06.12.2013 17:32 - Учените са направили триизмерна карта на човешкото ДНК
Автор: zahariada Категория: Хоби

Учените са направили триизмерна карта на човешкото ДНК  Дата на публикуване: 05 декември 2013 г.

Линейнитеr декодиране на генетичната последователност - не всичко, което е необходимо за разбиране на тънкостите на механизъм наследство. В клетката ядро ДНК събира в чудовищно сложно преплитане. Сега за първи път картирани всички свои тънкостите.

Прилики ( син цвят отляво в цифри ) и различията ( червени ) в начина на пакетиране на ДНК в различни проби (вдясно) . Gray плик показва ядрото на клетката , диаметърът му е равна на няколко микрометра ( Фигура Lin Chen / USC Dornsife College на писма , науките и изкуствата ) .

Tитаничната извършена работа биолози от Университета на Южна Калифорния . Те построили пълна схема на пространственото разположение на човешкия геном .

Известно е, че ДНК молекулата в хромозомата е усукан като намотка , състояние . Biopolymer извършване генетична информация е толкова голяма, че 46 от тези молекули ( разположени съответно в 46 човешки хромозоми ) , ако бихте могли да ги оправям в размер разтегнат„ до повече от два метра !

Не е чудно , че в ядрото на клетката ДНК молекули образуват стотици милиони на контакти с тях. Това са не само проста геометрия размисъл " молекула на живота" , но също така засяга механизма на наследяване , генната активност в частност. Това е така, защото това е важно да се знае как точно тези точки са разположени в пространството.

Авторите на изследването картографирани местонахождението на местата на пресичане на ДНК - ДНК по време на човешкия геном ( хромозома във всяка ) , както и да се вземе предвид взаимодействието между хромозоми. За тази цел , учените са използвали различни биохимични реакции с ДНК проби , проведени върху твърд субстрат .

Допълнително се усложнява от компютърен алгоритъм, имат право да прехвърлят този набор от данни в триизмерен образ на генома на човешката клетка .

Така биолози са взети под внимание , че във всяка клетка серпентина модел заплитане ДНК , въпреки че подобно по принцип, но се различава по-подробно. Сравнение на такава информация за различни клетки също може да каже много за функционирането на апарата на наследствеността и някои причини за неуспехите в такъв механизъм .

Статистическа сравнение на " полагане фиде " ДНК в множество клетки на проучване е един от най -важните резултати от новата работа .

Статия за
3D картографиране на генома в Nature Biotechnology награден покриване на стаята.