28.07.2019 08:26 - „Каква е моята истинска идентичност?“: Тъй като ДНК сайтовете на потомството събират повече данни, отговорът за потребителите често се променя

Последна промяна: 28.07.2019 08:27

От ДАМЯН ГАРДЕ @damiangarde

22 МАЙ 2019 Г.

image МОЛИ ФЪРГЮСЪН ЗА STA NEW ЙОРК - 23andMe причинени Леонард Ким не една криза на идентичността, но две.

Първият пристигна през 2016 г., когато Ким, който е бил повдигнат, вярвайки, че е 100% корейски, взел теста на ДНК-то на компанията и разбрал, че е почти наполовина японец. Тогава, по-рано този месец, той излизаше за питие със съпругата си и някои приятели близо до дома му в Лос Анджелис, когато някой разпита японското му потекло.

Така че на 34-годишна възраст Ким извади телефона си и се консултира с уебсайта на 23andMe. Тогава открива, че етническата му идентичност се е променила. Сайтът, който веднъж му е казал, че е около 40% японски, сега фиксира тази цифра на 5%. В миг той отново бе напълно корейски.

Историята на Корея с Япония е оцветена от колонизация, културно потисничество и кръвопролития. Отнеха месеци на отричане и търсене на душа за Ким, за да приеме неизвестно по-рано японско потекло. Научавайки, че всичко това е загуба, изглежда като екзистенциален камшичен удар.ост

"Хората като цяло, ние имаме толкова много от нашата история, която използваме, за да определим кои сме, и когато имате всичко, което се събира и след това се разбива, това ви поставя в това странно място", каза Ким. "Това е като, добре, така че каква е моята истинска идентичност?"

Историята на Ким не е уникална сред милионите хора, които са закупили в генетично тестване на потребителите за улики за тяхното потекло. Питър Чо, ръководител на дизайна в технологична компания, имаше приблизително същото преживяване, след като подаде пробата си на слюнка на 23иМе, йо-йо от шокиращия 58% корейски до 95%. Други клиенти са имали по-малко неприятни промени, наблюдавайки, например, тъй като малки количества испанска ДНК са изчезнали, за да бъдат заменени от генетични връзки с Италия.

За компаниите, които продават тестове, непрекъснато развиващите се доклади за потеклото на ДНК са по-скоро функция, отколкото грешка. Всеки уебсайт е готов за това, че даден резултат от теста е толкова точен, колкото и данните зад него. С повече данни идват по-детайлни заключения, които почти неизбежно оправят резултатите на прадедите. И тъй като наборите от генетични данни отдавна са преобладаващо бели, дори и постепенното обновяване може да доведе до промяна на махалото за клиентите на цветовете. Същото явление се отнася и за генетичните тестове, предлагащи информация за риска за здравето или болестта.

"Опитваме се да предадем представата, че това е жив документ", казва Робин Смит, ръководител на подразделенията на предците на 23andMe. "Това се променя с времето."

Лесно е да се види защо повече потребители могат да вземат под внимание промените. Генетичните тестове за директна консумация се превърнаха от луксозна ниша на жизнеспособен пазар, като тръбичките за шиш са достъпни от кутията на Walgreens и са отбелязани за Коледа или Ден на майката. Двете най-големи компании на 23andMe и Ancestry твърдят, че са тествали повече от 25 милиона души заедно.

„Опитваме се да предадем представата, че това е жив документ. Тя се променя с времето. "

РОБИН СМИТ, РЪКОВОДИТЕЛ НА ПОДЕЛЕНИЕТО НА ПРЕДЦИТЕ НА 23ANDME

Тестовете предлагат образовано научно предположение, но начинът, по който те се продават, може лесно да убеди клиентите, че те представляват убедително доказателство за идентичност, каза Деби Кенет, генеалог, който е написал подробно за генетиката на родословието.

