Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2010 11:40 - Алчността на българите
Автор: zahariada Категория: Политика   
Прочетен: 26069 Коментари: 50 Гласове:
28


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Алчността на българите

Както знаем, в годините преди комунизма България е в десетката на най-проспериращите европейски държави. А сега по всички класации е последна или спори с Албания за предпоследното място. Обществото и политиците имат удобно обяснение за този прискърбен факт с последствията от тоталитаризма, с трудностите на промяната и т.н.

Вече 17 години след Десетоноемврийската революция ние, българите, се заблуждаваме и не искаме да видим основната причина за окаяното състояние и липсата на перспективи пред бедната ни, деморализирана и циганизирана нация: безнравствената и безмерна алчност в нашето общество

Липсата на закони, абсурдните политически шантажи, атеизмът на българското общество и мътната вода на социалните промени създадоха отлични условия за избуяване на един от седемте смъртни гряха. Според Св. Йоан Лествичник от алчността произхождат немилосърдие, престъпност, неверие, ожесточеност на душата, лукавство, вражда и умопомрачение.

Общественото богатство е преразпределено по невъобразим начин, който би шокирал всеки нормален човек в света: няма я голямата средна класа; има шепа съмнителни милионери, митничари, наркобосове и цигански барони с гротескни богатства; в същото време огромни маси бедстват с по стотина лева на месец.

Причината да са така плачевни нещата във всички области, е в алчността (щението, сребролюбието).

Корупцията не се дължи на чакащи рушвети чиновници, а на предлагащите, които искат по нечестен път да се сдобият с желаното благо, да спечелят незаслужено търга, да получат привилегия, да не платят законните такси и т.н. Предлагащите подкуп и готовите да го направят, за да спечелят, в България са… почти всички. Затова мащабите на корупцията са грандиозни и всеобхватни. Кой с ръка на сърцето ще каже, че не би искал да получи нещо, което не му се полага, срещу съразмерен рушвет?

Факт е, че почти всички стоки – от доматите до комбайните, за да стигнат до пазара, неколкократно увеличават цената си, обогатявайки неимоверно алчни посредници. Това е практика вече близо две десетилетия.

Цените на разговорите по мобилните телефони са незаконно съгласувани между операторите и са с пъти по-високи в сравнение, например, с цените в САЩ, където средната работна заплата е десетки пъти по-голяма. Всеки може да си направи сметка за какво алчно и бездушно ограбване става дума.

В последно време, както всички виждаме, с бесни темпове се развива законно и незаконно строителство. Себестойността на квадратен метър застроена площ е около 200 евро. Построеното се продава с 200-1000 процента надценка средно за жилища и търговски обекти. Никъде в целия свят няма такива норми на печалба.

Обувните магазини обявяват цени със 100-300 процента надценка. Цените на мобилните апарати и техните аксесоари са надути също със стотици проценти. Цените на таксиметровите услуги са неестествено високи. На парното – също. Една нощувка в хотел е с цена няколко средни месечни пенсии. Зъболечението е непомерен лукс и привилегия само на богоизбраните. Да сте виждали възрастен човек със зъби?

През последните години в обществото е налице особена тенденция на кастово обогатяване.

Освен политиците и държавните управници, които без изключение ползват властта по най-алчния начин за лично обогатяване, в листата на избраните последователно се вляха на кохорти митничари, нотариуси, банкери, застрахователи, зъболекари, прекупвачи и др., които в никакъв случай не са по-ценни за обществото в сравнение например с учителите или инженерите.

Известно е, че ако едно общество се развива без спазване на моралните закони за добро, истина и справедливост, то е осъдено на гибел. Всеки може да се убеди, че е така, само ако погледне демографските прогнози на БАН. Дали въобще ще има българи след 2050 г.? Какъв ли ще е генофондът? Как ще изглежда населението на България?

Много отдавна е известно, че алчността е разсадник за всички злини, включително престъпността (пет-шест пъти по-голяма от официално отчитаната), бедността, ширещата се простащина, наркоманизирането на младежта.

Тя е причина за състоянието, в което сме. Заради нея е толкова мрачно демографското ни бъдеще. Да сте виждали млад човек, който не мечтае да напусне България?

Тя увеличава все повече и повече въпиющата разлика между нас и истинските европейци, които не са безбожници, не крадат паметниците си за скраб и не продават децата си.

