Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2012 10:34 - Доколкото ционизмът е мъртъв за израилтяните, толкова е актуален в световната еврейска диаспора
Автор: zahariada Категория: Политика   
Прочетен: 5822 Коментари: 7 Гласове:
5

Последна промяна: 17.05.2012 11:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Доколкото ционизмът е мъртъв за израилтяните, толкова е актуален в световната еврейска диаспора

Източник

2.05.2012

image


В една скорошна статия, израелския Аарец, водещите израелски журналист Гидеон Леви твърди, че ционизма означава много малко за израелците. Той твърди, че израелците не разбират какво означава ционизма, че за тях това е една архаична концепция.

Леви пише: "През 2012 г. еврейската държава, през "64 год., никой не знае точно какво (ционизъм) е, каква е неговата роля, както и какво е неговото определение."

"Кой е ционист?" , пита Леви. "Истината е, че няма отговор. Не само защото, ционизмът е бил само причина - той беше. Дори ако е бил опетнен от необходимата несправедливостта, не само защото не е успял Това е една огромна национална история на успех през 20 век. Все пак, векът е приключил и е постигнат успех. Появата на национален дом, сега е регионална сила."

Ционизмът е бил изрично юдео-центристка революционната идея, но изглежда, че е постигнала целта си през 1948 година. По този начин, не е изненадващо, че съвременен Израел не е в състояние да разберат смисъла на ционизма. Ако ранните ционистите са се клели да превърнат еврейската диаспора в едно цивилизовано образование, то израелците, вече се възприемат като "цивилизационен обект."

Така, Леви пише: "Ционизмът вече не е уместен, и мястото муе в учебниците по история." Той изтъква внушението, че "Пътят на ционизма, за нас (Израел) е бил загубен. Това е неизбежно, защото той е изпълнил задачата си. "

Въпреки че Леви може да има право да съди израелското общество, а в Израел, той пропуска ролята на ционизма като колективен символичен идентификатор на цялата израелска диаспора. По-голямата част на диаспората от евреи и еврейски институции  се идентифицират или афилирират с Израел и го подкрепят. Също така е вярно и това, че някои евреи, критично са настроени към Израел и неговите олити. Някои от тези евреи наричат ​​себе си "анти-ционисти." Въпреки това, като се вземе предвид становището на Леви, е в това, че дебатът между ционисти и анти-ционисти имат много малко влияние върху израелците, политиката на Израел и дори палестинците. Тези дебати са насочени към подпомагане на еврейската диаспора, за да се идентифицират политически, духовно и социално. И имат много ограничени практически или прагматичен смисъл, ако има въобще, някакво значение.

Но също така, изглежда, Леви не прави сметка за огромното влияние, което ционистите и техните лобита имат в западната политика. В САЩ, външната политика на страната е доминирана от AIPAC (американски Израел Public Affairs комитет). Тук, във Великобритания, 80% от депутатите управляващи партията, явявайки се членове на CFI (консервативните приятели на Израел). Във Франция и Канада, положението е същото. Така че, в степента, в която ционизма е чужд на израилтяните, в това е от значение за еврейската диаспора.

Като се има предвид обществения натиск, който AIPAC оказва върху Америка, подбутвайки я, да атакуват Иран, ционизма може да бъде заплаха за световния мир.

Колко е прав Леви, при допускане, че израелския ционизъм може би е мъртъв, но, че той определено е жив и здрав за Запада. И това е може би най-влиятелната и опасна политическа доктрина. Особено, защото си тръгнаха от оригиналната си концепция за "обетованата земя", и сега са превключили на глобалната експанзионистична идеология на "обетованата планета."

Гилад Атцмон е роден в Израел и е британски гражданин. Известен като джаз саксофонист и политически активист, писател и романист.




Гласувай:
5



Спечели и ти от своя блог!
1. kostadin - Няма нищо неверно но не си прав Ев...
17.05.2012 11:55
Няма нищо неверно но не си прав Еврейте са нещастно племе на което сме длъжни да се подчиняваме ,защото се кланят на неговият Господ и Христ. и Мюсулм.
цитирай
2. zahariada - :))) Re:1 kostadin
17.05.2012 12:38
Това е статия на журналист. Той е прав за ционизма. Еврейте преди време се бунтуваха сериозно. Те продължават да живеят в напрежение. Благодарение на политиката, която се води.
цитирай
3. kostadin - В интерес пна гробализма е да се п...
17.05.2012 13:22
В интерес пна гроболизма за хората е да се премяхнят журналистите от политиката.
Политиците да си ги наемат на работа както направи едно време царя с митко цонев
цитирай
4. balkanec - В държава концлагер е така
18.05.2012 00:17
В Израел няма и как да са доволни от режима, защото ги закрепостяват някъде в селища, където човек може да побеснее от тъпотия на третия месец, а и много трудно получават право да се преместят или дори да учат другаде.
А и умишлено ги държат в постоянна гражданска война с палестинците. Абсурда стига дотам да забраняват лотарии, в които евреите залагат къде ще е следващия палестински атентат...

Да не говорим че в последните години заради кризата им орязаха и социалните придобивки и така живота там става все по-трудно поносим.

С една дума - и тях ционистите ги третират не кой знае колко по добре от нас...

Макар че ние държим рекорда по тормоз. Целта е да се обезлюди България и да ни изземат собствеността, за да може да настанят тук израелци. Причината изобщо не е напеченото положение с Палестина, а е икономическия фалит на ционизма. Нашите домове трябва да станат собственост на еврейските банки и после те да ги дават на израелците и така да оскубят и нас, и тях. Само че плана не проработва - нито ние продаваме на безценица, нито израелците могат да бъдат подлъгани още един път да се натресат някъде на "милостта" на ционистките банки и от едно заробване да идат на друго...
цитирай
5. balkanec - А на световната еврейска диаспора й е лесно - нали не се е набила в Израел
18.05.2012 00:22
Отстрани е лесно :)

Какво стана обаче, когато Израел предложи на френските евреи да се изселят в Израел преди няколко години - френските равини не издържаха и теглиха майните на ционисткото правителство и заявиха, че не щат и да чуват подобна простотия втори път и да не ги занимават с дивотии :)
цитирай
6. анонимен - Да бе
24.05.2012 08:49
balkanec написа:
Отстрани е лесно :)

Какво стана обаче, когато Израел предложи на френските евреи да се изселят в Израел преди няколко години - френските равини не издържаха и теглиха майните на ционисткото правителство и заявиха, че не щат и да чуват подобна простотия втори път и да не ги занимават с дивотии :)
Как тогава ще обясниш потока от френски емигранти към Израел , които се увеличава всяка година. В Израел има градове с цели квартали заселени с френски евреи, където френския че чува повече от иврит.
цитирай
7. анонимен - Израел
24.05.2012 08:59
[quote=balkanec]"В Израел няма и как да са доволни от режима, защото ги закрепостяват някъде в селища, където човек може да побеснее от тъпотия на третия месец, а и много трудно получават право да се преместят или дори да учат другаде." Кой кого закрепостява в и Израел ,бе балканец! ще ме умориш от смях! Това да не ти е Русия, бе мой човек. Няма по мобилни от израелците. Постоянно се местят, и вътре в страната и в чужбиня. Стотици хиляди работят вън от израел. Да не говорим какво става през лятото ,като хукнат на екскурзии по-цял свят. Явно си виждал Израел през кривия макарон на родната пропаганда.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39762682
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031