01.05.2022 08:41 - Открихме генетична връзка между рутинните резултати от кръвни изследвания и психичните разстройства

Последна промяна: 01.05.2022 08:42

Публикувано: 6 април 2022 г., 21:00 ч. BST

Разстройствата на психичното здраве, включително депресия, шизофрения и анорексия, показват връзки с биологични маркери, открити при рутинни кръвни тестове, според нашето ново проучване на генетични, биохимични и психиатрични данни от почти милион души.

Изследването ще подобри нашето разбиране за това какво причинява психични заболявания и може да помогне за идентифициране на нови лечения.

Здраво тяло, здрав дух Хората често смятат, че психичното здраве е отделно от здравето на останалата част от тялото. Това далеч не е вярно: има ясни доказателства, че много биохимични вещества, участващи в заболявания като диабет и автоимунни състояния, пряко влияят върху функцията на нашия мозък.

Много проучвания се опитват да се справят с това, като се фокусират върху вещества, наречени биомаркери, които могат лесно да бъдат измерени в кръвта.

Биомаркерът е просто нещо в тялото, което е признак на определено заболяване или процес. Те често се отнасят до нещата, докладвани в кръвен тест, поръчан от Вашия лекар, като холестерол, кръвна захар, чернодробни ензими, витамини или маркери за възпаление.

Биомаркерите, открити в рутинните кръвни изследвания, са полезни, тъй като често се влияят от диетата и начина на живот или от лечението с лекарство.

Сложната роля на генетиката в психичното здраве Често е трудно да се проучи ролята на тези кръвни биомаркери в състоянията на психичното здраве. Много изследвания в тази област често не са достатъчно големи, за да направят силни заключения.

Едно от решенията е да се разгледат генетичните влияния както върху психичните заболявания, така и върху веществата, измерени в кръвта. Генетиката е полезна, тъй като сега имаме данни от милиони хора, които са се включили доброволно в изследователски проучвания.

Както психичните заболявания, така и кръвните биомаркери са това, което генетиците наричат ​​„ сложни черти “. В сложните черти участват много гени и факторите на околната среда също допринасят.

Прочетете повече: Генетиката помага да се оцени риска от заболяване – но колко наистина ни казва?

Широката наличност на генетични данни ни позволи да проучим как огромен брой малки промени в ДНК последователността (или „варианти“) са свързани с риска от психично заболяване. Същите тези варианти могат да бъдат свързани и с измерените нива на биомаркер в кръвта.

Например, вариант на конкретен ген може да увеличи риска от развитие на шизофрения и също така да бъде свързан с намаляване на нивата на витамин, циркулиращ в кръвта. Повечето от тези варианти са индивидуално свързани с много малки промени в нещо като риск от психично заболяване, но те могат да се съберат, за да произведат по-големи ефекти.

Как кръвните биомаркери са свързани с психичните заболявания? Нашето скорошно проучване се стреми да използва генетиката, за да изследва връзката между девет разстройства на психичното здраве и 50 фактора, измерени в рутинни кръвни тестове, като холестерол, витамини, ензими и индикатори за възпаление. Използвахме данни от много големи проучвания, проведени от други хора, като общо са включени данни от почти милион доброволци.

Нашето проучване първо потвърди съществуването на така наречената генетична корелация между кръвните биомаркери и психичните заболявания, което беше по-широко разпространено, отколкото беше показано по-рано. Генетичната корелация означава, че ефектът от промените в ДНК последователността върху риска от психично заболяване и нивата на даден биомаркер са по-сходни едно с друго от това, което би се случило само по случайност.

Общите кръвни тестове могат да открият биомаркери, свързани с психични разстройства. Shutterstock Да вземем един пример, имаше положителна генетична корелация в нашето проучване между броя на белите кръвни клетки и депресията. Това може да означава, че някакъв процес в нашето тяло влияе както на депресията, така и на белите кръвни клетки.

Ако можем да идентифицираме какъв е този споделен процес, това би могло да доведе до по-добро разбиране на това какво причинява депресия и това би могло да бъде насочено за лечение.

Корелация стихове причинно-следствена връзка Нашето проучване показа, че има връзка между генетиката на психичните заболявания и факторите в кръвта, но това не ни казва дали кръвните биомаркери участват в това, което причинява психично заболяване.

За да се разграничи корелацията от причинно-следствената връзка в медицината, подходът на златния стандарт е да се провеждат клинични изпитвания, при които пациентите получават произволно лечение или плацебо. Тези опити обаче са скъпи и трудни за провеждане.

Направихме следващото най-добро нещо: използвахме варианти на ДНК, свързани с промени в кръвните биомаркери, за да действаме като естествено клинично изпитване . Този процес се възползва от факта, че наследяваме произволно ДНК варианти от нашите родители, почти по същия начин, по който участниците в клинично изпитване получават произволно лечение или плацебо.

Това е сложен метод и резултатите се нуждаят от внимателно тълкуване.

Открихме доказателства, че някои вещества, измерени в кръвта, могат действително да са замесени в причината за някои психични заболявания. Протеините, свързани с имунната система, например, могат да участват в депресия, шизофрения и анорексия.

Сега е необходима по-нататъшна работа, за да се установи как тези кръвни измервания са точно включени в тези заболявания и да се разбере дали те могат да бъдат насочени за лечение.

Прочетете повече: Вината за това е биологията: как обясненията на психичните заболявания влияят на лечението

1. dovolen - Тато, напусни класацията на блога. ...
01.05.2022 09:15
Тато,напусни класацията на блога .
Ненужен си.
Стига дрема цял ден в блога кото кон на празни ясли.
Хвани се да работиш ....чистач на входове.