Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2016 13:57 - СПОДЕЛИ С ВСИЧКИ! Това е писмото от лекар емигрант до Петър Москов, което взриви интернет и срина управниците
Автор: zahariada Категория: Политика   
Прочетен: 1164 Коментари: 1 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  СПОДЕЛИ С ВСИЧКИ! Това е писмото от лекар емигрант до Петър Москов, което взриви интернет и срина управниците http://www.zahariada.com/

rojbiana.info

image

Това е писмото, което всеки българин трябва да прочете. Публикувмае целия текст без редкторска намеса.

Колега Москов,

Пише Ви един български ортопед-травматолог в емиграция. Преди седемнайсет години моят тогавашен шеф, доцент (по онова време), Тивчев, отделяше всяка сутрин от времето за сутришен рапорт, за да обяснява на всички млади лекари колко претоварена с лекари е здравната система на България и колко ненужни сме всички ние – младите лекари на тази система. Тогава се вслушах в думите на по-възрастния от мен уважаван лекар – д-р Тивчев и емигрирах със семейството си в САЩ.

Тук се оказа, че лекари са крайно необходими, както на здравната система, така и на страната. Държавата САЩ приветства млади образовани хора със семейства, които да работят за много пари и съответно да плащат големи данъци. Откакто съм пристигнал тук, Америка отделя по малко време всеки ден, за да ми каже колко съм й необходим, чрез усмивките на пациентите ми, уважението на администраторите и защитата, която ми дава американската полиция и американският закон, от бандитски посегателства върху ми.

Пиша Ви, колега, защото разбрах от българските медии, че въвеждате закон, според който българските емигранти, завръщащи се в България, трябва да заплащат здравни вноски за пет години назад, за да имат съмнителното щастие да се лекуват в една разпадаща се, корумпирана здравна система.

Разбирам, че днес системата има голям недостиг на медицински сестри и лекари, а базата, в която се работи, е същата в някои болници, както преди седемнайсет години, когато заминавах.

Пиша Ви, колега, с едно предложение. Какво ще кажете да не ви плащам пет години здравни осигуровки за мен и семейството ми, а да си дойда и да започна да лекувам български граждани?

Тук в града, в който емигрирах, сме шест лекаря. Ще взимаме по два месеца на годината за мисионерска дейност и ще работим в България без заплащане, като лекари мисионери. А Вие ще ни опростите здравните вноски, ако се наложи да се лекуваме в България.

Какво ще кажете, а?

д-р Виктор Хинов

Източник: eurochicago.com




Гласувай:
10



Спечели и ти от своя блог!
1. jelezov - Прочетох и препрочетох писмото. Не ...
22.01.2016 17:19
Прочетох и препрочетох писмото. Не открих нещо, което да взриви интернет и да срине управляващите. То, разбира се, ще предизвика различна реакция в съзнанието на отделните българи. За мен особен интерес представлява цитираният по-долу абзац:

„Тук се оказа, че лекари са крайно необходими, както на здравната система, така и на страната. Държавата САЩ приветства млади образовани хора със семейства, които да работят за много пари и съответно да плащат големи данъци. Откакто съм пристигнал тук, Америка отделя по малко време всеки ден, за да ми каже колко съм й необходим, ...”
Отговорът на първия въпрос който предизвиква цитираният текст: в САЩ лекарите са били и са „крайно необходими”, т. е. недостатъчни, защото висшето образование е платено. Тези, които желаят да станат лекари, обикновено нямат необходимите пари, а тези, които желаят и имат пари, са интелектуално негодни за тази професия.
Възможността лекарите в САЩ „да работят за много пари и съответно да плащат големи данъци” има няколко източника, най-важният от които се свежда до: частната Централна банка на САЩ (ФРС) притежава привилегията да печата неограничено количество пари, които отпуска в кредит на правилството с нулеви или отрицателни лихвени проценти, номиналната стойност на които се трупа като държавен дълг. Именно с тази, възникнала от нищото, разменна стойност се плащат „многото пари” на лекарите-имигранти, за подготовката на които американското общество не е похарчило и пукнат цент. И не само това; с тях се плащат и част от разходите за установяване на „демокрация” в десетки държави.

Според мен е справедливо не да се иска завръщащите се емигранти да плащат здравни осигуровки за пет години назад, а да се приеме закон, според който всеки емигрант да дължи на българската Държава цялата или пропорционална част от стойността на полученото тук висше образование или друга висша квалификация.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39924289
Постинги: 21940
Коментари: 21634
Гласове: 31038
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930