01.09.2022 09:07 - Този стартъп иска да ви клонира в ембрион за вземане на органи
Автор: zahariada Категория: Технологии
Прочетен: 1977 Коментари: 0 Гласове:

Последна промяна: 01.09.2022 09:08

Този стартъп иска да ви клонира в ембрион за вземане на органи

23 август 2022 г

Renewal Bio е на мисия на ръба на науката и етиката с цел да разработи реалистични синтетични ембриони, култивирани в буркани. Този стартъп наистина иска да ви клонира в ембрион за целите на отнемане на органи.

• ЕКСПЛОЗИВНО: Ето какво беше разкрито в хакването на iCloud на Хънтър Байдън
  • ОСНОВНО ИЗСЛЕДВАНО ИЗСЛЕДВАНЕ: Ваксината на Moderna повишава риска от миокардит с 44 пъти при млади възрастни
  • ТРЯБВА ДА ПРОЧЕТЕТЕ: Международни банкери на високо ниво симулират колапса на глобалната финансова система
  • ГОЛЯМА ИСТОРИЯ: Лабораторията на Ухан изолира щам на маймунска шарка през 2020 г
  • ЕКСПЛОЗИВНО: украинските биолаборатории използваха комари, пренасящи треска, за да предизвикат пандемия от денга в Куба
Израелска биотехнологична компания твърди, че планира да разработи реплики на стадий на човешки ембрион, за да извлече тъкани за използване в терапии за трансплантация като част от търсенето на нови видове лекарства за дълголетие.

Биологът Джейкъб Хана от Научния институт Weizmann в Реховот наскоро разкри значителни разработки в технологията на стволовите клетки и изкуствените утроби, които бизнесът Renewal Bio проучва. Хана демонстрира по-рано тази седмица, че неговата лаборатория може да създаде изключително реалистични миши ембриони с помощта на миши стволови клетки и да ги поддържа да се развиват в механична утроба в продължение на няколко дни, докато образуват биещи сърца, течаща кръв и черепни гънки.

За първи път е възпроизведен напреднал ембрион без сперматозоиди, яйцеклетки или дори матка. В понеделник откритията на Хана бяха публикувани в списание Cell.

„Този ​​експеримент има огромни последици“, казва Бърнард Сийгъл, защитник на пациентите и основател на Световната среща на върха на стволовите клетки. „Човек се чуди кой бозайник може да бъде следващият на опашката.“

Хората са решението. Според Хана, която вече се опитва да възпроизведе метода, започвайки с човешки клетки, крайната цел е да се създадат изкуствени модели на човешки ембриони, които са на същата възраст като 40- до 50-дневна бременност. В този момент се създават основни органи, заедно с малки крайници и пръсти.

„Ние разглеждаме ембриона като най-добрия 3D биопринтер“, казва Хана. „Това е най-доброто същество за създаване на органи и подходяща тъкан.“

Прости тъкани като хрущял или кост вече могат да бъдат отпечатани или отгледани, но се оказа предизвикателство да се създадат по-сложни видове клетки и органи. Въпреки това, развиващият се ембрион естествено започва да формира тялото.

„Визията на компанията е „Можем ли да използваме тези организирани ембрионални единици, които имат ранни органи, за да получим клетки, които могат да се използват за трансплантация?“ Ние го разглеждаме като може би универсална отправна точка“, казва Хана.

За да се рестартира имунната система на възрастен човек, ембрионалните кръвни клетки могат да бъдат събрани, умножени и прехвърлени. Друга идея е да се създадат ембрионални реплики на жени, които изпитват свързано с възрастта безплодие. След това изследователите могат да извлекат половите жлези на модела на ембриона, които по-късно могат да бъдат разработени в лабораторията или чрез трансплантация в тялото на жената, за да създадат млади яйцеклетки
Стартъпът, който получи начално финансиране от рисковата фирма NF , информира други инвеститори и неговите презентационни материали декларират, че мисията му е „обновяване на човечеството – правейки всички ни млади и здрави“.

Сега хора

Действителната техническа стратегия на Renewal Bio е неизвестна, а уебсайтът на компанията е просто визитна картичка. „По някаква причина има много малко подробности. Не искаме да обещаваме прекалено много и не искаме да плашим хората“, казва Омри Амирав-Дрори, партньор в NFX, който действа като главен изпълнителен директор на новата компания. „Изображенията тук са чувствителни.“

Някои експерти смятат, че отглеждането на модели на човешки ембриони до напреднал стадий ще бъде предизвикателство и че би било по-полезно да се избегнат противоречията, които биха произтекли от точното имитиране на истински ембриони.

„Абсолютно не е необходимо, така че защо бихте го направили?“ казва Николас Риврон, изследовател на стволови клетки в Института по молекулярна биотехнология във Виена. Той твърди, че учените трябва просто да генерират „необходимата минимална ембрионална структура“, за да осигурят клетки, представляващи интерес.

Амирав-Дрори, например, казва, че не е виждал толкова обещаваща техника, откакто CRISPR технологията за редактиране на гени дебютира за първи път. „Способността да се създаде синтетичен ембрион от клетки – без яйцеклетка, без сперма, без матка – това е наистина невероятно“, казва той. „Смятаме, че това може да бъде масивна, трансформираща платформена технология, която може да се приложи както към плодовитостта, така и към дълголетието.“

Механична утроба

Лабораторията на Хана слива нови видове биореактори с авангардни изследвания на стволови клетки, за да произведе серия от иновации.