Защо е толкова силна алчността в нашето общество? Защо владее всички социални слоеве – от просяците и циганите до софийската върхушка? Защо няма християнска човещина във взаимоотношенията помежду ни, а тя е заменена с острото желание на всеки да надхитри, излъже и измами другия?

Причината е в липсата на обществена нравственост и на нравствени корективи, в липсата на съвест и отговорност. Как да ги има, когато огнищата на нравствеността и човешкото усъвършенстване – църквата, образованието и културата – са нарочно безпощадно унизени? А може би, уви, и вече умъртвени. Дано не е така.

Дали причината не е в особеностите на българския национален характер? Народът казва “Очи синор нямат” и сякаш поставя обезсърчаваща диагноза.

А в същото време всеки от нас знае, че “Който ламти за многото, изгубва и малкото”, но счита, че правилото не се отнася за него.

И продължаваме, сравнявайки се с другите, завиждайки и измъчвайки се, погубвайки се, да жадуваме голямото богатство, да очакваме цял живот Големия удар и Голямото охолство. А в същото време като нация ставаме все по-нещастни и по-бедни.

ПРИЧИНИТЕ ЗА БЕДИТЕ В ОБЩЕСТВОТО СА В ЩЕНИЕТО – СМЪРТЕН ГРЯХ, РОДЕН ОТ БЕЗНРАВСТВЕНОСТТА И АТЕИЗМА.

Някои си мислят за Европейския съюз през 2007 г., който изневиделица ще реши проблемите ни. Те не знаят какво ни чака с уеднаквените цени, с конкуренцията, с изключително строгите изисквания към качество, квалификация и т.н.

Хаосът, който ще настъпи, според мен ще бъде невъобразим. Защото новите порядки ще се срещнат с мощни стереотипи в националното съзнание, свързани с алчността.

Изменението на манталитета на българите ще е твърде трудно. Едва ли лесно ще приемем нови нравствени идеали и еталони, противопоставени на греховното щение, изключващи хуманни и социално полезни черти като честност, доброта, почтеност, чувство за справедливост и др.

Единственият изход е в нравствената сфера и представлява целенасочено утвърждаване и изпълнение от самото общество на специална Национална програма за нравственост. Стойността и значението на тази програма за бъдещето на българите според мен е по-важно от всичко останало в обществения ни живот.
Автор: проф. Петър Иванов (2007)




Гласувай:
29



Спечели и ти от своя блог!
1. galatceq - Здравей, съгласна съм с изводите от ...
22.06.2010 11:45
Здравей , съгласна съм с изводите от статията, а като допълнение за причините и аз днес пуснах нещо : http://galatceq.blog.bg/hobi/2010/06/22/izcelenie-na-egregora-1.565563
Успехи :)
цитирай
2. moreto66 - Горчивата истина...
22.06.2010 11:58
За съжаление всичко това е истина. Живеем в безнравствен свят, където алчността и властта господстват над изконните български ценности. Да си състрадателен и човечен не е "модерно". Колкото си по-брутален, по-нагоре вървиш...приказка за стълбата... Образованието и културата са жертва на чалга-морала, на силиконовата мода...Децата ни бягат разочаровани и отвратени от липсата на бъдеще тук....
цитирай
3. bven - честност, доброта, почтеност, чувство за справедливост -
22.06.2010 12:00
това са български черти, деформирани от миналите години на безверие, но всичко закодирано в народната памет ще се развие! Няма място за съмнение!
цитирай
4. mikino - Статията е чудесна, но ми се струва, ...
22.06.2010 12:06
Статията е чудесна, но ми се струва, че не всички българи са алчни, по-скоро съм склонна да мисля, че обществото ни полека започва да става симиоз между две прослойки - първата е тази, която проъдлжава да се множи /защото е финасово осигурена и две-три деца изобщо не са проблем/ и втората е от нямащи, които ламтят и искат да приличат на първата. След като втората умножи богатството си, понеже е с по нисш произход, започва безразборно да сее простащина, останалите, които не са успели да забогатеят стават злобни. А първата прослойка се състои от хора непукисти, които въпреки събраното материално благо продължават по инерция да прибират под масата.
Оставаме хорицата, които бачкаме за никакви пари, имаме интелектуален багаж, съзнаваме действителната ситуация, надяваме се да се промени, но тя не се променя, защото повечето от нас нямат време да надигнат глави и да се опитат да променят нещо, да не говорим, че една част смятат, че това е невъзможно.
Не съм убедена, че това за което пишеш се корени в манталитета на българина и все още съм склонна да вярвам, че не сме такива.
цитирай
5. mikino - А между другото покрай една статия ...
22.06.2010 12:18
А между другото покрай една статия се сещам и друго:
Защо останаха простаците? Ами защото "любимана партия" се постара преди много години, да намери и последният интелигент и да направи така, че той да "изчезне".
Не останаха много, които са успели да се запазят и да възпитат децата си в хуманност, а не в материалистичност и консуматорство! Голяма част от обществото ни се състои от хора, които едно време да били по нивите /не обиждам, напротив - жал ми е/ и понеже "любимата партия" им отнема най-съкровеното - късчето собствена земя, тези хора остават осъкатени в съзнанието си и това се отразява и на поколенията им. Тези хора насилствено са вкарани в система, която напълно е промила мозъците им! Това е една от основните причини, за болнавото ни общество!
ДА БЛАГОДАРИМ НА "ЛЮБИМАТА ПАРТИЯ" ЗА СЪТВОРЕНИЕТО НА ЕДНО ОСЪКАТЕНО ОБЩЕСТВО!
цитирай
6. magnoliya - Прекрасен постинг!
22.06.2010 13:30
Авторът обединява почти всичко, което хората на България споделят помежду си и някой някъде може да напише нещо, но какво от това. Промени в положителна посока почти няма. "Кучето си лае, а керванът си върви" . . .
цитирай
7. анонимен - Само да й се палне на Майка България фитилчето от към Ново Село й липсва днес...
22.06.2010 15:05
В годините "преди комунизма" страната ни беше в етапа на "социализма" и следваше "развития соцализъм". Той навсякъде по света беше напредничав и справедлив за населението. Държавността съществуваше както и 1 от най-добрите в света социални мрежи.