Една реклама от 23и се проследява турист на това, което изглежда като личен генетичен престой, който обикаля света, тъй като връзката й с всеки регион - 29% източноазиатски, 3% скандинавски - мига на екрана. (Дружеството нарича това "пътуване в наследството" и просто си партнира с Airbnb, за да го популяризира.) Друга реклама от Ancestry се отличава с човек на име Кайл, който открива отдавна приетата немска линия, вместо да е свързан с Британските острови, което води до промяна на костюма от lederhosen килт.

Тенденция сега:  Как един експерт по ИИ е изпълнил най-трудния си проект някога: писане на код, за да спаси живота на сина си

„Мисля, че начинът, по който тестовете се продават, е подвеждащ, защото хората са убедени, че те ще направят тест и ще разберат кои са те или откъде са, и това не е начинът да се видят тези резултати. казах.

Говорител на Ancestry заяви, че неговите „препоръки от реклами“ се основават на „опита от първа ръка“ на клиентите, според техните думи.

Цялата предпоставка за плюене в епруветка и учене, да речем, че сте френски или колумбийски, е присъщо изпълнена, каза Артър Каплан, биоетик на Медицинския университет в Нюйоркския университет. ДНК е наука, да, но етническата принадлежност е културна конструкция, а границите са политически. Да размиеш линията в него е да предизвикаш неприятности, каза той.

- Тази идея, че вие ​​сте вашите гени, е просто фалшива - каза Каплан. - Вашите гени наистина не носят расови, етнически и културни маркери. Ниего правим. Ние ги разделят. Така че винаги имаше подозрение от моя страна, че в тези доклади има повече култура, отколкото биология. "

Смит от 23 април казва, че компанията се съобразява с разликата между генетиката и идентичността, както в маркетинга, така и в представянето на резултатите от тестовете. Всяка от актуализациите на базата данни на компанията е придружена от публикация в блога, обясняваща какво прави и не означава за клиентите, каза той.

- Основата за нас винаги е била наука - каза Смит. - Опитваме се да се съсредоточим върху това, което ни казва ДНК. Пред нас е ясно, че ДНК не е идентичност. ДНК не е култура.

Свързани:  Белите националисти се стичат към генетични тестове на предците.Някои не харесват това, което намират

За някои клиенти това не пречи на изкушението да се превърне в божествен смисъл от резултатите от тестовете на предците - и това не успокоява уханието, че тези резултати се изместват под краката им.

Ангелика Дюк имаше генеалогична мистерия. Нейният дядо, след като починал, прекарал живота си, настоявайки, че майка му е била дама, която чакала кралицата на Испания. От една страна, това твърдение се сблъска с наследството на семейството, а дядото на Дюк имаше навика да преувеличава. От друга страна, той говореше свободно испански, а името му, Фредерик, беше необяснимо липсващо от К, което човек би очаквал от шотландец.

Всичко това сякаш се е събрало преди две години, когато резултатите на Дюк от 23 и 22 години показваха малък процент от иберийската ДНК, което караше семейството й да заключи, че „може би има някаква истинност за това твърдение“, каза тя.

Тогава, по-рано този месец, Дюк се подписал в 23и Мей и открил, че връзките й с Испания са изпарени, на тяхно място е свързана с Италия. Знаеше, че резултатите й винаги са били обект на промяна и че следите от ДНК никога не могат да затворят книгата за семейната тайна. И все пак, актуализацията беше „малко шамар по лицето“, каза тя.

- Това е сериозно - каза Дюк. "Това е нещо, което хората интернализират до известна степен."

Такъв беше случаят с Ким. Работи в областта на маркетинга, където получава заплащане, за да помогне на хората да изградят своите лични марки. Това означава да ги насърчаваме да се отказват от изкушението и „да разкажат истинските си истории“, каза Ким.

От тази нощ в бара, следвайки собствените му съвети, стана по-сложно.

- Може би трябва да се опитвам да разгранича връзката си с наследството си, защото не мога да се доверя на данните - каза Ким. - Може би трябва да се върна към Леонард, а не към Леонард, който е корейка или Леонард, който е японец, където започнах, преди да положа този тест.