13.11.2011 14:15 - В САЩ е намерен метеорит, оценен на $3,4 млн
Автор: zahariada Категория: Новини

В САЩ е намерен метеорит, оценен на $3,4 млн

Кристали на оливин в образец на метеорита Conception Junction (фото Randy Korotev).

През 2006 г. в щата Мисури на хълм край село Conception Junction (с население - 202 души), фермер намерил метеорит. Стойността на това откритие става ясно едва сега.

Геохимикът Ранди Коротев от Университета на Вашингтон (САЩ) и колегите му записали космическия отломък като палласити. Освен този, в САЩ се намират само 19 образци от този рядък вид.

Метеоритът е извървял дълъг път. Изследователите вярват, че някога той е бил част от астероид, въртял се между Марс и Юпитер. По някаква причина, астероида се е преместил от орбитата си и е бил пленен от силата на гравитацията. Кога той е паднал, не е известно, пише: «Компьюлента».

Отвън, камъкът не представлявал нищо особено. Но фермер се поддал на странен вътрешен импулс, изпилил го от единия край и видял зелени кристали от оливин, пронизващи желязо-никеловия корпус.

Метеоритът Conception Junction с изпилени крайща (фото Dave Gheesling).

През 2009 г. Чарлз Aстон, химик от същия университет, както и колекционер на метеорити, които се предлагат за закупуване. Селянин го дал за оценка на г-н Koротев, който анализирал състава на оливиновите кристали и открил, че това е паласит. След това той го изпраща на Джон Уосън от Университета на Калифорния в Лос Анджелис (САЩ), където имало оборудване за анализ на метални матрици, в която се намирал кристала. Тук се случва голямата изненада. Експертът заключава, че метеорита е уникален - не е свързан с никой от вече откритите pallasites. Така той получил отделно име: На 27 август тази година, Комитетът по номенклатурата на Метеоритното общество ,официално му присъжда името Conception Junction.

Повечето метеорити се състоят от хомогенен материал, но паласитите не са такива. Те произхождат от по-големи астероиди, които са били в състояние да произвеждат достатъчно вътрешна топлина и частично да стопяват вътрешността си, в резултат на което се създава течна метална сърцевина, а се замразява външната част, казва Space.Com. Смята се, че паласитите, които съдържат смес от метал и скали, и се появяват на границата между металното ядро ​​и слоя от оливин в мантията. Изследователите вярват, че на планетата има същата граница, така че паласитите са особено ценни за учените, защото то е като да се раздели земята и да се види какво има вътре!

Незабележителните с нищо метеорити струват $ 2-3 за грам. Поради редкостта на Conception Junction, те се оценяват на $ 200 за грам. Тъй като той тежи около 17 кг, цената е около 3,4 милиона щатски долара. Най-вероятно ще бъде нарязан на парчета, които след това ще попаднат в университети и музеи. Ако има меценати. Набирането на средства вече е започнало.

Един от най-скъпите се смята първият лунен метеорит, намерен от частен колекционер. Той е бил продаден за $ 40 хиляди на грам.

Тагове:   цена,   метеорит,   САЩ,

1. minchomin - zahariada, това е интересно!
14.11.2011 12:44
Не зная колко струва този камък, но го свързах с информация, която се подаде на 11.11.11 чрез космоса от Са Лу Са, справка http://delianaangel.blog.bg/?vote . В диктовката се казва така, цитирам "
Светът продължава да бъде забъркан в предизвикателствата, с които се сблъсква Европа, но помощ отвън /моя бел. т.е. от други държави като САЩ или Китай/ е изключително малко вероятна. Това е почти невъзможен за разрешаване проблем, тъй като огромното количество средства, необходими за това, просто не съществуват . Далеч по - добре е да оставите въпросите да поемат естествения си ход, с което ще се види, че повече от една страна не изпълнява изплащането на заемите си. /моя бел. - Или всички са в кашата/ От хаоса, нашите съюзници ще предложат нова система, която ще преодолее всички пречки, подкрепена с благородни метали."
Обърни внимание на "подкрепена с благородни метали". Този цитат ме навява на мисълта, че тази находка не е случайна, а по земята може да има пръснати много подобни скали с благородни метали. Ще е нужно само да се даде информация къде са и от кого да се намерят. Желая ти хубав ден!
2. zahariada - :))) Re:1 Благодаря!
14.11.2011 19:05
Да, съгласен съм. Чета Са Лу Са. В текста се споменава да някаква бройка от тези камъни. Естественият ход на нещата, сам по себе си, поддържа хармонията. Всяка намеса е вредна. Със сигурност тези благородни метали са носители на информация, която не искаме или не можем да разчетем. Няма нищо случайно във Вселената. За съжаление нивото ни на съзнание и висш разум е твърде ниско. Затова е започнала трансформацията. Защото нарушаваме космическата хармония. Хубава вечер!