Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2021 13:04 - ТРИФОНИАДА (Трето действие, първа сцена)
Автор: zahariada Категория: Забавление   
Прочетен: 602 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 ТРИФОНИАДА (Трето действие, първа сцена)

11.05.2021 12:30 8702


image

Историческа пиеса за събитията около връчването на Втория мандат за съставяне на правителство, когато мандатът беше за малко в партията на г-н Трифонов 00:00 Previous PlayNext 00:00 / 01:01 Mute Settings Fullscreen Copy video url Play / Pause Mute / Unmute Report a problem Language Share Vidverto Player   Място на действието: Президентството. Действащи лица: Радев, генерал-президент Трифонов, колебливец Манолова, загрижена българка Хаджигенов, никой не знае защо е там Борисов, генерал-хитрец Доган, поддръжник на Борисов Цацаров, мъдрец Режисура, сценарий, осветители и сценични работници: ДС РАДЕВ И тъй, сега на теб се спряхме ние. Отстъпваме ти всяка власт и чест, заръчваме добре да управляваш държавата и всеки неин член да бъде воден в правилна посока. Сега ще видим ти дали си стока. ТРИФОНОВ Не мога, генерале. РАДЕВ (изненадан) Как така? ТРИФОНОВ Да, вярно е, аз исках тази власт. Безбройни дни и нощи съм кроил най-смели планове: как махвам със ръка и става пак България градина, как чалгата ще пратя във забвение, как рокендрол и класика ще бъдат в ушите на децата всеки час, как мутрите ще хвърля във затвора, ще се разкая сам за мутренството свое, ще проведа лустрация дори... РАДЕВ Добре, прави го! Даден ти е шанс! ТРИФОНОВ ... ала не смея, днес страхът ме мъчи. МАНОЛОВА Страхливецо, защо се толкоз пъчи! ХАДЖИГЕНОВ (хвърля се в коленете на Радев) Тогава нека днес опитам аз! ВСИЧКИ ДРУГИ (в един глас, с досада) О, я да млъкваш, смотан п@д@р@ст... БОРИСОВ (благо) Аз казвах, че това момче не става. Измъчват го и него разни мисли по хамлетовски там или, как беше, по ричард-второвски... Макар и да не съм дочел аз целий Шекспир, все пак помня от даскало две-три парчета още, при все че предпочитах "Винету". Та - мислите на туй момче му пречат. А аз не мисля. Зная. И царувам. Мандата ми върнете и да свършва тоз глупав водевил. Тепърва имам аз нови магистрали да строя и фондовете знам да усвоявам... ДОГАН (кима) ... така е, прав си, с туй не се ебавам. РАДЕВ Ех, няма как, закона днес ще спазим! Властта сега се валя по земята и аз по обичая тук изувам зелените си уставни чорапи, и като в плащ увивам с тях мандата. Щом никой не е смел да управлява, налага се да търся сам човека, що временно да носи тази тежест, дорде народът избор пак направи. Но чудя се кому да я предложа? На руския посланик ли директно, на онзи стар измамник Гоце може би, на Нинова - но не, и тя не става... ЦАЦАРОВ На Гешев предложи, о, генерале! РАДЕВ О, да, нали? И после да изчезна безследно в баничарка посред нощ. Не, толкова не съм безумен йощ". Ще си помисля кой ли пък я иска таз власт нещастна, на кого му стиска... (Завеса) *** Трето действие, втора сцена. Място на действие: ул. "Кърниградска" Действащи лица: Хр. ИВАНОВ, печален АТАНАСОВ, ядовит МИРЧЕВ, симпатяга Хр. ИВАНОВ Ех, тъкмо се подреждаха нещата! АТАНАСОВ Да, щях да уредя и аз родата... Хр. ИВАНОВ Вулгарен не бъди! Не, ние щяхме да върнем парламента в чудна сграда, закони да предложим най-прекрасни... МИРЧЕВ ... и те да ги отхвърлят безопасно... Хр. ИВАНОВ Дори така, пак щеше да е чудно и ний да поседим във парламента, но няма как, нещата се разсъхват и краят му се вижда на горкото събрание, в което ний за кратко все пак били сме депутати. АТАНАСОВ Така е, губим прелестни заплати! (Завеса)   Автор: Манол Глишев, Прас-Прес   Още от ПРАС-ПРЕС: Мисирче и тулупче Химн на Балканския Ренесанс Глъчка в Зайчарника 15 топ-предложения за следващ президент на БФС 10 причини да понатупаме съпартиец Правителството на Бай Ставри: проектосъстав Редактор: ГЕОРГИ ПЕТРОВ

Прочетете целия материал на следния линк: https://www.actualno.com/prasspress/trifoniada-treto-dejstvie-pyrva-scena-news_1592670.html?fbclid=IwAR3DEOjQ1_1vABHWFK6S7MjhO6DnIn7vl2L_-P7wmnQ0_sj7VXvq_6e6ad8
© Actualno.com



Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39937721
Постинги: 21940
Коментари: 21634
Гласове: 31039
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930