Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2020 10:55 - Смешна метафизика за забавно развиващи се
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 4205 Коментари: 1 Гласове:
8

Последна промяна: 23.09.2020 10:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ето че най-после ще преиздадем вълшебната "Смешна метафизика за забавно развиващи се" (паралелно с новата). Този път ще излезе с издателство "Парадокс". Който се чувства забавноразвиващ се, тоест обича да мисли, чувства и да се смее едновременно, да си я откъсне.


image


Уводът за новото издание е от Петър Чухов, който както винаги се вписва чудесно в дзен кикота.

"Книгата на Нав ме изпълни с подозрения още от самото начало. Какво иска да ми каже? Разбира се – нищо. Преди години това би ме зарадвало, сега обаче ми се видя някаква измама. Някой да пише просто заради радостта от писането? И да описва как живее само заради радостта от живеенето?? Не, определено това не е възможно. Тук се крие някакъв трик. Стремеж към популярност /бих казал евтина, но може би авторът се надява и на известни финансови облаги/? Манипулиране на различни хора или групи от хора? Подготовка за някакъв следващ ход, в светлината на който смисълът на всичко това изведнъж рязко ще се рационализира?

Бил съм жертва на много трикове, самият аз съм използвал много от тях доста често за различни цели и на базата на този опит смятам, че номерът на Нав е от висша класа. Съвсем невинно започваш да пишеш блог, дори още по-хитро, съвсем невинно се раждаш, започваш да живееш, достигаш до известна възраст и известна степен на грамотност и ерудиция, след което безскрупулно използваш всичко, което си научил и преживял, за да накараш хората да мислят, че писането и, което е още по-лошо, живеенето, са едни прекрасни неща. Да им внушиш дори, че писане и живеене могат да бъдат едно и също нещо.

Според мен книгата на Нав е твърде опасна със скритите си внушения, които определено биха повлияли на някой по-неопитен от мен и биха го превърнали просто в един живеещ човек, вместо да го изграждат като произвеждащ човек, консумиращ човек, човек с ясно изразена гражданска позиция, с други думи, в една завършена електорална единица. На моменти, признавам, дори и аз самият се почувствах изкушен да се отдам на напълно немотивираната радост от живота, докато четях книгата.

С оглед на гореказаното, смятам, че всички екземпляри от книгата трябва да бъдат изгорени веднага след премиерата, а авторът, илюстраторът и издателят да бъдат наказани с принудително четене на протоколи от избирателни комисии за срок от една година!"

 


Тагове:   изкуство,


Гласувай:
8



1. marrta - :)
30.09.2020 18:26
Радостта от писането, като радостта от живеенето - даа! :) Поздравления за книжното дете!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358018
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031