29.04.2021 10:33 - AirDNA: Учените Намират Начин Да Събират Човешка ДНК От Въздуха
Автор: zahariada Категория: Технологии

Последна промяна: 29.04.2021 10:34

AirDNA: Учените Намират Начин Да Събират Човешка ДНК От Въздуха

imageHAF13 Април 2021 Г.

По-рано е установено, че животните отделят ДНК, известна като eDNA от телата си в околната среда. Преди това е бил открит и във вода, сняг и почва, но не и във въздуха.

Сега учените са открили, че ДНК на хора и животни може да се събира и от въздуха.

Учените казват, че това проучване може да се окаже полезно при изучаване на заразни болести като COVID-19, неуловими животни, криминални разследвания, криминалистика и археология.

Ако се подозира, че престъпник е присъствал на местопрестъплението, неговата ДНК във въздуха може да разкрие самоличността му.

ДНК на околната среда, отделена от тялото на всеки човек (eDNA), ще бъде улавена лесно чрез изсмукване на въздух от помещението и изпомпване през ултрафин филтър.

Старши преподавател в Лондонския университет на Кралица Мери, д-р Елизабет Клеър, се зае да определи дали ДНК на околната среда може да бъде филтрирана от въздуха.

Според изследването ДНК на голи къртици е открита от въздуха на стаята, в която са били настанени.

ДНК на човека от болни, които се грижат за къртиците, са идентифицирани с помощта на технология, която според учените е изненада, съобщи DailyMail .

Д-р Клеър каза: „Тук предоставяме първите публикувани доказателства, които показват, че eDNA на животните може да се събира от въздуха, отваряйки допълнителни възможности за изследване на животинските общности в труднодостъпна среда като пещери и дупки“.

Тя добавя, че „отваря някои интересни въпроси“ за това как технологията може да се използва в криминалистиката или археологията.

Например ще бъде лесно да се идентифицира престъпник, за когото се подозира, че присъства на местопрестъплението, след като се анализира въздуха и се разкрие неговата ДНК.

Но основната употреба, смята д-р Клеър, е в изследването на труднодостъпни и срамежливи видове.

Появяващата се технология разчита на засмукване на въздуха в една стая във филтър и това, казва д-р Клеър, означава, че може да е по-трудно да се получи ДНК от по-голяма стая, ограничавайки обхвата на техниката, тъй като ДНК ще бъде толкова силно разредена.

Според фармацевтичния гигант Moderna експерименталните ваксини, базирани на COVID-19 иРНК , одобрени за спешна употреба за първи път в историята, са  операционна система,  предназначена да програмира човешка ДНК .

Дори  Марк Зукърбърг призна, че ваксините COVID-19 ще променят вашата ДНК  и че не е сигурен какви биха били дългосрочните ефекти на тези ваксини.

Интересното е, че според собствената си политика Facebook ще ви цензурира, че казвате абсолютно същото, дори с доказателство и ще го маркира като фалшива новина.

Наскоро, както съобщава GreatGameIndia , учените от Пентагона създадоха  микрочип, който искат да инжектират в тялото ви, за да открият коронавирус в тялото ви, дори преди да проявите някакви симптоми . Те също така са създали филтър за извличане на вируса от кръвта ви.

Източник: GreatGameIndia.com

1. dobrodan - Няма да пърдиш, Захари, да не ти вземат ДНК-то.
29.04.2021 10:57
А си пръднал, аха са те чипирали.
2. zahariada - Да