Днес само фитилчето от посока Ново село ни липсва, за да ни засмрадят ядрените и обикновените боклуци от Гробищника в който ни превърнаха
цитирай
8. анонимен - Изкупуват ни от вън еврейски, турски, албански капитали
22.06.2010 15:06
Керванът от 1 на 100 души не е Народен керван. Не може да повлече цялата държава.
цитирай
9. анонимен - ЕС-Син Талибански Геноцид е това, ква демокраДция, брее!
22.06.2010 15:08
Това е политиката на ЕС и на Сините Талибани - евтина и безплатна работна ръка за ЕС. Земите ни на безценица продадени на съмнителни сини фирми. Народът по немил гурбет и в гробищата.
цитирай
10. mikino - Керванът от 1 на 100 души не е Народен ...
22.06.2010 15:12
анонимен написа:
Керванът от 1 на 100 души не е Народен керван. Не може да повлече цялата държава.

Ами направете го де!!! Айде стига писали пред компютрите! Само се пише и се говори под сординка, а като стане време да ставаме, се криете под бюрата!
цитирай
11. анонимен - алчността
22.06.2010 15:31
Както казват хората "РИБАТА СЕ ВМИРИСВА ОТКЪМ ГЛАВАТА" - та алчността и големия грабеж започнаха от главата - лошото е че няма тоя грабеж спиране -национализираха парите на хората та дори и на просяците с т.н. пирамиди , обраха държавата - сложиха богатствата и в частните си банки - продадоха и разграбих заводи и предприятия - продадоха АЕЦ Козлудуй - затова бяха спрени реакторите а не че са негодни - продадена е земята на цяла България и всичко е в частните банки на нашите любими ми9лионери и милиардери - които си строят по света и у нас замъци, живеят си охолно с тези пари и не ги интересува хората къде ще работят тъй като унищожиха икономиката и земеделието и животновъдството на България и всичко това по ПЛАНА РАН ЪТ се изпълнява стриктно - до пълното унищожаване на народа - затва няма да има увеличение на заплати и пенсии но ще има увеличаване на данъци,ток,парно и всичко останало - мизерна смърт за народа
цитирай
12. анонимен - "Kакто знаем, в годините п...
22.06.2010 15:33
"Kакто знаем, в годините преди комунизма България е в десетката на най-проспериращите европейски държави".Mnogo sym tyrsil tazi klasaciq i ne mozhah da q namerq.Vyob6te sy6testvuva li ili e mit! Ako njakoj mozhe da mi dade informaciq ste sym bezkrajno blagodaren. Zastoto tova koeto otkrih sa statisti4eski spravo4nici na ON (obstestvo na narodite), v koito ikonomi4eskoto socialno i kulturno ravniste na Bulgaria e na mnogo nisko nivo...
цитирай
13. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
22.06.2010 16:07
Не съм съгласен с теб изцяло що се отнася до рушветите. ЗАщото има много случаи, когато ти се налага да дадеш за да получиш това, което уж ти се поага безплатно. Много са примерте, примерно, в здравеопазването- лекари да искат пари за операция, която принципно са длъжни да направят. Та монетата винаги има и ези..S
цитирай
14. анонимен - Нов бардак - как?
22.06.2010 16:19
Основното противоречиеоа другаря проф. Петър Иванов?
