23.05.2013 12:31 - По предложение на молекулата може да повлияе на квантовите процеси
Автор: zahariada Категория: Технологии

Илюстрация Marco Sacchi / Wikimedia Commons.

По предложение на молекулата може да повлияе на квантовите процеси

Център pirrolpirrola молекула се състои от "плосък" пентаграми четири въглеродни атома и един азот. За всеки "фиксирана" един атом водород, така че в края на краищата това все още има пентаграма и "спици".

Група от британски изследователи, водена от Barbara Lechner (Barbara Lechner) на лабораторията Кавендиш (Физическия факултет, Университета в Кеймбридж) се опита да определи енергията, необходима да направи пирол молекула да се движат през медна повърхност. В същото време, учените са установили значително разминаване между теоретичните прогнози и експериментално получените стойности.

Необходимото количество енергия, за да започне това движение - "активиране бариера" - равна на енергията, необходима за преодоляване на взаимодействието между молекулата и метална повърхност. За изчисляването му е използвано за първи плътност функционална теория. Електроните в него се разглеждат от гледна точка на квантовата механика, а много по-масивна ядра се гледа от гледна точка на класическата физика.

Експериментално бариерата на активиране, за пирол е три пъти по-високи от изчислените стойности.

За да обясни какво се е случило, учените използват концепцията за нула колебания. Докато в класическата механика, обектът може да загуби на енергия до точката, където тя може да се счита почти неподвижно в квантовата механика никога не се случва. Винаги има определено количество енергия, което често дори не може да открие устройства, обаче, достатъчно, за да се движат леко атома, пише "Kompyulenta". Въпреки това, беше винаги се счита, че "въртейки молекула" не е достатъчно.

В този случай, на трета страна, енергията, доставена с експеримент, за да се преодолее "активиране бариера", наложен върху нулевата точка енергия, и е довело до факта, че stronut молекули доказва много по-сложно, отколкото предписаните класическата физика. В действителност, за първи път е бил в състояние да наблюдава чисто квантов ефект на примера на относително големи частици, подобни молекули.

Стойността на нулевата точка енергия на регистрирани експериментално се оказа изключително зависи от мястото, заемано от молекула на повърхността на метала. Учените смятат, че подобни елементи на квантовата механика и може да повлияе на поведението на други молекули не само пиролови.

Разбирането на природата на разпределението на молекулите на метални повърхности е много важно, тъй като koltsepodobnye структури върху повърхностите сега се счита от много изследователски групи като основни кандидати за използване в нови оптични, електронни и spintronic устройства. Въпреки това, за да се разбере какво структурата и при какви условия ще се образува, е необходимо да се получат повече знания за механизмите, които контролират за разширение на молекулите. В този смисъл, откриването на съществената роля на процесите чисто квантовата може значително да съдейства за създаването на такива устройства.

Докладът за проучване, публикувано в списание Angewandte Chemie