Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2022 12:13 - Животе мой! Сега си ми потребен
Автор: platan Категория: Изкуство   
Прочетен: 2964 Коментари: 6 Гласове:
19

Последна промяна: 29.01.2022 19:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Животе мой! Сега си ми потребен.

Но помниш онзи нескончаем низ

от скръбни дни, в които те погребвах

под пласт несъществуващи вини.

И с някакъв изтънчен мазохизъм,

изтрил от картата посоките копнежни,

смених компаса с черногледа призма,

да ме сподириш сляпо в бездната.

 

Коктейли пих от болки непознати,

та в твоите съсухрени гърди

повече да заболи и от стрелата,

пронизала сърцето ми преди.

Корав излезе, оцеля, гадино!

Трупът ти полужив ми дотежа.

Коварно те калесах с тръпно вино,

за да повярваш в първата лъжа.

 

За по-напряко те помъкнах по бордеи,

дано олекнеш, девалвираш, вкусил грях.

В една подобна уж на другите постеля

искра надежда на лицето ти съзрях.

Тогава някъде, май взех, че те обикнах;

сближихме се, взаимно си простихме.

Дори съдбата, насред пътя ни изникнала,

бе вече друга - щедра и усмихната.

 

Животе мой! Сега си ми потребен.

Виж, колко дарове! Същинска благодат.

Да спрем до ъгъла. В отлитащото време,

някой друг (аз помня онзи глад)

може къшей от софрата ни да вземе.

А ти би станал още по-богат.




Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. apollon - Някои животи сякаш не са се състо...
24.01.2022 16:34
Някои животи сякаш не са се състояли, защото успяват да се измъкват не без помощта на разминавания, несъстояли се обещания или каквито и да е други обстоятелства.
цитирай
2. platan - Привет, apollon!
24.01.2022 20:10
Да, нерадостно е това, което казвате. Надявам се само, че това не е констатация на база Ваш личен опит. Но... нали е живот - орязван, семпъл - все трябва да се изживее някак.
цитирай
3. panazea - Трябва да издържим ,
29.01.2022 09:52
защото се нуждаят от нас !
цитирай
4. platan - Винаги има някой, който се нуждае от нас.
29.01.2022 19:36
Децата ни, възрастните родители, приятел в беда, домашен любимец... И тук иде реч не само за действието обгрижване на споменатите, а и за чисто човешкото ни присъствие до тях. Това е сериозен мотив, за да живеем, а също и добра заявка за пълноценност в живота. Но... не е достатъчно. Животът е първо наш и едва тогава идва раздаването му за другите. Не, не е егоистично. Ако пренебрегваме себе си, в полза на другите, тази наша иначе похвална жертвоготовност, пак ще ни прави да изглеждаме жертви в очите на хората, за които се грижим. А това несъмнено би им причинило страдание. Именно това е най-правилното, но и най-сложното - да намерим някакъв приличен баланс, между личното ни обгрижване и това на останалите. Понеже обстоятелствата, обикновено, невинаги са на наша страна и под контрол.
Панацея... Универсалното средство, което лекува всички страдания. Красив ник си избрала. Той, може би, отразява твое житейско кредо или личностни качества, но нямам нито правото, нито пък бих си позволил да те анализирам.
Защо избърборих толкова? Едничката причина е, че долових нотка на отчаяние и дори някаква обреченост в израза "Трябва да издържим". Искрено се надявам да съм сгрешил.
Благодаря, че се отбеляза под публикацията ми! Допадат ми хора, които притежават усет към красивото. И под красиво, нямам предвид моето стихо. Чудесен уикенд желая!
цитирай
5. librarian - "Животе мой! Сега си ми потребен."
01.02.2022 08:43
Страхотно!! Поздравления за стиха. :-)
цитирай
6. platan - Благодаря, librarian!
01.02.2022 19:10
Доволен съм, че прочетеното Ви е допаднало. Чудесна вечер Ви желая!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: platan
Категория: Изкуство
Прочетен: 222394
Постинги: 43
Коментари: 344
Гласове: 4695
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930