Преди девети девети 44 сме били ВСИЧКИ причина да бъдем сред благоденстващите ДЕСЕТ в Европа, а днес ВСИЧКИ сме били ВИНОВНИ да бъдем две трети мизерващи, малък процент да връзват двата края, а една каруца да са мулти милио- и милиардери, освен че ВСИЧКИ сме рушветчии и ВСИЧКИ ЗАЕДНО и НАКУП сме корумпирали всичко наоколо си (без да се брои разликата в управлението на държавата преди девети 44, след девети 44 и след десети ноември 89).
Очевадно обаче се оказва , че ВСИЧКИ сме си едни и същите както ПРЕДИ, така и ПОСЛЕ, така и СЕГА, а различно е управлението.
Откъм главата почва да се вмирисва рибата, откъм главата-ааааааа.
А една т.нар. Национална програма за нравствено развитие би било едно поредно преливание от пусто в празно, пореден потоп от приказки на вересия, купища пари за тоя дето клати гората. Ефект - законът да го духа и правосъдие по старому за кеф на партията -кърмилница и нейните чада. Ура! Ура! Ура!
цитирай
15. анонимен - Политическата класа принуди българина да стане алчен.
22.06.2010 16:25
Защото непрекъсното му създава чуство за несигурност в утрешния ден.В желанието си да осигури себе си и децата си ,да се предпази от неприятности и мизерия,наблюдавайки ''богатия''запад и учейки се от него и нашенецът стигна до извода ,че трябва да понатрупа пари и имоти,да е добре с властта,за да не се тревожи за идващите години.
цитирай
16. анонимен - хитрата сврака
22.06.2010 16:36
Авторът не казва и половин дума нещо ново и нечуто досега. Така да се каже, тоя филм сме го гледали до втръсване, но авторът е решил да ни го преНАТРАПИ за хиляден път. Да ни е като обица на ухото? Не съвсем, а и съвсем не. Под сладкия камуфлаж на народното хортуване, използвано за троянско конче, авторът целенасочено си пробутва непоклатимото ВСИЧКИ СА МАСКАРИ, конкретни виновници няма, няма и не трябва да има. Зависи доколко ще се обработи лабилната психика на измъченото мнозинство от мизерстващия ЕЛЕКТОРАТ, на който тържественият вагнеров звук на една (пази БОЖЕ!) Национална програма за нравствено развитие трябва да прозвучи като балсам за измъчените от собствения си недоимък и от вековната управленската разпищоленост душици. Боже, пази България и душите ни спаси!
цитирай
17. анонимен - Цъцъцъ
22.06.2010 16:51
Няма да коментирам другото (всеки има право да плещи, каквото си иска), но ми направи впечатление, че да си "безбожник", каквото и да значи това, очевидно е също толкова осъдително, колкото да крадеш паметници за скрап и да продаваш децата си.
цитирай
18. анонимен - Алчността е двигател на прогреса.
22.06.2010 16:51
Да, българите са алчни. А кой народ не е алчен?
Немците? Французите? Пакистанците ? Може би еврейте не са алчни?
Това преливане от пусто в празно примесено със неадекватно самобичуване е неуместно и даже вредно.
Ако българите имат сериозен проблем това е недостигът на национална гордост и патриотизъм.
И такива статий не само не го решават, а го задълбочават.
цитирай
19. анонимен - Цъцъцъ
22.06.2010 16:56
№ 19,
На същото мнение съм.
цитирай
20. raders - Това е политиката на ЕС и на Сините ...
22.06.2010 17:21
анонимен написа:
Това е политиката на ЕС и на Сините Талибани - евтина и безплатна работна ръка за ЕС. Земите ни на безценица продадени на съмнителни сини фирми. Народът по немил гурбет и в гробищата.


