08.10.2019 09:51 - Запознайте се с лудите учени, които извършват експерименти с разбиване на Вселената

Последна промяна: 08.10.2019 09:52

image от Тайлър Дърдън  Пет, 10/04/2019 - 19:45

Автор на Хейли Заремба чрез OilPrice.com,

Големи неща се случват в CERN,
 Европейската организация за ядрени изследвания. Съвременната междуправителствена изследователска организация е дом на единствената най-голяма лаборатория по физика на частиците на планетата. Безпрецедентната инфраструктура и финансирането на CERN от 23 страни членки дават на организацията безпрецедентна възможност за научно проучване на някои от най-големите, най-трудни за отговор въпроси за Вселената, дори до логистиката на всеобхватната загадка, че Големият взрив.

Във всеки един момент ЦЕРН има ръце в редица различни научни начинания, всяко по-високо и по-високомислено от последното. В момента Големият хидрон сблъсък - най-големият в света - е почти на половината път от двегодишен хиатус, но това не означава, че изследователите от ЦЕРН са забавили малко.

Първоначалното изпълнение на Prosus

Един от проектите в момента се занимава  с бъдещето на изкуствения интелект  и неговата роля за развитието на науката. CERN има амбициозни планове за надграждане на известния си ускорител през следващите 20 години, за да изтласка нашите изследователски възможности и разбиране на физиката до безпрецедентно равнища, но за да направи това, изследователската организация ще трябва да надмине някои огромни компютърни препятствия.

Това е мястото, където AI влиза в картината.

„Такива технологии могат, например, да играят роля при филтриране през стотици милиони събития на сблъсък на частици всяка секунда, за да се изберат интересни за по-нататъшно проучване“, казва  собственият информационен бюлетин на CERN .

„Или биха могли да бъдат използвани за подпомагане на точковите модели при наблюдение на данни от индустриални системи за контрол и предотвратяване на неизправности, преди те дори да възникнат. Вече днес в тези области се прилагат подходи за машинно обучение. "

Играта с AI обаче не бива да се приема леко, но CERN е добре запознат с потенциалните клопки. Точно по тази причина доцентът на Университетския колеж в Дъблин в Ирландия Вивек Налюр беше поканен в ЦЕРН да изнесе беседа за „еволюционната етика, добродетелната етика и деонтологичната етика“.

Но AI трябва да е най-малкото от притесненията на скенерите на CERN. Всъщност AI е само върхът на етичния айсберг . AI не е единственият проект, на който CERN е посветил вниманието си, докато ускорителят на частици е офлайн. И другият голям проект има потенциални последствия, толкова опасни, че буквално може да означава края на света.

Както вече беше споменато, CERN в момента работи върху издигнат план за обновяване на своя „флагмански ускорител комплекс“ през следващите две десетилетия. Но по-мощен ускорител на частици може да бъде последното нещо, от което се нуждае светът, според британският космолог Мартин Рийс. Рийс, уважаван експерт в своята област, отправя сериозно предупреждение към научната общност за експериментите с ускорители на частици, объркани в книгата си „На бъдещето: Перспективи за човечеството“, публикувана в края на миналата година. Тези експерименти са имали за цел да прокарат границите на природата и физиката, пише той, „може да направи нещо много по-лошо - да унищожи Земята или дори цялата Вселена.“

Колкото и аларматично да звучи, това не е никакво разбиране. Рийс пише, че

"Може би може да се образува черна дупка и след това да изсмуче всичко около нея [...] Втората страшна възможност е кварките да се съберат отново в компресирани предмети, наречени странки. Това само по себе си би било безобидно. Въпреки това, при някои хипотези странник би могъл чрез заразяване всичко друго, което срещне, да превърне в нова форма на материя, като трансформира цялата земя в свръх плътна сфера на около сто метра. “

Ако идеята за черна дупка е създадена от чиста авария тук на земята, почти мигновено уплътняване на цялата земя в ултра-плътен обект, дължината на футболното игрище не е достатъчно страшна, това дори не е най-лошият сценарий , Третият и далеч най-смущаващият начин, по който ускорителят на частици може потенциално да отмени света, както знаем, като свали цялата Вселена със себе си чрез „катастрофа, която обгръща самото пространство“.

Книгата продължава да разработва тази невъзможна идея. "" Празно пространство - това, което физиците наричат ​​вакуум - е нещо повече от просто нищо. Това е арена за всичко, което се случва. В него има, скрити в него, всички сили и частици, които управляват физическия свят. Настоящият вакуум може да бъде крехък. и нестабилна.

„Някои спекулират, че концентрираната енергия, създадена, когато частиците се сринат заедно, може да предизвика„ фазов преход “, който да разкъса тъканта на космоса. Това би било космическо бедствие, а не просто земно.“

CERN, разбира се, отхвърли идеите, предложени от Рийс, и твърди, че техните експерименти и техните революционни големи адронни сблъсъци не представляват такава заплаха за света или Вселената или дори за родния град на Женева, Швейцария. В  изявление  на своя уебсайт CERN уверява читателите, че „Големият адронен сблъсък (LHC) може да постигне енергия, до която не са достигнали други ускорители на частици преди, но Nature рутинно произвежда по-високи енергии при сблъсъци с космически лъчи“ и че нов анализ на безопасността е направено, като всички констатации подкрепят доклада от 2003 г., като се казва, че „сблъсъците в LHC не представляват опасност и че няма причини за безпокойство“.

По думите на Рийс обаче, въпреки че различните вероятни дни на съдбата чрез ускорител на частици са малко вероятни, „като се имат предвид залозите, те не трябва да бъдат пренебрегвани.“ Браншът за новини и технологии за иновации на NBC  MACH  изтъква, че призивът на Рийс за безпокойство има своето място в дълго и историческо наследство от „експерти, предупреждаващи, че съвременните технологии могат да ни доведат до катастрофа“, от тестване на атомна бомба, запалваща атмосферата, до астронавти, които носят неизлечими космически болести обратно от Луната. Просто защото тези притеснения не се сбъднаха, обаче, не не означава, че подобни страхове трябва да бъдат отхвърлени, особено идващи от ветеран от индустрията като Рийс.

Всеки технологичен напредък в човешката история е станал възможен от безграничното любопитство и увлечения на човека. Научното проучване и откровеният отказ да обясним далеч или просто да приемем безкрайно сложния свят и вселената, в която живеем, е възможно най-големият дар на нашия вид. Но докато продължаваме да раздвижваме границите на физиката, природата и науката, винаги трябва да се стремим да очакваме неочакваното и да обмисляме всеки възможен резултат, за да можем максимално да смекчим последствията.