02.07.2011 22:18 - Създаден е модел на шестото състояние на веществото
Автор: zahariada Категория: Технологии

Спиновата течност: създаден е модел за шестото състояние на веществото

Spin течността - мистериозното шесто състояния на материята. Това беше предсказано теоретично преди повече от тридесет години, вероятно е наблюдавано в някои експерименти, и сега физикът Стивън Уайт успя да изгради реалистичен компютърен модел.

Груповото квантово поведение на завъртанията (Spin течност) в материята е област във физиката, която потенциално може да издигне електрониката към следващо по-високо ниво, поддържайки темпа на ръста на производителността на компютрите, или дори да го увеличи. Това предизвиква голям интерес от страна на учените за системи, които изпитват поведението на квантовите завъртания. Центрофугираната течност беше предсказана теоретично още през 1973 г., и оттогава привлича вниманието на теоретични физици и експериментатори.

При веществата в това състояние, спиновете са в постоянно движение, и въпреки наличието на локални магнитни моменти, общата цел не е постигната дори и при много ниски температури (пречат квантовите флуктуации). Всичко това напомня на създателите на теорията на поведението на течностите, което определя и името дадено на материята.

Уайт, заедно със своя студент Ян Сиймън, успяват да изградят компютърен модел на базата на законите на квантовата механика, която симулира завъртане на течност, пише
CNews
Ценното в това откритие е това, че показва къде трябва да търсим такива вещества, които могат да бъдат в състояние на спинова течност в реални физични експерименти.

За да се симулира алгоритъма, White използва матрица за ренормализация на плътността, която той предложил още през 1992 г. и оттогава е била използвана в много други учени.
Изследването е публикувано в Science. Вода способна да тече при 130 градуса под нулата

Известни са десетки необясними свойства на водата, отличаващи я от повечето други химически вещества, които се стрещат в течно състояние. (Фото doug88888.)

Уве Андерсон, физик от Университета Умео (Швеция) успя да получи бавно течаща вода при температура от -130 ˚ C в условията на високо налягане, което е с 10 хиляди пъти по-голямо от нормалното атмосферно, пише: «Компюлента», цитирайки Alpha Galileo. "Намекът" на откритието е очевиден: може би, такива течности има някъде в пространството, на други планети и други небесни тела.

"Резултатът е интересен, защото ни помага да разберем много аномални свойства на водата - казва той. - Например, беше предсказано, че водата има две различни течни фази при ниски температури. Аз успях да потвърдя наличието на една от тях. "

Водата е изключително трудно да се охлади, така че да потече. Уве Андерсън е постигнал това, както следва: под високо налягане унищожава подредената молекулярна структура на кристалния лед, превръщайки го в аморфен лед. С увеличаването на температурата  ледът се превръща в бавна вода, чиято плътност е с 35% повече от обичайното.

Водата има много "девиантни" свойства. За пример, във свръхохладена вода (т.е. вода, чиято температура е под нулата), плътността намалява с понижаване на температурата и се увеличава с увеличаването й. "Много от отклоненията са известни от много години, но няма обяснение за тях, и решението може да се състои точно в това, как да се променят свойствата на водата под високо налягане", - казва г-н Andersson.

Някои теории се основават на факта, че водата съществува в две течни фази - при ниска и висока плътност. Тези теории се въртят около преход между фазите възникващи при ниска температура и високо налягане. Когато водата се охлажда, се доближава до тази зона, където може да се появи една постепенна трансформация, която дава на водата аномални свойства. За съжаление, тази трансформация е трудно да изучи, тъй като водата обикновено кристализира. Един алтернативен начин е създаване на аморфен лед. Резултатите показват, че, вероятно, аморфния лед се превръща в бавно течаща вода при нагряване под високо налягане.

Резултатите от изследванията са публикувани в списание PNAS.

Тагове:   състояние,   вещества,   шесто,

1. milady - Moia favorit..)
02.07.2011 22:27
Zaxary..az sam ti nay revnostnata 4itatelka, sigurna sam.Pozdravi...JULIA :) sorry niamam kirilica tuk..( Deutschland).:)
2. zahariada - :))) Re:1 Благодаря ти!
02.07.2011 22:38
Няма значение. Чувствам се неудобно. Поласкан съм, но смятам, че малко преувеличаваш. Чак пък толкова. Искрени поздрави и хубава вечер!
3. andrei - През 60-70 години,когато българската електроника е прохождала,
03.07.2011 07:08
са били произвеждани определен вид кристали в съдове под налягане от 150 атмосфери във водна среда.Един мой братовчед е работил по тази технология.Попитах го,какво агрегатно състояние придобива водата при това високо налягане?Отговорът му бе,че и те не знаят и не могат да дадат смислено обяснение,но във всеки случай не са от познатите ни свойства на водата.Причината е че не могат да се направят изследвания/по това време/под такова високо налягане.Същият проблем съществува и за други течности и твърди вещества,поставени под високо налягане!Нещо подобно се случва с водата и в човешката и животинска клетка.
4. zahariada - :))) Re:3 andrei
03.07.2011 11:04
Да, тези свойства се изследват отдавна, но явно е трудно да се хванат процесите на трансформация от едно състояние в друго.
5. анонимен - rad 7