Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2022 12:43 - Психическата промяна на изоставянето на вашата илюзорна зона на комфорт
Автор: zahariada Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2613 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 14.09.2022 12:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Психическата промяна на изоставянето на вашата илюзорна зона на комфорт

imageОТТОМ БЪНЗЕЛ 5 СЕПТЕМВРИ 2022 Г 

 imageИзображение чрез Shutterstoc

Едно от големите предимства на това да започнеш да виждаш ума си като инструмент, а не като свое „аз“ е способността да разпознаваш модели и да правиш промени. Въпреки че въпросът „кой“ всъщност прави някакви промени (свободната воля) остава загадка – или по-скоро когато стане загадка, могат да се случат невероятни неща.

Живях (или по-скоро бях живял) в Лос Анджелис от 35 години, след като се преместих там от източното крайбрежие през 1979 г., за да преследвам фантазия за слава и богатство във филмовия бизнес. През тези години бях създал приятелства, някои които се разпръснаха, а други заздравиха, и се чувствах изключително комфортно с моята среда – живеех в 3 апартамента и един апартамент на площ от квадратна миля близо до моя парк и тенис кортове, ресторанти, химическо чистене, лекар и така нататък.

Но разходите за живот в Лос Анджелис, особено наемът и собствените ми променящи се обстоятелства, ме накараха да преразгледам тази зона на комфорт. И всъщност перспективата да напусна ме предизвика известно безпокойство – „гласът в главата ми“, опитвайки се да ме защити, настояваше, че съм „най-сигурен“, като остана на място. Всъщност в най-ниската ми точка дори пътуването изглеждаше страшно.

Но си спомням една сесия по Skype с Бен Смайт , учител, който пътува много, който ме накара да разбера, че чувството ми за контрол в зоната ми на комфорт е илюзия. Това беше навикът да се познавам, което ме караше да се чувствам в безопасност, но бъдещето все още беше напълно неизвестно и в никакъв случай не беше гарантирано.

Обичате да четете The Pulse? Ако сте редовен читател на нашата работа и обичате това, което правим, помислете дали да не станете член с платен абонамент и да ни помогнете да разширим работата си. Можете да поддържате само за $5 на месец и да се насладите на множество предимства за членове. Щракнете тук, за да научите повече.

Животът започва в края на вашата зона на комфорт

Голяма част от работата на невролозите днес предполага, че един от най-добрите начини за излизане от депресията, например, е да „направите обратното“ на вашите обичайни тенденции – буквално да създадете нови канали в мозъка. Тези нови невронни мрежи служат по някакъв начин за „създаване“ на нов набор от преживявания, който в много отношения е нов „ти“.

И отново, в работата ми с Майкъл Джефрис и групата на Екхарт Толе в Санта Моника бях изпитал от първа ръка как отделянето от конкретното усещане за себе си намалява страданието и води до широк спектър от нови преживявания.

И така, преди няколко месеца проучих възможността да се преместя в Лас Вегас. Имах няколко приятели в „Града на греха“, което вече го правеше привлекателен и по случайност друг близък приятел току-що се беше преместил там, когато предприех няколко пътувания, за да проуча потенциални нови разкопки – или купуване, или наемане на нова резиденция.

Бих могъл да спомена, че на чисто концептуално ниво на фантазия имах „цени“ на потенциални домове онлайн — фантазирах си за прекрасни места с басейни и градини на малка част от сегашния ми наем. Но чрез работата си разбрах, че това са умствени игри. Трябваше да видя какво всъщност съществува. Така че в крайна сметка излязох и направих оферта за къща, която не получих, но вместо това намерих общност с възрастово ограничение (над 55), която имаше отделни жилища, които можех да наема за една трета по-малко, отколкото плащах в Ел Ей.

Първо обаче трябваше да се ориентирам около „факта“ на действителното преместване. Докато карах из Вегас, ми харесваше все повече и повече, но мислено Ел Ей беше „у дома“. Това беше това, с което бях свикнал и къде беше котката ми. Но също така забелязах, че след няколко пътувания до пустинята умът ми започна да се чувства по-комфортно с възможността наистина да живея там. Най-накрая кандидатствах за жилище под наем в Сън Сити, платих депозит и започнах да планирам преместването си.

