Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2019 10:30 - Избрания от Бхагавад-Гита: [2] Човекът е съвършен
Автор: zahariada Категория: Поезия   
Прочетен: 312 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 17.05.2019 10:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Избрания от Бхагавад-Гита: [1] Атман

 Admin 7 ноември 2013 г.  Преводи

https://www.darkmoon.me/2013/selections-from-the-bhagavad-gita-1-the-atman/
image Атманът преведени от 
Свами Прабхавананда и Кристофър Ишърууд
Някои казват, че този Атман е убит, а други го наричат ​​убиец: те не знаят нищо. Как може да го убие или кой ще го убие?



  Знайте този Атман в утробата, нестихващ, никога не престава, никога не започва, Deathless, нероден, Неизменен за винаги. Как може да умре Смъртта на тялото?





  Знаейки го без рождение Знаейки го безсмъртно, Знаейки го безкрай, Завинаги непроменими, Мечтай не правиш Делото на убиеца, Мечтай не силата Ти е твоя, за да го заповядваш.





  Износените дрехи се отхвърлят от тялото: износените тела се изхвърлят от обитателя на тялото. Новите тела се обличат от обитателя, като дрехи.




  Не е ранен от оръжия, 
Не е изгорен от огън, 
Не е изсушен от вятъра, 
Не е намотан от вода: 
Такъв е Атман.
Не изсушен, не овлажнен, 
Не изгорял, не ранен, Най- 
съвременен елемент, 
Навсякъде, винаги, 
Битие на същества, 
Без промяна, вечно 
Завинаги.
- От Книга 2, Йога на знанието _____________
Атман ( санскрит ): Истинската душа или нетленното аз, различно от феноменалното его, известно като джива. Централната тема на Веданта, изложена от великия мъдрец от 8-ми век Ади Шанкара, беше изследване на връзката между атман , индивидуалното човешко аз и Брахман, космическия ум или логос. Шанкара смята, че реалността в крайна сметка е една и че очевидното множественост на отделните аз и различни права е илюзорно. Точно както пространството в една кана или стомна не се различава от пространството в друга кана или стомна, така и атманът или индивидуалната душа в дадено човешко същество са по същество същите като атман или индивидуална душа в друго човешко същество. По същия начин, твърди Шанкара, как може пространството в каната да е различно от пространството  извън каната, т.е. от самото пространство? Как морската вода в кофата може да се различава от водата в морето? От всичко това следва, според Шанкара, че по същество няма разлика между Брахман и Атман. Както морската вода в кофата е към самото море, тъй като пространството в каната е за самото пространство, така че атманът или индивидуалната душа е към Брахман, космическия ум. Личният Аз, поддържал Шанкара, бил идентичен с Брахман; и целта на човешкия живот е да получи освобождаване ( мокша ) от осакатяващата заблуда, че човек притежава различен аз, различен от Брахман. Накратко, всичко е едно; Аз съм ти; и ние сме Брахман. Капката с водата, когато се върне в океана, отново се превръща в океан. Целта на човешкото съществуване е обединение с божественото. Тази система на мислене, която вижда всичко като Едно, е известна като Адвайта или недуализъм (също и монизъм). Други ведантски мъдреци, особено Рамануджа и Мадхва, трябваше да добавят усъвършенствания и съществени изменения в тези основни учения на Шанкара. (LD)

Избрания от Бхагавад-Гита: [2] Човекът е съвършен

 Admin 13 ноември 2013 г.  Преводи Преведено от Свами Прабхавананда и Кристофър Ишърууд

image

Човекът съвършен Той познава блаженството в Атман 
и не иска нищо друго. 
Гладът измъчва сърцето: 
Той се отказва от глад. 
Аз го наричам осветена. Не се разклаща от неприятности, 
Не се стреми към щастие: 
Без страх, без гняв, 
Свободен от нещата на желанието. 
Аз го наричам гледач и просветен. Връзките на неговата плът 
са счупени. 
Той е щастлив и не се радва: 
Той е нещастен и не плаче. 
Аз го наричам осветена. Костенурката 
може да нарисува краката си: 
Видящият 
може да привлече в сетивата си. 
Аз го наричам осветена. - От Книга 2, Йога на знанието



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39739444
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031