Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2010 22:47 - Химичната сватба на Християн Розенкройц Ден четвърти
Автор: zahariada Категория: Други   
Прочетен: 673 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 17.12.2010 22:48


      Ден четвърти   Аз още лежах в леглото си и с душевно спокойствие разглеждах прекрасните картини и фигури в моите покои, когато внезапно чух да свири корнет, като че ли вече беше дошло времето за празничната процесия. Моят паж скочи от леглото като луд, при това изглеждаше по­скоро мъртъв отколкото жив. Можете да си представите как се почувствах, когато той ми каза, че другите вече са били представени на царя. Аз така се отчаях, че заплаках и проклех моя мързел. Докато още се обличах, той вече готов изтича навън от стаята, за да види как стоят нещата. Скоро обаче се върна с радостната новина, че още нищо не е пропуснато; не бях пропуснал нищо друго освен закуската, понеже поради моята напреднала възраст не са искали да ме събудят. Сега обаче било дошло времето заедно с него и аз да побързам към фонтана, където почти всички се бяха събрали. Утешен, аз се опомних и бързо наметнах моята пелерина. Тогава закрачих заедно с пажа към познатата градина с фонтана. След като се поздравихме с девицата и тя се пошегува с мен заради моето дълго спане, тя ме поведе за ръка към фонтана, където видях, че вместо своя меч, лъвът държеше една доста голяма плоча. Когато я разгледах отблизо, видях, че тя беше свалена от старите паметници и поставена тук по особени причини. Понеже беше много стара, надписът й беше станал малко неясен, затова искам да го опиша без да го променям, а всеки да размисли върху него:     Hermes Princeps. Post tot illata Generi humano damna,  Dei consilio: Аз Хермес, князът, ­  след толкова много беди,  причинени на човешкия род, съм призван по волята Божия    Artisque adminiculo, Medicina salubris factus Heic fluo. Bibat ex nie qui potest: Lavet, qui vult: Turbet qui audet: Bibite fratres, et vivite. и чрез помощта на изкуството  да тека тук като оздравяващ лек. Който може, да пие от мен който иска, да се измие. който се осмели, да ме размъти. Пийте, братя, и живейте.         Този знак беше лесен за четене и за разбиране. Понеже беше по­лесен от всеки друг, сигурно затова беше и поставен там.....

Целият текст прочетете
ТУК
 
 



Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - Малко ... добре де....
17.12.2010 23:47
Малко ... добре де....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 40032200
Постинги: 21940
Коментари: 21634
Гласове: 31043
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930