Съпротивата на ума

Това все още беше фантазия, докато не изпратих наема си за първия месец и гаранционния депозит чрез Fedex. Точно в този момент за мен, както се казва, глупостите станаха реални. И ето, умът ми се разбунтува. Съпротивата се появи почти веднага. Сблъсках се с момиче в моята сграда, което току-що се беше върнало от Вегас, тъй като го мразеше. Имах много нови подробности, за които трябваше да се погрижа — да настроя услуги и интернет и да отменя тези в Ел Ей и да измисля логистиката на преместването.

Ден след ден, когато подвижната дата наближаваше, се чудех дали си заслужава и дали не правя грешка. Но моят процес ми позволи да разпитам както източника на съпротивата, така и „кой“ е този, който създава проблеми.

Най-накрая сложих снимка на моята наета къща на работния плот на моя компютър, за да мога да я разгледам и да засили перспективата за промяна към по-добро. Дали това беше техника на „визионна дъска“? Може би – но това беше просто още един инструмент, който ми позволи да се дистанцирам от обичайните ми умствени процеси и да приемам по-малко сериозно обкръжението си от 35 години.

Привързаност към какво?

Докато кутиите изпълваха апартамента ми и аз живеех в хаос, съпротивата продължи – изведнъж стана ясно, че след дни ще съм далеч от обичайната си игра на тенис, а няколко близки приятели ще са на 5 часа, а не на минути. Но разбрах, че моите привързаности са ментални – нещата, които бяха отхвърлени, нямаха значение и енергийната връзка с хората, които имаха значение, остана, но нямах нужда да се вкопчвам.

В деня на преместване станах, както в други дни, медитирах и си казах, че тази поредица от настоящи моменти ще бъде предизвикателство, но след 24 часа ще бъда в красива нова къща с котката си.

След като хамалите натовариха повечето ми неща в камион, опаковах котката си. На излизане от апартамента ми носачът за котка се счупи и тя избяга в паника. Взехме я и я поставихме обратно и аз тръгнах, но тя плачеше и стенеше в първия час от пътуването ми, вероятно изпаднала в паника, че се връща в приют.

Пътуването беше сюрреалистично и ми стана ясно, че пътуването е станало осъществимо, защото бях започнал да разтваря усещането за отделен аз, който се „движи“ другаде, но просто бях приел неизбежността на промяната като нещо на Живота. Планините и пустинята вече не бяха външен набор от материални обекти, а просто нов „комплект“, в който моята продължаваща мечта щеше да се разиграе.

Свежо начало и оставащ ум

Бях се запознал с новия си квартал и след дни открих тенис партньор и ресторанти за вкъщи. И все пак бях наясно и с нещо друго. Умът ми продължи да се бунтува – неговите тенденции в зоната на комфорт не прегърнаха тази нова среда. Шофирането към планините без трафик изглеждаше зловещо странно, но можех да го разпозная какво представляваше — нарушение на обичайните модели, които нямаха повече реалност.Майкъл Джефрис и аз често обсъждахме твърдението му, че „Русия не съществува“ (освен ако не сте физически там) – Докато карах покрай нови и непознати пейзажи, бърборещият ми ум ме попита „защо“ и кога ще се върна в моето кресло в Западен Лос Анджелис – с неговите 35 години набраздени условни спомени?

Сега беше малко дезориентиращо да се смята, че Лос Анджелис не съществува - освен във Facebook или ако вдигна телефона, и дори тогава само като пиксели на моя компютър или звуци в моя приемник. Но разхлабването на хватката на физическата, материална реалност ми позволи (или Живота) рязко да променя обстоятелствата си и макар и малко странни, те бяха прекрасни.

Когато изляза от къщата си (никога преди не съм живял в къща), съм заобиколен от необятността на открито небе без големи сгради или коли, но гледки към планини и цветовете на пустинята.

Безпокойството относно наличието на достатъчно средства за пенсиониране (което не беше напълно доброволно в тази икономика) беше намаляло и внезапно се почувствах зареден с енергия и вълнение в изследването на тази нова „зона на комфорт“. Но усещането за постоянен физически център е допълнително разбито и срещу обичайните модели на моето обусловено „аз“, резултатът е завладяващ и вълнуващ.




Гласувай:
3



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39927716
Постинги: 21940
Коментари: 21634
Гласове: 31039
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930