15.08.2011 19:28 - Учени откриха нов феномен от квантовия свят
Автор: zahariada Категория: Новини

Учени откриха нов феномен от квантовия свят

От формули физици са извели феномен, който от гледна точка на ежедневната логика изглежда невъзможен. Оказва се, че предаването на квантова информация, вие можете да отговорите на всеки въпрос от енциклопедии, прочитайки (или получени от някого), само половината от статиите.

В реалния свят, ако човек знае само част от нужната информация, е възможно да се разкрие невежеството му, чрез добре подбрани въпроси. В квантовия свят, това не работи: въображаема играч във викторина винаги ще отговори на въпросите на водещите, дори когато знае половината от "базата данни" (снимка от CBS Studios).

Изследователите си задали следните въпроси: как нашите познания за общото, корелират с познанията за отделните части? В каква степен, непълното познаване на цялото изключва знанието, най-малко за една от неговите "части"? За това пише MEMBRANA.

Класическата интуиция предполага прост отговор: незнанието (несъвършено знание) за цялото не може да съществува без незнанието по отношение на, макар и най-малко на една част от същото цяло. И в класическия свят, нещата стоят именно по този начин. Но сега учените са открили, че в квантовата теория, тази хипотеза не действа.

Представете си, че пред вас е човек, който е прочел половината от книгата, обяснява  EurekAlert!. В класическия свят, експертът(изпитващия) винаги може да излезе с  въпрос, който ще разкрие невежество на човека.

Но сега ние се обръщаме към квантовия свят, квантово-кодираната информация (квантова криптография) и се обръщаме към отдавна приетите условни герои - Алис и Боб. Алис има книга от две (за простота на моделирането) страници и изпраща в квантов форма тази информация на Боб. Но изпраща само едната от двойката страници.

А после започват чудесата, които са в противоречие със здравия разум. Стефани Венер от Университета в Сингапур ((NUS) и Томас Видик от Бъркли (UC Berkeley) са показали, че няма начин да се покаже невежеството на Боб.

"В квантовия свят, голямото незнание за цялото може да съжителства с почти перфектно познаване на всяка една от неговите части." Учените са разделени за откритието. Проверете Боб, и той ще може да отгатне съдържанието на страниците на книгата почти съвършено, ако разбере какъв вид информация на Боб не е достатъчна - по принцип е невъзможно.

Такова нарушение на логиката се добавя към списъка на философските главоблъсканици на квантовата физика, като квантова суперпозиция или принципа на квантовата неопределеност.

Странно, че откриването е било неочаквано за авторите. От изследванията си, те са очаквали да получат точно обратното, че "квантовото незнание," трябва да следва класическата интуиция, и при условията на непознаване на цялото, непременно е възможно да се проследи незнанието за подробностите.

Авторите възнамеряват да проучат по-нататък откритото свойство на квантовата информация, която Стефани описва като "концептуално много странно". И вече са получили теоретичните изчисления, описани в статия на Physical Review Letters (има отворенPDF формат).

Тагове:   феномен,   Свят,   квантов,

1. allvin - Kолко много неща още хората не знаят!!!
15.08.2011 19:43
Като се има предвид,че Вселената е необятна,смятайте какви чудеса тепърва ще се откриват!!! ( особено след като тази стара и прогнила ,,цивилизация" си отиде)
2. zahariada - :))) Re:1 Благодаря!
15.08.2011 19:52
Да, време е вече за промяна. Все повече доказателства има, че сме затънали в технокрация и консумация. Духовността е наред.
3. анонимен - Друга позиция
16.08.2011 23:38
Мисля , че в този случай , играе голяма роля аналитичността и и науката за вариациите .
4. анонимен - попитали Великият Буда/ принц Гаутама/,
17.08.2011 15:17
какво има на другите светове, а той отговорил" Какво ви интересува, оправете се с този".
5. анонимен - От както човека е изпъден на земята, ...
18.08.2011 14:47
От както човека е изпъден на земята,от първия ден ,от хиляди и хиляди години,човека тръгва по грешния път.Днес 21 век започва събуждането.събуждане което ще обърне посоката на човека във правия път.Старото ще се противопостави, То ще направи всичковъзможно за да спре събуждането на хората.На земята ще започнат войни локални,война световна,болести и глад.След всичко това от руините и пожарите ще започне новия и верния път на грешния днес човек.