Само сини ли са? Ти май забрави другите цветове
цитирай
21. raders - Да, българите са алчни. А кой народ ...
22.06.2010 17:24
анонимен написа:
Да, българите са алчни. А кой народ не е алчен?
Немците? Французите? Пакистанците ? Може би еврейте не са алчни?
Това преливане от пусто в празно примесено със неадекватно самобичуване е неуместно и даже вредно.
Ако българите имат сериозен проблем това е недостигът на национална гордост и патриотизъм.
И такива статий не само не го решават, а го задълбочават.


Само с патриотизам не се прави икономика. Трябва и кадърност, и трудолюбие /освен почтеността/. Но май тези качества липсват по нашенско
цитирай
22. leonidas - А КОИ СА ИЗКОННИТЕ БЪЛГАРСКИ ЦЕННОСТИ???
22.06.2010 17:33
moreto66 написа:
За съжаление всичко това е истина. Живеем в безнравствен свят, където алчността и властта господстват над изконните български ценности. Да си състрадателен и човечен не е "модерно". Колкото си по-брутален, по-нагоре вървиш...приказка за стълбата... Образованието и културата са жертва на чалга-морала, на силиконовата мода...Децата ни бягат разочаровани и отвратени от липсата на бъдеще тук....

А КОИ СА ИЗКОННИТЕ БЪЛГАРСКИ ЦЕННОСТИ??? Защото аз мисля, че отдавна няма такива!
цитирай
23. leonidas - Абсолютно съм съгласен
22.06.2010 17:38
mikino написа:
анонимен написа:
Керванът от 1 на 100 души не е Народен керван. Не може да повлече цялата държава.

Ами направете го де!!! Айде стига писали пред компютрите! Само се пише и се говори под сординка, а като стане време да ставаме, се криете под бюрата!


Абсолютно съм съгласен. Само мрънкане и констатации. И така ще си изчезнем като нация... рано или късно. Положението е ужасяващо. За да се спре демографския срив трябва да имаме поне по три деца, а не знам как с този стандарт на живот ще се гледат по три деца
цитирай
24. анонимен - за алчността
22.06.2010 17:48
Да. прави сте - алчността и опростяването на човечеството е започнало - то се вижда с просто око - всеки малко или много който има сиво вечество в главата си ще разбете че човечеството е стигнало своя апогей и в момента е в обратно развитие - алчноатта е навсякъде - заради нея има приятелски огън., заради нея се водят войни за да се завоюват всички световни ресурси - естествено живота на хората няма никаква стойност но както виждате полека лека на алчните ще започне да им присяда яко - ще почнат да повръщат - а алчността в БГ Е НЕНОРМАЛНА ЗАЩОТО НЕ СЕ дава залък хляб на народа - само всичко да отиде в търбуха на шепата хора -
цитирай
25. lambo - Нима е "алчност" да работиш за 100-200 евро цял месец ?
22.06.2010 18:16
Къде в Европа, пък даже и в Африка го има това ?!

Алчноста е присъща най-вече на крадливите ченгенца от ДС
Те ограбиха България така, както и турчина не ни е грабил
Те прокудиха 2 милиона млади българи
Те превърнаха децата ни в нарко-дилъри и евтини проститутки
Те размножиха циганите така, както и в Индия не могат
цитирай
26. bowman - Не съм съгласен
22.06.2010 18:24
Има алчни хора в тази страна , има ги и във всяка друга . Да набедиш бедния български народ за лаком народ от неверници е меко казано прекалено. Учуден съм на подкрепата която намира това твърдение ... Сред коментиралите има ли българи ?
цитирай
27. анонимен - Съгласен съм, но това не е основният проблем
22.06.2010 18:38
Проблемът се изразява в това, че на никой от нас не му пука за държавата като цяло, обединяващо звено. Направо сякаш че няма държава - не е нормално да се гледа с насмешка към правителството - навсякъде било Америка, Азия или Африка (да не говорим за Европа), хората уважават правителствата си и на свои ред правителствата вършат работа. В България я няма комуникацията между правителството и простосмъртните. На последните не им пука какво може да се направи, а само се критикува, на правителството пък му харесват само неговите си интереси, които не са интересите на държавата.
Алчни сме да, но всички са алчни - не това е проблема, проблема е как да превърнем алчността в полезен показател: алчност за наука, за развитие, за номер едно в Европа например, а не алчност да прецакаме съседа си или да намерим някой богат чужденец и без любов да се оженим за него (визирам най-вече жените) за парите му - този манталитет трябва из основи да се изкорени и тогава можем да просперираме. Но спокойно, за доста още време няма да стане.
цитирай
28. solinvictus - Ей такива обобщения са най тъпите, ...
22.06.2010 18:44
Ей такива обобщения са най тъпите,които срещам!
Некакъв професор (на какво е професор?) стигнал до някакво си негово заключение и айде сичките "българи били алчни"
и веднага се слага на първа страница -примерно!

