдигат тревожни въпроси за интригите и вълненията около затворения руски опозиционер Алексей Навални .

Освен това материалите поставят сериозно съмнение относно независимостта на две от най-големите и престижни медийни организации в света, разкривайки Ройтерс и Би Би Си като очевидни изрезки от разузнаването, пируващи в коритото на британска държава за национална сигурност, че техните новинарски операции са все по-противни до разглеждане.

Ройтерс иска таен договор на британското външно министерство за проникване в руски медии

Поредица от официални документи, разсекретени през януари 2020 г., разкриват, че Ройтерс е финансиран тайно от британското правителство през 60-те и 70-те години на миналия век, за да подпомогне антисъветска пропагандна организация, управлявана от разузнавателната агенция MI6. Правителството на Обединеното кралство използва BBC като пропуск за прикриване на плащания към новинарската група.

Разкритието подтикна говорител на Ройтерс да заяви, че „споразумението от 1969 г. [с MI6] не е в съответствие с нашите Принципи на доверие и няма да направим това днес“.

Принципите на доверие очертават мисия за „запазване на независимостта, целостта и свободата от пристрастия на [Ройтерс] при събирането и разпространението на информация и новини“.

В собствената си декларация за ценности BBC прокламира : „Доверието е основата на BBC. Ние сме независими, безпристрастни и честни. "

Новите изтекли документи обаче, анализирани от The Grayzone, изглежда разкриват, че както Ройтерс, така и Би Би Си отново са ангажирани в непрозрачни отношения с външното министерство на Обединеното кралство за противодействие и подкопаване на Русия.

През 2017 г. подразделението с нестопанска цел на медийната империя на Ройтерс, фондацията Thomson Reuters (TRF), представи официално търг, предлагащ „сключване на договор с държавния секретар по външните работи, представен от британското посолство Москва, за предоставяне на проект „Изграждане на капацитет в руските медии.“. Писмото е подписано от изпълнителния директор на Reuters Моник Виле на 31 юли 2017 г.

 

Търгът на Ройтерс беше отговор на покана за подаване на оферти от FCO, която потърси помощ при изпълнението на „програма от тематични обиколки до Обединеното кралство от руски журналисти и онлайн влиятелни лица“.

Работейки чрез британското посолство в Москва, FCO се стреми да произведе „промяна в отношението на участниците“, насърчавайки „положително въздействие“ върху тяхното „възприятие за Обединеното кралство“.

 

През 2019 г. FCO предложи подобна инициатива, този път формулирайки по-агресивен план за „противодействие на разказа на руското правителство и доминацията в медийното и информационното пространство“. Всъщност британското правителство се опитваше да проникне в руските медии и да разпространи собствения си разказ чрез влиятелна мрежа от руски журналисти, обучени във Великобритания.

 

Ройтерс отговори на двата призива на FCO с подробни търгове. В първата си оферта медийният гигант се похвали с установяването на глобална мрежа от 15 000 журналисти и блогъри чрез „интервенции за изграждане на капацитет“. В Русия тя заяви, че най-малко 400 журналисти са били култивирани чрез нейните програми за обучение.

 

Ройтерс твърди, че е извършил 10 предишни обиколки за 80 руски журналисти от името на британското посолство в Москва. Той предложи още осем, обещавайки да популяризира „културни и политически ценности в Обединеното кралство“ и „да създаде мрежа от журналисти в цяла Русия“, свързани заедно от споделен „интерес към британските дела“.

 

Търгът на Ройтерс подчерта институционалните предразсъдъци и интервенционалната програма, които подчертаха програмите за обучение. Детайлизирайки поредица от програми, финансирани от Обединеното кралство, посветени на „противодействието на руската държавна пропаганда“, Ройтерс свързва разказите на руското правителство с екстремизма. По ирония на съдбата тя посочи собствените си усилия за отслабването им като „безпристрастна журналистика“.

