23.08.2013 12:03 - Учените разгледаха "опашка на комета" на Слънчевата система
Автор: zahariada Категория: Хоби

Остатъчен напречно сечение. Снимка: NASA.

Учените разгледаха "опашка на комета" на Слънчевата система

Учените са доказали, че слънчевата система има плазмен "опашка". Данните, получени от спътник IBEX, право не само да потвърди съществуването на по-рано прогнозира от теоретиците на образованието, но и разкри редица подробности: на опашката не само единен следа от йонизиран газ.

Изследователи от няколко изследователски центрове в САЩ, анализира данни от спътниковия IBEX. Това устройство е снабдена със специални капани за атома, образувани в границите на слънчевата система, и с помощта на тези капани, учените са в състояние да определи, че от каква посока такива атоми пристигат по-често, отколкото други. Възможно е да се разкрие границата между магнитосферата и слънчева междузвездното магнитно поле, както и представа за формата си.

Астрофизици са открили, че формира от взаимодействието на магнитни полета плазма балон не е редовен сферична форма, а по-скоро прилича на комета с удължена опашка. И опашката, когато се гледа по неговата надлъжна ос, е симетрична: представени от изследователи в схемата показва фигура, наподобяваща четирилистна детелина детелина. Две диаметрално противоположно лоб показват посоката, от която частиците пристигне с повече енергия, а останалите две, обаче са относително бавни атома. Тези разлики показват как учените са свързани с асиметрия на магнитното поле на Слънцето.

NASA | IBEX Provides First View of the Solar System"s Tail

Подробност на наука статия в The Astrophysical Journal превод New Scientist.