най алчни са испанците и по точно каталунците и най точно баш каталанците!

цитат:
.......Единственият изход е в нравствената сфера и представлява целенасочено утвърждаване и изпълнение от самото общество на специална Национална програма за нравственост. Стойността и значението на тази програма за бъдещето на българите според мен е по-важно от всичко останало в обществения ни живот.
Автор: проф. Петър Иванов (2007)
Край на цитата!

това си е "тезис" ,пардон ПРОГРАМА ,не е проект!


цитирай
29. bowman - ...
22.06.2010 18:53
"Проблемът се изразява в това, че на никой от нас не му пука за държавата като цяло, обединяващо звено."

Държавата не е "цяло,обединяващо звено", че на никой не му пука не е вярно . Дори и от обикновено интересчийство . Има хора които искат и ни делят както им е възможно, но обикновения българин няма интерес от слаба и болна държава дори напротив
цитирай
30. анонимен - И аз не съм съгласна!
22.06.2010 19:00
Не сме по лоши от други народи!Не сме поробвали никой друг народ.Не сме ограбвали чужди национални богатства.Не сме налагали насила на никого религията си.Народа ни е работлив.И ако все още има някаква държава е благодарение на обикновените хора.Възрастните /без зъби/ до послдно работят в градините си за да си направят зимнинка.От къде са инвестициите в България?От тия които заминаха за чужбина и се лишиха от топлината на семействата си за да изхранят близките си.
И защо са атеисти? Защото не могат да намерят отговор за положението си .Защото греховете им са малко а страданията големи.
цитирай
31. анонимен - Кои са алчните!
22.06.2010 19:10
Алчните са малкия процент богати /с много малки изключения/. Тия на които им се удържа само 10% данък върху печелбата.Толкова колкото и на бедняците.Тия които в момент на криза не свалят ни най-малко стандарта си на живот,но намаляват заплатите на работните пчелички. За бедния човек "алчността " е средство за оцеляване.
Защо ще намалят пенсиите на инвалидите?Най-ощетените и безпомощни!
Защо не им увеличат данък печалба?
цитирай
32. анонимен - НЕ СЕ ХАБЕТЕ....
22.06.2010 19:34
БЪЛГАРИТЕ НЕ СА ЗА ЖАЛЕНЕ!!!
В БЪЛГАРИЯ ,НЯМА УМРЯЛИ ОТ ГЛАД...ИМА ОТ МЪРЗЕЛ, ПРЕЯЖДАНЕ И ПИЯНСТВО!
НЕ СЕ БЕЗПОКОЙТЕ-ЖИВОТА НАЛАГА СВОЯТА ИСТИНА!
ДАЛИ Е ГОРЧИВА ИЛИ РАДОСТНА ....ПРЕДСТОИ ДА ВИДИМ!
цитирай
33. bowman - @33
22.06.2010 20:06
Не знам кой се крие , в предния коментар 33 . Очуден съм на безочието и на езика ви . Явно българите не са добре дошли в този блог.
цитирай
34. raders - "Проблемът се изразява в т...
22.06.2010 21:06
bowman написа:
"Проблемът се изразява в това, че на никой от нас не му пука за държавата като цяло, обединяващо звено."

Държавата не е "цяло,обединяващо звено", че на никой не му пука не е вярно . Дори и от обикновено интересчийство . Има хора които искат и ни делят както им е възможно, но обикновения българин няма интерес от слаба и болна държава дори напротив