 

В същото време Reuters изглежда осъзна, че нейното тайно сътрудничество с британското посолство в Москва е силно провокативно и потенциално разрушително за дипломатическите отношения. Разказвайки за обиколка, финансирана от Обединеното кралство, която тя провеждаше за руски журналисти в разгара на аферата Сергей Скрипал, след като британското правителство обвини Москва в отравяне на мандат, руски разузнавач, шпионирал за Великобритания, в търга се посочва: в постоянна комуникация с британското посолство в Москва, за да се оценят нивата на риск, включително репутационен риск за посолството. "

 

Беше забелязано споменаването от Ройтерс на белоруската телевизия „Белсат“ и неговото особено значение „за способността на правителствената стратегия на Обединеното кралство да открива и противодейства на разпространението на руската информация“. Докато се описва като „първият независим телевизионен канал в Беларус“, както става ясно от търга на Ройтерс, „Белсат“ е средство за влияние на НАТО.

Базиран в Полша и финансиран от полското външно министерство и други правителства на ЕС, Белсат изигра влиятелна роля в популяризирането на протестите в стил цветна революция, избухнали през май 2020 г., за да поиска свалянето на белоруския президент Александър Лукашенко.

В крайна сметка офертата на Reuters изглежда е била успешна, тъй като е получила договор от юли 2019 г. с Фонда за конфликти, стабилност и сигурност на FCO (CSSF). Но нито едно от предприятията не искаше обществеността да знае за тяхното сътрудничество по проект, предназначен да се противопостави на Русия. Договорът беше с надпис „Строго поверително“.

 

„Отслабване влиянието на руската държава“

Програмите, изложени през последното изтичане на документи, работят под егидата на мрачно подразделение на Службата за развитие на външните работи и на Общността, наречено Counter Disinformation & Media Development (CDMD). Водена от оперативник от разузнаването на име Анди Прайс, програмата е забулена в тайна.

Всъщност британското правителство отрече исканията за свобода на информация за относно бюджета на дивизията и огради членове на парламента като Крис Уилямсън, които потърсиха данни за неговия бюджет и дневен ред, позовавайки се на националната сигурност, за да блокират исканията им за информация.

„Когато се опитах да разследвам допълнително“, каза бившият депутат Уилямсън за „Грейзон“, „министрите отказаха да ми разрешат достъп до всякакви документи или кореспонденция, свързани с дейността на тази организация. Казаха ми, че публикуването на тази информация може да „наруши и подкопае ефективността на програмата“. “

По време на среща, свикана в Лондон на 26 юни 2018 г., Прайс очерта нова програма на FCO „за отслабване на влиянието на руската държава върху близките й съседи“. Той поиска консорциум от фирми да съдейства на британската държава при създаването на нови и на пръв поглед независими медии, които да се противопоставят на подкрепяните от руското правителство медии в непосредствената сфера на влияние на Москва и да засилят съобщенията на правителствата, съгласувани с НАТО.

Оправдана въз основа на предполагаемото намерение на Русия да „сее разединение и разбира се [sic] прекъсване на демократичните процеси“, предложената от Pryce кампания беше по-агресивна и мащабна от всичко, което Русия беше хванала да прави на Запад.

 

Прайс подчерта, че тайната е от съществено значение, като предупреди, че „някои получатели няма да искат да бъдат свързани с FCO“.

 

Година по-късно подразделението CDMD на FCO очертава програма, която да продължи до 2022 г. на цена от 8,3 милиона долара за британските данъкоплатци. Целта му е да създаде нови търговски обекти и да подкрепи съществуващи медийни операции „за противодействие на усилията на Русия да сее разединение“ и „повишаване на устойчивостта към враждебните съобщения на Кремъл в балтийските държави“.

По този начин британското правителство се зае с редица разузнавачи, за да доминира в балтийските медии с про-НАТО съобщения - и може би да сее някакво собствено разединение.

 

Както се вижда по-долу, BBC направи очевидно успешна оферта за участие в тайната балтийска програма чрез своята организация с нестопанска цел, известна като BBC Media Action.

 

Би Би Си също предложи да участва в отделна програма за пропаганда на медии в Украйна, Молдова и Грузия. Тя посочи Ройтерс и вече несъществуващ разузнавач, наречен Aktis Strategy, който участва в предишни програми на FCO CDMD, като ключови съюзници в своя консорциум.

