22.04.2017 09:02 - Учените твърдят, че сега "тъмна енергия" - което съставлява 68% от целия космос - може да бъде напълно въображаем

Учените твърдят, че сега "тъмна енергия" - което съставлява 68% от целия космос - може да бъде напълно въображаем     От: Ронда Йохансон Дата: 17 април, 2017 в: Наука , Space image

Тъмната енергия не е толкова тъмно вече ... или съществува. Ново проучване, публикувано в месечни известия на Кралското астрономическо общество твърди, че не съществува в загадъчната тъмна енергия. За последните две десетилетия, се е смятало, че 68% от Вселената е направена от тъмна енергия (за разлика от тъмната материя съставлява 27% от Вселената, а "обикновената" материя обхваща едва 5%). Тази тъмна енергия обясни, че малко нещо-нещо , което е описано движението на звездите в рамките на галактики, включително степента на ускорение, в която Вселената се разширява. И да, тази фраза е използвана умишлено: Факт е, астрономите не е имал реална представа какво са видели или как тя влияе на Вселената.

Според конвенционалните теории на астрофизиката, Вселената е създадена от Големия взрив преди почти 14 милиарда години. Той се разраства и досега. Това се основава на закона на Хъбъл, който гласи, че средно на скоростта, в която една галактика се отдалечава от нас, е пропорционална на разстоянието. Скоростта на тази рецесия, може да се види, като погледнете в линии в спектъра на една галактика, които се пренасочат към червен толкова по-бързо на галактиката се отдалечава. Именно този математически модел, който доказа, че Вселената се разширява и че е започнал живота си като малка точка. И все пак, учените никога не са били в състояние да обясни силата, която кара ускорението.

Това ново изследване поставя под въпрос тези предположения. Водещият автор, Ph.D. студент Габор Rбcz на Eцtvцs Лоранд университет в Унгария, се казва, че се разчита на конвенционалните модели на космологията игнорира униформа плътността на самата материя. Това е така, защото учените разчитат твърде много на приближения, а не виждам други възможности.Наблюдения на експлозиите от бели джуджета в двойни системи, наречени тип Ia свръхновите през 1990 г., "потвърдени" учените, че е имало една трета по-рано неизвестен компонент на Вселената. Астрономите наричат ​​този компонент тъмна енергия.

Съавтор на изследването, д-р Lбszlу Dobos обяснява в статия, публикувана в ScienceDaily.com ,  "уравнения на общата теория на относителността на Айнщайн, които описват разширяването на вселената са толкова сложни математически, че за сто години не решения представляват ефекта на космически структури са били открити. Знаем от много прецизни супернова наблюдения, че Вселената се ускорява, но в същото време ние разчитаме на груби приближения до уравненията на Айнщайн, които могат да въведат сериозни странични ефекти, като например необходимостта от по-тъмна енергия, в моделите, предназначени да се поберат на наблюдателната данни."

В мрака на илюзията

Дали ускорение на Вселената просто задвижва от обикновени разновидности или хомогенностите? Ако учените може да се вярва, това би могло да се обясни един от най-големите мистерии в областта на физиката с нищо повече от стария-запознати общата теория на относителността обяснява с Алберт Айнщайн преди години. Разбира се, някои изследователи остават скептично настроени. Том Giblin, изчислителна космолог в Кениън Колидж в Гамбие, каза Охайо в статия в ScienceMag.com "Много бих се радвал, ако хомогенностите обяснени тъмната енергия ... [но] не виждам никакви доказателства от нашите симулации да се очаква тя да бъде толкова голям ефект, тъй като те видя тук. "

Най-важното нещо в случая е, че новите учебни въпроси изчислителни модели, които са били използвани в продължение на 20 години. Просто казано, космолозите се позовават на две уравнения, за да опише как еволюира Вселената . Един определя как материята се сраства в галактики, а другият (известен като Фридман-Льометр-Робъртсън-Уокър (FLRW) метричен) се основава на теорията на Айнщайн за гравитацията и се надява да се обясни колко Вселената се разширява във всеки даден момент. Тъмна енергия модели са разчитали на FLRW да обясни неговата функция. Излишно е да казвам, астрономите са имали различни резултати. Това, новите изследвания, казва, е така, защото FLRW уравнения се прилагат само за гладка и хомогенна Вселена. Това вече е под въпрос, като се има предвид, че общата теория на относителността твърди, че масата и енергията деформират пространство-времето. Така, по принцип, хомогенностите е по-вероятно да се отрази разширяването на Вселената, а не изчисляват симулации.

Изчислителната модел Новото изследване върху хомогенностите предполагат, че учат тези вектори са по-подходящи за разбиране на вселената от предишни изследвания. И все пак, експертите твърдят, за повече информация . "Mainstream космологията е направил толкова лоша работа за решаване на проблема тъмна енергия, че тя най-вероятно ще бъде някакъв nonmainstream идея като тази, която прави", казва Giblin. Въпреки това, той добавя: "Аз не знам дали това е този."

Научете повече за вселена и пространството технология, като прочетете статиите в Space.news .

Източниците включват:

ScienceDaily.com