Експертът по стволови клетки първоначално показа „ механична утроба “ преди една година, където демонстрира как успешно да отглежда естествени ембриони на мишки в продължение на много дни без женска мишка. Техниката използва въртящи се буркани за поддържане на кръвен серум и кислородна среда за ембрионите.

Хана използва същата изкуствена утроба във второто проучване, което беше публикувано миналата седмица, но този път той отгледа ембриони, направени да изглеждат като един друг от стволови клетки.

Изненадващо, стволовите клетки ще се комбинират спонтанно и ще се опитат да изградят ембрион , когато се култивират заедно в подходящо проектирани контейнери, пораждайки обекти, известни като ембриоиди, бластоиди или синтетични модели на ембриони. Много учени твърдят, че въпреки външния вид, тези образувания почти не приличат на истинските ембриони и нямат шанс някога да се развият напълно.

Въпреки това, чрез въвеждането на тези изкуствени миши ембриони в неговата механична утроба, Хана успя да ги развие по-далеч от всякога, до етапа, в който сърцата започнаха да бият, кръвта започна да се движи и имаше началото на мозък и опашка„Ембрионите наистина изглеждат страхотно“, отбелязва Хана, чиито открития тази седмица удивиха други учени.

„Те са наистина, наистина подобни на естествените ембриони.“

Анализите показват, че синтетичните варианти са 95% сравними с обикновените миши ембриони по отношение на клетъчните типове.

Въпреки това методите за създаване на синтетични ембриони остават неефективни. По-малко от един на всеки сто опита за дублиране на миши ембрион са били успешни и дори моделните ембриони, които са се развивали за най-дълги периоди от време, в крайна сметка са развили дефекти, включително сърдечни проблеми, вероятно защото не са могли да растат по-нататък без адекватно кръвоснабдяване.

Мини Аз

Сега Хана използва собствената си кръв или кожни клетки (заедно с тези на няколко избрани доброволци) като отправна точка за създаване на синтетични човешки ембриони в нов кръг от тестове. Това означава, че лабораторията му може скоро да гъмжи от стотици или хиляди микроскопични негови мини-аз клонинги.

Хана не се интересува от идеята. Въпреки факта, че може да възпроизведе началото на животните в епруветки, той ги смята за същества без бъдеще. Той смята, че едва ли ще успеят. Освен това понастоящем няма метод за преход от живот в буркан към реален живот. Нито един синтетичен ембрион не може да оцелее, ако бъде имплантиран в матка без плацента и пъпна връв, прикрепена към майката.

„Ние не се опитваме да създаваме човешки същества. Това не е, което се опитваме да направим. казва Хана. „Да се ​​нарече 40-дневен ембрион мини-аз просто не е вярно.“

Въпросът дали синтетичните ембриони имат някакви права или дали използването им като изследователски обект за наука и медицина е морално приемливо, може да се появи с развитието на тази технология.

Националните здравни институти в САЩ от време на време отказват да осигурят финансиране за изследвания върху изкуствени ембриони, защото смятат, че подобни изследвания биха били твърде подобни на действителните неща.

Въпреки че Хана не вярва, че създаден в лаборатория изкуствен ембрион някога ще се счита за човешко същество, той има резервен план, за да се увери, че няма недоразумения. Например, началните клетки могат да бъдат генетично променени, за да се предотврати развитието на глава в последващия модел на ембриона. Ограничаването на неговия потенциал може да помогне за предотвратяване на етични главоблъсканици. „Смятаме, че това е важно и сме инвестирали много в това“, казва Хана. Могат да бъдат направени генетични промени, които да доведат до „без бели дробове, без сърце или без мозък“.

Някои от учениците на Хана вече са наети от новия бизнес Renewal, който също получи лиценз за неговата технология от института Weizmann. Той ще започне да инвестира пари в подобряване на инкубаторите, създаване на сензори за наблюдение на развитието на ембриоидите и разработване на стратегии за увеличаване на продължителността на тяхното оцеляване в лабораторията.

Amirav-Drory твърди, че тъй като компанията е все още в начален стадий, тя непрекъснато открива потенциалните приложения за технологията. Той и Хана, научният основател на Renewal, разговарят с други изследователи и медицински специалисти, за да разберат какво биха направили, ако получат достъп до огромен брой синтетични ембриони, които са били развивани дни или дори седмици.

„Питахме хората: „Представете си дали можем да стигнем до този или онзи етап. Какво отключва?" И очите на хората светват“, казва той.

image image 8 отдалечени работодатели, които помагат на работниците да плащат за отпуски Inspiredot

Прочетете проучването по-долу:

GreatGameIndia е активно атакувана от мощни сили, които не желаят да оцелеем. Вашият принос, колкото и малък да е, ни помага да останем на повърхността. Приемаме доброволно плащане за съдържанието, достъпно безплатно на този уебсайт чрез UPI, PayPal и Bitcoin.

Поддържайте GreatGameIndiaimage Страница 1 / 43 Мащабиране 100%