 

Би Би Си идентифицира местни партньори като Hromadske, базираната в Киев излъчваща мрежа, родена в разгара на така наречения Майдан „Революция на достойнството“ през 2014 г., която разчиташе на ултранационалистически мускули за отстраняване на избран президент и инсталиране на пронатовски режим . Hromadske материализира почти за една нощ с начален капитал и логистична подкрепа от Американската агенция за международно развитие (USAID) и милиардери медиен магнат мрежа фонд Пиер Omidyar е .

 

BBC Media Action предлага да се работи чрез Aktis за култивиране и разрастване на пронатовски медии в конфликтни райони като района на Донбас в Източна Украйна, където от 2014 г. бушува прокси война между подкрепяните от Запада украински военни и проруски сепаратисти. Информационната война за учебниците, оръжието на радиоразпръскващите медии, преодоля хода на битката в продължителен, остър конфликт.

 

Пропагандистката кампания на Обединеното кралство FCO предупреди, че „свързани с Кремъл структури“ могат да подкопаят проекта, ако бъде разкрит. За медийна организация, която твърди, че поставя доверието в основата на своята харта за ценности, Би Би Си със сигурност работеше при висока степен на секретност.

 

Вмесването на британския FCO в Източна Европа и Балтия създаде ярост сред доставчиците, които се стремят да осигурят „изграждане на капацитет“ и помощ за развитие на медиите в периферията на Русия. Сред участниците в търга бяха Ройтерс и ветерани изпълнители на FCO, участвали в множество кампании за информационна война от Сирия до британския вътрешен фронт.

Консорциумът

Сред изпълнителите на разузнавателни услуги, които се кандидатираха за участие в финансирания от Обединеното кралство FCO консорциум, бяха Zinc Network и Albany Communications. Както отбелязва журналистът Кит Кларенберг в репортаж от 18 февруари от за неотдавнашните течове на FCO, тези фирми „се хвалят с персонал, притежаван от разрешителни за [сигурност], лица, които преди това са служили на най-високите нива на управление, военните и службите за сигурност. Освен това те имат богат опит в провеждането на операции по информационна война от името на Лондон по целия свят. "

По-рано известен като Пробив, Цинкът е сключил договор с Министерството на вътрешните работи на Обединеното кралство да изпълнява тайно медийни проекти, пропагандиращи британски мюсюлмани под егидата на инициативата за предотвратяване на радикализацията В Австралия Цинкът беше заловен да провежда нелегална програма за насърчаване на подкрепата за правителствените политики сред мюсюлманите.

Бен Нортън докладва за The Grayzone за записа на Олбъни за „осигуряване на участието на обширна местна мрежа от над 55 стрингери, репортери и видеооператори “, за да повлияе на медийните разкази и да прогресира целите на промяната на западния режим в Сирия, като същевременно извършва услуги за връзки с обществеността от името на екстремистки сирийски милиции, финансирани от страните членки на НАТО и монархиите от Персийския залив, за да дестабилизират страната.

В своята кандидатура за британската медийна програма FCO в Балтийския регион Олбани предложи поредица от сатирични „интерактивни игри“ като „Путин Бинго“, за да насърчи опозицията на руското правителство и да използва „разочарованията, преживявани от руснаците в ЕС“.

Олбани постави базирания в Латвия аутлет, наречен Meduza, като „водещ поддръжник на тези игри“. Водещ уебсайт сред привържениците на руската опозиция, Meduza получи финансова подкрепа от шведското правителство и няколко подкрепяни от милиарди про-НАТО фондации.

 

Като изпълнител на британския FCO, Zinc Network заяви, че „предоставя сегментация на аудиторията и насочва подкрепа“ не само на Meduza, но и на Mediazona, предполагаемо независимо медийно начинание, основано от двама членове на антикремълската група за представяне на изкуството Pussy Riot.

