29.09.2022 12:09 - Центърът за болести по животните в Plum Island в Ню Йорк е обвинен, че използва кърлежи като оръжие, разпространявайки лаймска болест
Автор: zahariada Категория: Политика

22.09.2022 г. / От Ланс Д Джонсън /

Центърът за болести по животните в Plum Island – намиращ се на една миля от Лонг Айлънд, Ню Йорк – е център на противоречия по отношение на развитието и разпространението на Лаймска болест , наред с други известни инфекциозни заболявания, които могат да избягат от лабораторията и да се предават между животни и хора .

Тази биолаборатория се използва от правителството на САЩ в продължение на няколко десетилетия за разработване на защитни стратегии за защита срещу чужди животински болести , които биха могли случайно или умишлено да бъдат въведени в добитъка в САЩ.

Това е официалната история на правителството; обаче, документите, открити от лабораторията през 1993 г. от разследващия репортер Джон Макдоналд, описват подробно истинската мисия на Plum Island и разказват съвсем различна история. Според документите лабораторията е съществувала, за да „ разработи оръжия за биологична война , които ще бъдат използвани за отравяне на добитък и друг добитък в бившия Съветски съюз“. С други думи, биолабораторията работеше върху ОФЕНЗИВНИ биооръжия, които биха могли да се използват за унищожаване на добитък в други страни.

Лабораторията на Plum Island има нацистки произход и участва в разработването на нападателни биологични оръжия

Биологичната лаборатория Plum Island също е основана с нечестиви намерения. Биологичната лаборатория е основана след Втората световна война за разработване на нападателни биооръжия. Правителството на САЩ при операция „Кламер“ привлече нацисткия експерт по биооръжия Ерих Трауб. Трауб е широко смятан за „кръстника“ на лабораторията. Преди това Трауб е работил в Балтийско море на остров, наречен Римс. Неговата мисия беше да разработи нападателни биологични оръжия, които да отровят добитъка в Съветския съюз, осакатявайки хранителните доставки на врага и разпространявайки инфекциозни болести, които могат да се предават между животни и хора.

Plum Island се управляваше от Министерството на земеделието на Съединените щати (USDA) до 2003 г. В момента се управлява от Министерството на вътрешната сигурност (DHS). След като DHS пое управлението, различни части от това изследване на болестите по животните бяха преместени в други лаборатории в цялата страна.

Днес учените от Plum Island имат за задача да идентифицират патогените, които причиняват болести по чужди животни. Те изследват тези заболявания, за да могат да разработят диагностика, лечение и печеливши ваксини. Списъкът на изследваните там болести по животните включва, но не се ограничава до: африканска чума по свинете, бруцелоза, класическа чума по свинете, шап, вирус Nipah, треска от долината на Рифт, чума по говедата, шарка по овцете и козите, везикулозен стоматит и вирус на Западен Нил . Много от тези патогени заразяват както животни, така и хора.

Карл Гросман, журналист от Държавния университет на Ню Йорк, разследва Plum Island в продължение на няколко десетилетия. Той съобщава, че лабораторията е „забулена в тайна“ и й липсва „прозрачност“. Още през 1971 г. USDA разреши на избрани репортери да влязат в лабораторията, за да разследват. Гросман стана първият журналист, който накара правителството на САЩ да признае, че са участвали в отбранителна биологична война . Той съобщи, че правителството на САЩ е било инфилтрирано от нацисткия агент за биологична война Ерих Трауб, който е помогнал за превръщането на Форт Тери на Лонг Айлънд, Ню Йорк в биолаборатория, специализирана във война с болести по животните.

Въоръжаването на кърлежи, африканска чума по свинете и лаймска болест

През 1977 г. имаше съобщения за огнища на африканска чума по свинете в Куба. Разследващият репортер Карл Гросман свързва огнищата с остров Плъм, Централното разузнавателно управление и операция на ЦРУ в Панама. Биолабораторията беше единственото място, където някога е съществувала африканска чума по свинете в западното полукълбо и беше въоръжено като част от атака срещу популацията на свинете в Куба.

„Това, което би означавало, ако е вярно, е, че тази строго „отбранителна“ употреба на биологична война, извършена на остров Плъм, може да не е вярна, може да е имало нападателни дейности за биологична война“, съобщи Гросман по това време.

Plum Island също се свързва с разпространението на лаймската болест, която сега е глобална епидемия. Лаймската болест е кръстена на Олд Лайм, Кънектикът, по крайбрежието на Нова Англия, срещу островите Лонг и Плъм. Лаймската болест се предава чрез ухапване от кърлеж и може да доведе до хронични здравословни проблеми като умора, парализа на лицето, нарушена памет, сърдечни проблеми и нарушения на нервната система. Всяка година в САЩ се съобщават до 437 000 нови случая, според CDC.

Микробът, който причинява лаймска болест, е открит за първи път от Уили Бъргдорфър, който по-късно започва да разработва биологични оръжия за Министерството на отбраната на САЩ (DOD). Според разследване на Конгреса на лабораторните файлове на д-р Бъргдорфър, има достатъчно доказателства, които предполагат, че Министерството на отбраната е създало кърлежи за разпространение на този микроб. Сега обикновено се разпространява чрез еленови кърлежи. Кърлежите бяха заредени с микроба, за да могат да бъдат използвани като оръжия за причиняване на болести, увреждания и смърт на чужди врагове.

Използването на кърлежи като биологично оръжие не е нищо ново. Всъщност Гросман казва, че кърлежите отдавна се считат за вектори на болести в биологичната война. Голяма част от това е документирано в книги, чийто автор е Джон Лофтъс, адвокат, който е опитен в преследването на нацисти. Работил е за Службата за специални разследвания на Министерството на правосъдието на САЩ. Нацистката бактериална война включва отравяне на кърлежи с биологични агенти и изпускането им от самолети, за да могат да разпространяват болести върху нищо неподозиращите вражески популации.

По този начин през 2019 г. Конгресът на САЩ прие поправка, която изисква от генералния инспектор на Министерството на отбраната да разследва „възможното участие на лаборатории за биологична война на Министерството на отбраната в въоръжаването на лаймската болест при кърлежи и други насекоми“. В центъра на спора е Изследователският център за животни на остров Плъм — място, което трябва да бъде старателно проучено с помощта на одити във военен стил и разпити на всички учени, участващи в лабораторията, минали и настоящи.

Гледайте това видео, за да научите повече за историята на Лайм:

Източниците включват:

News.cn