07.04.2016 13:08 - Учени доловиха извънземни сигнали от дълбокия Космос
Автор: zahariada Категория: Хоби

Последна промяна: 07.04.2016 13:09

image Учени доловиха извънземни сигнали от дълбокия Космос http://www.zahariada.com/
 14.03.2016  Orion

Внезапен взрив на многобройни радиовълни, с произход от едно и също място, далеч извън нашата галактика Млечен път, са уловени от астрономите наскоро. Това едва ли би било изненада, ако бяха само първите доловени кратки сигнали, но те се повторят, като се посочва, че изключително мощен източник намиращ се някъде дълбоко във Вселената ги генерира. Разбира се, първата идея, която идва в съзнанието ни е свързана с извънземни, но учените се опитали да развенчаят тази хипотеза заради липсата на други доказателства и вместо това, те са избрали "по-рационално" обяснение: "Сблъсък между две неутронни звезди."

"Fast radio burst" - Бързи радио изблици

Въпреки това, последните и най-нови радиовълни се появяват внезапно и се повтарят, като се посочва, че каквото и да причинява за този "бум", вълните не се разпръскват в ударния процес, а източникът продължава да изпраща загадъчните сигнали постоянно. Според Шами Чатерджи, старши изследовател в "Корнел", тези FRB (от Fast radio burst - Бързи радио изблици - бел.ред.), открити тази година не са имали взривен произход.

Тези бързи радио изблици, или FRBs, бяха разглеждани изолирано, като явление доскоро, като изследователите откриват 17 други през годините от 2007 г. насам, и всички те са описани като кратки радиовълни в Космоса, които са продължили само няколко милисекунди. Новото озадачаващо явление се прояви през миналата година, когато десет "радиовълнови изблика" с произход от същото място са открити от Paul Scholz от университета Макгил в Канада.
След като учените внимателно разследвали, събраните от радиотелескопа на Arceibo в Пуерто Рико данни, се натъкнали на някои особени модели: шест FRBs получени в рамките на 10 минути един от друг, и други четири, които са били по-разсеяни във времето. Всички те произхождат от едно и също място.

Радиосигнали идват от далечни места в Космоса

Астрономите вече знаят, че тези радиосигнали идват от далечни места в Космоса, но за тях да определят точното местоположение на радио изблиците, за сега е невъзможно. Последните открития на непрекъснатите FRBs, публикувано в Nature миналата седмица, бяха проследени до една галактика на 6 милиарда светлинни години от Земята, но данните не са достатъчно убедителни за учените, за да определят точното място, от където те се излъчват.

Професор Джеймс Кордес от "Корнел" смята, че този феномен, вероятно не е резултат на огромен космически взрив, но въпреки това, неутронните звезди все още могат да бъдат причината за него:

"Ние засичаме тези FRBs от доста далеч във Вселената, което означава, че те са неразривно много светли", казва Кордес. "Само няколко астрофизични източници могат да произвеждат изблици като тези и ние смятаме, че това вероятно са неутронни звезди в други галактики."

Въпреки че учените няма директно да признаят за хипотезата извънземен-източник да предизвиква тези сигнали, този нов вид FRB се генерира от източник, различен от това, за което учените спекулират досега. Възможността за въртяща се млада неутронна звезда или дори две звезди в директен сблъсък изглежда малко вероятна. И като се има предвид, че само преди няколко седмици, научната общност е била на път да заключи за FRBs веднъж и завинаги, сега те имат чисто нов тип от FRB сигнали. И ако това е някакво съвпадение, е по-скоро като знак, че сме твърде далеч от реална представа, за да разберем този феномен, но имайте предвид, че всичко в Космоса, се случва поради някаква основателна причина и не бива да си правим бързи заключения.

Orion