31.10.2020 09:10 - ПРОУЧВАНЕ: 1000 ПОТЕНЦИАЛНИ ИЗВЪНЗЕМНИ ЗВЕЗДНИ СИСТЕМИ МОЖЕ ДА НИ НАБЛЮДАВАТ ОТДАЛЕЧ

Последна промяна: 31.10.2020 09:11

23 октомври 2020 г.

Джъстин Маклахлан, Умът отприщи
будни времена

Мотивирани от „Бледосинята точка“, изследователите на снимки от НАСА задават въпроса, може ли други планети да ни гледат точно както ние тях? Изследване на „слънчевия квартал“ на Земята установи, че над 1000 различни системи имат идеалния ъгъл да гледат Земята.

Скандалната снимка "Бледо синя точка" беше предложена от астроном Карл Сейгън, който молеше космическата сонда "Вояджър 1" да направи снимка на Земята от близо четири милиарда мили. Новото проучване, публикувано в Месечните известия на Кралското астрономическо общество , се стреми да открие колко различни системи от екзопланети с извънземен живот биха могли да ни наблюдават. По ирония на съдбата изследването идва от Института на Карл Саган на Корнел.

Съавторът на изследванията Лиза Калтенегер заяви, че техният списък се фокусира върху звезди от основната последователност, подобни на нашето собствено слънце. Тези слънчеви системи могат да съдържат екзопланети, светове, подобни на Земята, седящи в обитаемата зона за цял живот. Всички перспективни системи са в рамките на 300 милиона светлинни години от Земята, достатъчно близо, за да видят химическите следи на нашия свят според изследователите.

„Нека обърнем гледната точка към тази на другите звезди и попитаме от коя гледна точка други наблюдатели биха могли да намерят Земята като транзитна планета“, каза Калтенегер, директор на Корнелския институт „Карл Саган“, в съобщение за пресата.

„Ако наблюдателите бяха там, за да търсят, те биха могли да видят признаци на биосфера в атмосферата на нашата Бледосиня точка ... и дори можем да видим някои от най-ярките от тези звезди в нашето нощно небе без бинокли или телескопи.“

Това, което прави този списък на 1004 звездни системи нов и важен, е, че всички те се намират в елиптичната орбита на Земята или в равнината на планетите около нашата Слънце. Екзопланетите, пътуващи по същия път, биха могли да видят Земята според изследователите.

За чуждестранните наблюдатели Земята би била транзитна планета, която преминава пред слънцето си, докато наблюдателят гледа далечни звезди. Теоретично тези екзопланети биха могли да видят Земята, пресичаща Слънцето, което звучи като прекрасна гледка.

„Само много малка част от планетите просто ще бъдат случайно подравнени с нашето зрително поле, за да можем да ги видим да преминават“, казва съавторът Джошуа Пепър от университета в Лехи „Но всички хиляди звезди, които идентифицирахме в нашата статия в слънчевия квартал, можеха да видят как Земята преминава през слънцето, привличайки вниманието им.“

„Ако търсим интелигентен живот във Вселената, той може да ни намери и може да иска да се свърже с нас“, добавя Калтенегер. „Току-що създадохме звездната карта къде трябва да изглеждаме първо.“

← ПРЕД ОТКРИТ Е ПЪРВИЯТ БИЗНЕС С МЕДИЦИНСКА МАРИХУАНА В МИСУРИ НАПРЕД → В ХОД Е ГЛОБАЛНОТО ПОГЛЪЩАНЕ