Една от основателите на Медиазона, Надя Толоконикова, сподели сцена с бившия президент на САЩ Бил Клинтън на конференцията на фондация Клинтън през 2015 г. На следващата година Толоконникова унищожи сега затворения основател на Wikileaks Джулиан Асанж, твърдейки: „Той е свързан с руското правителство и чувствам, че се гордее с това.“

 

 

Освен предоставяне на „насочена подкрепа“ за „независими“ обекти, които тласкат дясната линия срещу Кремъл, Zinc предложи да привлече финансирането на Обединеното кралство FCO в програма за директни плащания и игрални резултати от търсенето с Google в тяхна полза. Изключването на разузнавателните данни беше категорично по отношение на желанието му да намали видимостта на търсенето на руския държавен оператор RT.com.

 

Обединеното кралство тайно финансира и управлява мрежа от руски YouTube и "активира" антиправителствено протестно съдържание

В документ, означен като „частен и поверителен“, Цинк разкрива ролята на консорциума в създаването на „мрежа на YouTube“ в Русия и Централна Азия, предназначена да разпространява посланието на Великобритания и нейните съюзници в НАТО.

Според Цинк консорциумът е „подпомагал участниците, които извършват и получават международни плащания, без да бъдат регистрирани като външни източници на финансиране“, вероятно, за да заобиколят руските изисквания за регистрация на средства, финансирани от чуждестранни медии.

Цинкът също така помогна на влиятелните лица в YouTube да „разработят редакционни стратегии за предаване на ключови послания“, докато работеше „да запази поверителността на своето участие“. И изпълни цялата си програма за скрита пропаганда в името на „насърчаване на медийната почтеност и демократични ценности“.

 

Може би най-видният руски влиятел в YouTube е Алексей Навални, маргинален националистически опозиционер , номиниран за Нобелова награда, след като стана обект на инцидент с отравяне с висок профил, който доведе отношенията между Русия и Запада до надира след Студената война .

Осъждането на Навални от руското правителство на 2,5 години затвор за укриване на условно освобождаване е вдъхновило нова вълна от антиправителствени протести. Още през 2018 г. Навални лично спонсорира национални демонстрации срещу забраната на приложението за криптирани съобщения Telegram.

В своята кандидатура за договор за британски FCO Zinc разкри, че е изиграл задкулисна роля „да активира набор от съдържание в рамките на 12 часа след последните телеграмни протести“. Дали тези дейности са свързани с Навални или непосредствената му мрежа, не е ясно, но частното разкриване от Цинк изглежда потвърждава, че британското разузнаване е изиграло роля за засилване на протестите през 2018 г.

 

Руските разузнавателни служби публикуваха ужасни видеозаписи, на които се вижда, че Владимир Ашурков, изпълнителният директор на антикорупционната организация FBK на Навални, се среща през 2013 г. с заподозрян британски агент MI6 на име Джеймс Уилям Томас Форд, който оперира от британското посолство в Москва. По време на рандевуто Ашурков може да бъде чут да иска 10 до 20 милиона долара, за да генерира „съвсем различна картина“ на политическия пейзаж.

 

През 2018 г. името на Ашурков се появи в изтекли документи, разкриващи скрита мрежа за влияние на Обединеното кралство FCO, наречена Integrity Initiative. Както съобщава The Grayzone , Integrity Initiative е действала зад прикритието на мозъчен тръст, наречен Institute for Statecraft, който е скрил собственото си местоположение чрез фалшив офис в Шотландия.

Управлявана от група военни разузнавачи, тайната пропагандна група работи чрез групи от медии и политически влиятели, за да ескалира напрежението между Запада и Русия. Сред лондонския клъстер от антируски влиятелни лица е Ашурков.

Военните директори на Integrity Initiative очертаха дневния си ред в категорични, недвусмислени изрази. Както показва изтеклата бележка по-долу, те се стремят да експлоатират медиите, мозъчните тръстове и тяхната мрежа за влияние, за да предизвикат колкото е възможно повече истерия относно предполагаемо злокачественото влияние на Русия. Откакто започнаха тайната си кампания, почти всичките им желания се сбъднаха.

 

Bellingcat се присъединява към мрежата на цинка, за която се твърди, че се намесва в изборите в Северна Македония

След отравянето на Алексей Навални той си сътрудничи с британския журналистически отбор с отворен код Bellingcat, за да прикачи престъплението към руските разузнавателни служби на ФСБ. Въпреки, че това е установено, че Bellingcat е финансиран от Националния фонд за демокрация , правителствена организация от САЩ, че операциите подпори режим за смяна на целия свят, фактът, никога не се е показала в топове на раболепни профили, че корпоративните медии, включително Ройтерс, имат публикувано за организацията.