Държавата по принцип е паразитираща структура, а при нас е още по-паразитираща. При нас държавниците не са държавници , а лъжливи политици, които имат една единствена цел - да забогатеят чрез властта, която упражняват - тоест - отнася се за откровена корупция. И, всъщност, стигат само до там. Истинската държава е "малката държава" - в смисъл по-малко чиновници и по-малко бюрокрация, а от там и по-малко корупция. Парадоксът се състои в обстоятелството, че "силна държава" е, всъщност, "слабата държава". /справка -Швейцария/. Дори няма армия, но някой може ли да каже, че е слаба? Държавата има способността и възможността да произвежда единствено бюрокрация и тази възможност трябва да и бъде отнета. Иначе се самовъзпроизвежда безконтролно, заедно в всичките негативи на подобно развитие. Държавата е ненаситен разсипник и непрокопсаник /Пол Джонсън/ и трябва да бъде държана изкъсо, за да не разпилява богатствата на нацията /ако ги има/. Държавата - това не сме ние, както някои наивници смятат. Държавата - това е администрацията, която сме оторизирали да ни управлява /тоест - ограбва/, поради което трябва да бъде максимално свита и притисната, а не оставена да се разпорежда безконтролно. Така че не очаквайте от държавата да ви подобри живота. Единственото, което можете да направите е да не и позволите да го влоши още повече /но вие и това не правите/. Така че пийте студена вода!
цитирай
35. todorlaz - Една правописна корекция
22.06.2010 21:48
Не се пише СКРАБ , а СКРАП.

Бивш работник от Комбинат "Кремиковци"- Скрапов цех
цитирай
36. анонимен - Да ама НЕ
22.06.2010 22:22
не е моного вярно написаното.Живея на Запад работих с фирма и имах пълен достъп до документите и.Надценката на излизане от фабриката до магазина е средно 400-500% .И то на стоки произведени в Западна Европа.Маратонки произведени в Азия стигат до потребител в Европа с надценка не по малка от 1000% а това е вече извращение.Строителството е на същия принцип влагаш 100 искаш 500 евро.Храните в Италия са с надценка не по малка от 300 и до 1200% .Ако мислите ,че пиша глупости саита е Италиански -Консуматори.ит
Най дребния пример -Портокалите се изкупуват от производител на 15 цента и се продават м/у 1 и 50 -2 евро за килограм.
Защо си мислите ,че е само в България така не ми става ясно.
цитирай
37. rapido - Опасен микс
22.06.2010 22:22
Опасно е да се смесват морални категории с икономически процеси. Нещо струва толкова, колкото е готов някой да плати за него.
Необходима ни е свобода - и в икономиката (тогава ще има нормална конкуренция с нормални цени и автора няма да се дразни), и в политиката (ще се генерират нови идеи, конкурирайки се ще се види коя е по-жизнена) и в личният живот (свобода на избор).
Аз съм съгласен в голяма степен с автора, но той не бива да забравя, че една истина на дадено място и в дадено време може да не е истина на друго място и в друго време.
цитирай
38. анонимен - Прав си!
22.06.2010 23:56
Аз съм алчен и не желая да работя за 300 кинта, които не стигат само за наем ;-)
цитирай
39. tera - Проф. Петър Иванов май вече е изкуфел...
23.06.2010 00:58
Това съчинение е достойно за перото на третокласник!

Това му е визитката, според Уикито:
проф д-р Петър Иванов

БЪЛГАРСКИ СЪЮЗ НА ЧАСТНИТЕ ПРЕДПРИЕМАЧИ "ВЪЗРАЖДАНЕ"

ДЕКАН НА ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР ЗА ПРОДЪЛЖАВАЩО ОБУЧЕНИЕ, ВАРНЕНСКИ СВОБОДЕН УНИВЕРСИТЕТ "ЧЕРНОРИЗЕЦ ХРАБЪР"

Социален психолог... звучи ми като дъра, бъра, два чадъра...

Не знам, но ми е странно един професор да се изразява по толкова елементарен начин и тезата му да е само в сферата на добрите благопожелания.
Фактически не казва нищо ново, нито дава някакви идеи освен утопичната му програма за нравственост, за която сигурно и самият той няма идея какво точно може да представлява, освен да витае като предложение във въздуха.

