11.04.2011 22:00 - Вселена оплетена от древни субатомни неутрино
Автор: zahariada Категория: Технологии

Както става ясно, цялата Вселена е оплетена от древна субатомна сигнатура

Източник

29.03.2011

Оказва се, че по цялата вселена се разширява древна субатомна сигнатура. Вероятно някои субатомни частици, заедно с невидимо и неконтролирумо въздействие оказват влияние върху създаването на реалности, които могат да съществуват едновременно във всички пространства.

"Реликтови" неутрино, както и "реликтови" фотони, които са част от космическия свръхчестотен микровълнов фон, са останали от гореща, по-плътна, ранна Вселена, съществувала преди 13,7 милиарда години. Но заедно с "остаряването " на Вселената, тези реликтни неутрино са се "разсредоточили", тъй като Вселената се разширява, което увеличава пространството за съществуване на всяко неутрино.

Естествено, че е необходимо да се работи с термините на физиката, ако става дума за частици, съществуващи от незапомнени времена. Neutrino са малки, неутрални частици, които е почти невъзможно да се откриат, които проникват през почти цялата материя. И през вас са минали повече от един трилион неутрино, докато четете това изречение. Източниците на повечето от тях са ядрени реакции, но взривната вълна на неутрино е била освободена веднага след Големия взрив и, вероятно, неутрино все още имат висока енергия.

"Ние може би говорим за десет милиарда светлинни години за всяка неутрино" - казва съавторът на едно изследване, Джордж Фулър от Университета на Калифорния в Сан Диего. "Това е почти един порядък по-голям от видимата вселена" - добавя той. Както предполагат новите модели, всяка една от тези най-древни субатомни частици може да обхване площ повече от хиляда галактики.

В опит да се изчисли масата на неутриното, Фулър и неговия ученик, Чад Кишимото установяват, че така както вселената се разширява, структурата на пространство-времето "се разтяга" и древните неутрино частици се разпръскват над огромни разстояния.

Учените предполагат в броя на "Physical Review Letters» от 22 май, че такава огромна площ на разсейване на неутриното може да остане незасегната, тъй като неутрино преминават през почти цялата материя на Вселената. Но големият въпрос е дали тежестта, например, гравитацията на цяла галактика, да принуди меганеутрино да се спре на едно място.

"Квантовата механика се използва за описване на вселената в най-малките мащаби, а ние говорим за това как тя работи в много голям мащаб във Вселената" - казва Кишимото. "Става дума за тази част от физиката, която още не е изследвана," - добавя той.

Според теорията на Адриан Лий от Калифорнийския университет в Бъркли, който не е бил включен в проучвателния екип ", гравитацията е реална граница на познанията ни в момента, която не можем да преодолеем." "Тези неутрино може да бъдат начин за по-дълбоко разбиране на гравитацията."

Въпреки, че те трябва да бъдат доста обикновени частици във Вселената, на космически фон, реликтовите неутрино в момента имат само една милиардна част от енергията неутрино, създадена от слънцето. "Това не позволява да се открие директна, най-малко тези, които са създадени на Земята" - казва съавторът Фулър.

Освен факта, че има толкова много реликтни неутрино означава, че всички заедно, те биха могли да причинят значително гравитационното притегляне, достатъчно важно за поведението на вселената като цяло ", - добавя Фулър. "Затова, чрез изучаване на растежа на структурите във Вселената, ще бъдем в състояние да открием косвено неутрино, причинено от тежестта им," - казва Фулър.

Втората част на "Експрес курс" в съответната физика на космоса е квантовата теория. Частиците могат да бъдат "разпределени", както на вълновата функция, т.е. като представители на всички възможни състояния, така те могат да се наблюдават и като вълна на "свиване" до единствено събитие. Въпреки, че такова обяснение е  потресаващо просто и то е подходящо за момента, но то възбужда само симпатиите на физиците. Вълновата функция на реликтните неутрино от Големия взрив е в същото разстояние и мащаб, както и самата вселена. Те, без преувеличение, съществуват навсякъде, и единствените, които могат да ги "наблюдават" са гигантските черни дупки или галактиките.

Тази поразителна материя, е не само за експертите космолози, но и за обикновени любители. Опит за анализи на тези идеи е като гимнастика за ума и чувството на уважение към Вселената.

1. razkazvachka - Това ми харесва!
11.04.2011 22:12
Теорията за повтарящите се модели - оплетена с теорията за тухличките на мирозданието - ех, тези физици: все търсят края.
Но всъщност, няма нужда - защото ние сме краят:))))
2. zahariada - :))) Re:1Благодаря!
11.04.2011 22:19
Краят на началото, може би.
3. luciffer - Нищо необикновено! :))
12.04.2011 19:10
В днешния побъркан свят всичко е възможно. Дори и това, че един интелигентен човек със среден интелект може да предложи и най-шантавата теория на физическата общност. И ще получи овации (гарантирано!) за "оригиналност"!
4. анонимен - Изобщо не е нов тоя модел.
12.04.2011 21:40
"Това е почти един порядък по-голям от видимата вселена" - добавя той. Както предполагат новите модели, всяка една от тези най-древни субатомни частици може да обхване площ повече от хиляда галактики."

Още през 50-те години на м.в. руският учен Мойсей Марков създаде теорията, че всяка елементарна частица, вкл.и неутриното, е цяла вселена. Нарече този модел фридмон. Тия пичове " забравят" за това.
Явно и учените са суетни като поетите.