25.09.2016 19:22 - -Голямата тайна Out: Black Holes създал всички Matter & Galaxies чрез звук
Автор: zahariada Категория: Хоби

-Голямата тайна Out: Black Holes създал всички Matter & Galaxies чрез звук

Отлично видео обяснява нашия Млечен път може да са били създадени от една черна дупка.

Видеото по-долу е обяснено как Matter & Life е създаден от Sound:

Sound Of Space - записани от НАСА Вояджър Recordings.

Black Hole звукови вълни: image

Снимка: НАСА

Астрономите използващи Чандра на НАСА са открили, за първи път, звукови вълни от свръхмасивна черна дупка. В "бележка" е най-дълбокото открити някога от всеки обект, в нашата Вселена. На огромни количества енергия, извършвани от тези звукови вълни може да реши дългогодишния проблем в астрофизиката.

Черната дупка се намира в Персей клъстер от галактики, разположени на 250 милиона светлинни години от Земята. През 2002 г. астрономи получени дълбоко наблюдение Чандра, който показва вълни в газа за пълнене на клъстера. Тези вълни са доказателства за звукови вълни, които са пътували стотици хиляди светлинни години далеч от централната черна дупка на купа.

Дясно: The Персей клъстер

от галактики. Всеки размита обект е една галактика. Unseen е огромен облак от горещ газ попълване на клъстера. В близост до центъра на всичко това се крие свръхмасивна черна дупка.

В музикалните термини, на терена на звука, генериран от черната дупка се превръща в бележката на B плосък. Но, човек би имал никакъв шанс да чуем този космически спектакъл, защото бележката е 57 октави по-ниска от средната C. За сравнение, един типичен пиано съдържа само около седем октави. През интервал от над един милион милиарда пъти по-дълбоко от границите на човешкия слух, това е най-дълбоката бележката открити някога от един обект във Вселената. По-ранни наблюдения бяха разкрити изумителните количеството светлина и топлина, създадени от черни дупки. "Сега ние открихме им звук, също", казва Андрю Fabian на Института по астрономия в Кеймбридж, Англия, и лидерът на проучването.

"Звуковите вълни Персей са много повече от просто една интересна форма на черна дупка акустика", казва Стив Алън, също от Института по астрономия и съ-изследовател в проучването. "Тези звукови вълни може да бъде ключът в фигуриращ как галактични купове, най-големите структури във Вселената, растат."

Снимка: НАСА

Горе: Надничайки в сърцето на Персей клъстер (вляво), обсерватория Чандра открити звукови вълни играеха през газа (вдясно). [ Още ]

В продължение на години астрономите са се опитвали да разберат защо има толкова много горещ газ в галактични купове и толкова малко хладен газ. Hot газ нажежен с рентгенови лъчи трябва да се охлади, защото рентгеновите лъчи носят далеч някои от енергията на газ ". Гъста газ в близост до центъра на купа, където рентгеново излъчване е ярката трябва да се охлади най-бързо. Тъй като газът се охлажда, казват изследователите, налягането трябва да падне, причинявайки газ от допълнително, за да потъне към центъра. Трилиони звезди би трябвало да бъде формирането на тези газови потоци.

И все пак е установено, недостатъчно доказателства за потоци от хладно газ или за формиране на звезди.Това принуди астрономите да измислят различни начини, за да обяснят как газ, съдържащ се в клъстери остава горещо. Никой от тях не са били задоволителни.

Черна дупка звукови вълни, обаче, може да свърши работа.

Снимка: НАСА

Предишни Чандра наблюдения на клъстера Персей разкриват две огромни, балон с форма на кухини, простиращи се далеч от централната черна дупка. Тези кухини са били образувани отструи материал

бутане обратно на клъстерите газа. Струи, които са контра-интуитивен страничен ефект на черната дупка поглъщат материята в близост до него, отдавна са заподозрени в загряване на околния газ. Но точният механизъм не е известен. Звуковите вълни, виждал разстилане от кухините в близкото наблюдение Chandra, биха могли да предоставят тази отопление механизъм.

Дясно: илюстрация на кухини и звукови вълни в горещия газ попълване на Персей клъстер. [ Още ]

Огромно количество енергия е необходима за генериране на кухините, колкото комбинираната енергия от 100 милиона свръхнови. Голяма част от тази енергия се извършва от звуковите вълни и трябва да се разсее в клъстер газ, поддържане на газа топло и евентуално предотвратяване на охлаждане поток. Ако е така, си бемол терена на звуковата вълна, 57 октави под средната C, ще са останали приблизително постоянни в продължение на около 2,5 милиарда години.

Персей е най-ярката клъстер от галактики в рентгенови лъчи, и затова е идеална мишена Chandra за намиране на звукови вълни играеха през горещия клъстер газ. Други групи показват рентгенови кухини, и бъдещите наблюдения Чандра може все още да открият звукови вълни в тези клъстери, също.

Можеш ли да видиш ВРЪЗКАТА СЕГА?

Източник: НАСА