Ролята на Bellingcat като партньор в финансирания от Обединеното кралство FCO консорциум EXPOSE на Zinc Network може да добави допълнителен слой на подозрение относно претенцията на търговския обект за независимост.

Всъщност Bellingcat беше включен в изтекли документи от 2018 г. като ключов член на „Мрежата от неправителствени организации“ на Цинк. Сред членовете в мрежата беше Институтът за държавни плавателни съдове, фронтът на Инициативата за почтеност.

 

Основателят на Bellingcat Елиът Хигинс категорично отрече да приема финансиране от британския FCO или да си сътрудничи с него. Но след като документите за цинка изтекоха в началото на 2019 г., Хигинс разкри, че някаква версия на предложението за цинк е получила зелена светлина от Министерството на външните работи.

 

Кристиан Триббърт, член на персонала на Bellingcat, който бе посочен като потенциален треньор от документите на Zinc и който сега ръководи звеното за видеоразследване на New York Times, твърди, че програмата се състои от доброкачествени семинари на тема „умения за цифрови изследвания и проверка“.

Това, което той и Хигинс обаче не споменаха, беше, че Bellingcat очевидно е изпратен от Цинковата мрежа, за да „отговори” на парламентарните избори през 2019 г. в Северна Македония. Залогът беше висок, тъй като изборите вероятно ще определят дали малката държава ще влезе в НАТО и ще се присъедини към ЕС. Кандидатът за НАТО триумфира и не без малко помощ от британското външно министерство и неговите съюзници.

Според предложението на Цинк Bellingcat осигури обучение на най-голямата мрежа, македонска медия. Към него се присъедини и DFR Lab, проект на Атлантическия съвет, финансиран от НАТО и САЩ, във Вашингтон.

 

След като очевидно участва в тайната интервенция, финансирана от Обединеното кралство, в Северна Македония, Bellingcat публикува статия преди парламентарните избори през 2020 г., озаглавена „ Намесата на Русия в Северна Македония “.

Няколко документа на Zinc Network посочват Ройтерс като член на финансираната от Обединеното кралство FCO медийна интервенция в балтийските държави.

Запитана от The Grayzone как участието на Ройтерс във финансирани от Обединеното кралство програми, насочени към противодействие на Русия, отговаря на принципите на доверие на новинарската организация, говорителят Джени Верекер заяви: „Това финансиране подкрепя нашата независима работа за подпомагане на журналисти и журналистика по целия свят, като част от нашата мисия за укрепване на свободна и жизнена глобална медийна екосистема, за да подкрепим множество гласове и да запазим потока от точна и независима информация. Това е така, защото точното и балансирано отразяване на новините е решаващ стълб на всяко свободно, честно и информирано общество. "

През последните години BBC и Reuters изиграха все по-агресивна роля в демонизирането на правителствата на страните, където Лондон и Вашингтон се стремят към смяна на режима. Междувременно известни онлайн разследващи агенции като Bellingcat са поникнали привидно за една нощ, за да подпомогнат тези усилия.

С публикуването на документите на FCO на Обединеното кралство трябва да се повдигнат въпроси дали тези уважавани новинарски организации наистина са независимите и етични журналистически организации, за които се твърдят, че са. Докато те забиват „авторитарните“ държави и злонамерените руски дейности, те нямат какво да кажат за машинациите на мощните западни правителства в тяхната непосредствена среда. Може би не са склонни да хапят ръката, която ги храни.




Гласувай:
2
1



Спечели и ти от своя блог!
1. blagovesteliseev - отврат
23.04 11:29
лъжа и измама, не е лошо, че участват в подобни шпионски кампании, лошото е, че се водят нещо като медии
цитирай
2. zahariada - Да
23.04 12:35
Така е.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 31019549
Постинги: 18275
Коментари: 20207
Гласове: 27318
Архив
Календар
«  Юни, 2021  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930