27.05.2019 09:56 - Зомби науката: Можем ли някога да възкресим мъртвите?
Автор: zahariada Категория: Хоби

Последна промяна: 27.05.2019 10:01

Зомби науката: Можем ли някога да възкресим мъртвите?

От Кимбърли Хикок, редактор за справки | 23 май 2019 г. 07:08 ч. Ет

Малко неща в живота са по-постоянни и гарантирани от смъртта. Но това не ни пречи да си представим какъв би бил животът, ако смъртта е само временна.

image   About this website
В "Страхът на мъртъвците" на AMC, завръщайки се в неделя, 2 юни, в 21:00 ч. Сега знаем, че зомбитата не са истински, но реанимираните трупове не са точно плод на въображението. Учените се опитват да възстановят живота на мъртвите от стотици години.

През 1800г. Физикът Джовани Алдини станал известен със своите зрелищни демонстрации на "реанимиране" на човешки и животински трупове, като ги стимулирал с мощни електрически шокове. Той щеше да закачи батерия до разчленени хора или животни и да накара трупа да се свие, сякаш беше жив. Членовете на публиката бяха подигравателни, въпреки че създанието никога не се върна към живота си. Алдини знаеше, че не съживява мъртвите, но не се отклоняваше от възможността, както и учените, които го последваха. [ 9 причини, поради които имаме безсмъртен интерес към Undead ]

Хората по света отдавна са очаровани от идеята да възкресят мъртвите, за добро или за лошо. Кредит: AMC Зомби животни

До 30-те години на миналия век опитите за възкресяване на мъртвите с електричество се изпариха, но очарованието на реанимацията беше далеч от мъртво. Един от най-известните учени в областта на реанимацията е Робърт Е. Корниш, американски биолог, който учи в Калифорнийския университет в Бъркли. Съобщава се, чеКорниш е успял да съживи две кучета, като ги разтърси напред-назад, за да премести кръвта, докато инжектира животните със смес от антикоагуланти и стероиди. Когато Корниш обяви, че е готов да извърши експеримента си върху хора, един затворник в Калифорния, Томас Макмонигъл, доброволно напуснал тялото си след екзекуцията, но щат Калифорния отрече молбата му.

Наскоро екип от изследователи от Университета в Йейл експериментира с възстановяването на мозъка на свине и публикува резултатите си през април в списанието Nature . Учените възстановили мозъчната активност и някои клетъчни активности при прасета няколко часа след смъртта на животните в кланица, съобщава Live Science . Въпреки че някои мозъчни клетки започнаха да функционират отново, не беше достатъчно свинете да се върнат в съзнание. Учените, които не участват в проучването, са казали на Live Science, че резултатите поставят под въпрос какво означава да си жив или мъртъв.

image Въпреки че може да е възможно хората да се върнат към живота, те никога няма да бъдат толкова зли, колкото зомбитата в „Страхувайте се мъртъвци“. Кредит: AMC Зомби хора

Зомбитата със сигурност са фалшиви, но няколко забележителни примера показват, че е възможно някакво подобие на спонтанно възкресение.

През 2011 г. 46-годишната жена Кели Дуайър падна в замръзналото езеро, докато обикаляше сам в Ню Хемпшир. Дуайър сърце спря преди линейката може да достигне си и тялото й температура спадна рязко до близо 60 градуса по Фаренхайт (15 градуса по Целзий), съобщава Popular Science . Дуайър беше мъртъв в продължение на 5 часа, когато лекарите изключиха жизнената поддръжка и сърцето й започна отново спонтанно. След като прекара две седмици в болницата, Дуайър се върнал у дома жив и без мозъчно увреждане. Тя не беше зомби, но в известен смисъл тя се бе върнала от мъртвите.

Достатъчно хора спонтанно се връщат в живота си няколко минути след спиране на сърцето, че инстанцията има собствено име: феноменът на Лазар. Не всички хора, които преживяват феномена на Лазарус, възвръщат пълната си неврологична функция или продължават да живеят много по-дълго, но през 2007 г. се оценява, че около 35% от пациентите с Лазар се връщат към нормален, здравословен живот.

Дори след стотици години неуспешни експерименти, някои учени все още се опитват ръчно да възстановят човешките трупове. За последните три години, Bioquark, Inc., американска биотехнологична компания, се опитва да набере 20 клинично мъртви пациенти за експеримент за обръщане на мозъчната смърт . Проучването не е планирано да започне до юли 2019 г., но вече е получило тежки критики от страна на научната общност. В писмо, публикувано в списание Critical Care, се казва, че "процесът граничи с шарлатанство" и "мъртви означава мъртъв".

Зомби феновете може да не са съгласни.

Гледайте AMC "Fear the Walking Dead" в неделя, започващ на 2 юни от 21:00 ч.

Страхувайте се от ходещите мъртви - колко лошо може да бъде? Кратък трейлър за премиерата на 5-ти сезон на AMC "Страхувайте мъртъвците".

• Изследване на неизбежната: Галерия на смъртта в чл
  • Зомби животни: 5 реални случаи на изтръгване на тялото
  • Топ 10 на странните начини, с които се занимаваме с мъртвите

Първоначално публикуван на живо наука .