И за какво си я изкопал тази статия от преди три годин, много актуално ли ти звучи или те привлече думата "алчност" в заглавието или се чудиш откъде какво да изкопираш като няма какво сам да кажеш.
цитирай
40. poisonivi81 - да и това е вярно,но не в това се корени истината...
23.06.2010 02:26
Отначало помислих,че написаното е с голяма давност...понеже лично за мен -това,което мислите ,съм преодкрила като факт вече доста отдавна-макар,че съм по-малка..Но ,аз мисля,че по-важната причина за последиците,за които говорите,се крие не в алчността до толкова,а в безразличието,в липсата на общество-на гражданско общество..Да то съществува-но ,според мен,само формално-а истината е ,че всъщност,на повечето хора просто не им пука,за това какво изобщо се случва около тях,неосъзнавайки,колко много и техния личен живот зависи по косвен път ,от съдбата и живота на всички около тях.Или по-накратко ,не съзнаваме,че за да пробъдем,трябва да се държим и да се подкрепяме,като едно цяло,да се интересуваме живо от всички социални неправди,макар и да не касаят понякога в частност личния ни живот ,но пак се браним и отстояваме онези каузи,които не касаят нас,но касаят човека до нас,който просто е Човек,и това да ни е достатъчен стимул и приоритет..Но и моето мнение вече има давност!-с плаха радост искам да споделя,че по мои наблюдения,май част от хората започнаха да се пробуждат,някак по-човечни и по-пристрастни и жертвоготовни...но темата е страшно обширна..и спирам до тук за сега.
цитирай
41. анонимен - Vstrani ot temana-izviniavam se. ...
23.06.2010 05:04
Vstrani ot temana-izviniavam se. Mikino-tolkova se palish,a si tolkova negramotna dushko,che mi stava zalno kato te cheta. Abe mome,ti uchitelka li kaza che si bila ili neshto burkam?
цитирай
42. анонимен - mikino
23.06.2010 06:46
е едно просто селско девойче, което съвсем скоро ще наеба в гъзенцето :D
цитирай
43. sparhawk - в общи линии
23.06.2010 08:45
много точна статия, макар, че на практика европейците успяват да са нравствени и без да са особено религиозни. Причината е за това, че те са възпитани в съчувствие и съпричастност към другите, че са патриоти (без да са шовинисти), а и освен това, в техните държави има ясни правила и регламентирани взаизоотношения, докато у нас номенклатурата създаде мътна вода, в която тарикатите ловят риба. С помощта на чалгата и марионетните медии се създаде култов имидж на мутрата и неговата силиконка. Парите бяха поставени като едничка цел в живота. Деструктивна тактика, която дава отровните си плодове...
цитирай
44. mikino - е едно просто селско девойче, което ...
23.06.2010 08:56
анонимен написа:
е едно просто селско девойче, което съвсем скоро ще наеба в гъзенцето :D

Да не стане обратното?!? Ти си един от тия чалгарски нещастници с комунистическо потекло! Малко си сгрешил - аз на сИЕлУ ни къща имам, ни роднини драги! zahariada ако е удобно, МОЛЯ за да не цапат блога ти, по-добре изтрий този коментар и моят също!
цитирай
45. stone - хич не ни е проблема, че не вярваме в господ (дето го няма)
23.06.2010 09:40
аз например не вярвам, но това не ми пречи да спазвам общоприетите категории за морал и нравственост - просто така съм възпитан, както от родителите си, така и от книги, филми, общуване с приятели - въобще, от културата.
вярно, че културата на много от младежите сега е чалга, напиване, и мутри и мутреси като ролеви модели - затова изхода е в повече възпитание, обучение, литература, изкуство, и личен пример от елита на обществото. не го виждам как ще стане обаче.
цитирай
46. nakom - В коя десетка е била бе нашия?
23.06.2010 09:40
би ли цитирал някакви официални статистики, вместо да се сополивите по онова време.
България е била крайно изостанала, аграрна държава, с 82% селско население заето изцяло в селското стопанство, с 2 (две) железопътни линии, с огромни дългове ( от първата световна война е трябвало да бъдат изплащани до 1977г).До там докарана, че е правела бартери с другите изпадняци като нея- Германия например.
цитирай
47. анонимен - Българите са най- богати
23.06.2010 11:11
Един немски, френски или английски учител НЯМА НИКАКВА собственост. Един Български учител има апартамент, вила и земя.

94 % от българите имат НЕДВИЖИМА СОБСТВЕНОСТ за стотици хиляди евро.
96 % от западноевропейците НЯМАТ НИКАКВА собственост.
ИЗТРЕЗНЕЙТЕ НАЙ- СЕТНЕ БЕ, ИДИОТИ!
цитирай
48. анонимен - до 48
24.06.2010 01:20
Вярно!
Тези 94% трябва да станат 10-15%, за да сме и ние европейци, да бачкаме до 94 години за пенсия, нали сме столетници.
Та, мизерията и банковите заеми ще си свършат работата!
цитирай
49. balkan1 - Положението е сериозно
24.06.2010 10:47
Но не е от вчера - вижте какво съм писал и аз по въпроса ( До кога? )
цитирай
50. demograph - Колкото и да не ни се ще, тази статия е камбанка за съвестта ни....
29.06.2010 01:18
Благодаря Захари.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39740675
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031