29.08.2013 17:38 - Почистете вашия мобилен телефон! Нови изследвания водят до риск от развитие на рак

Източник

Изследователите са открили доказателства, че промените, водещи до клетъчни мутации са по-разпространени сред тежки празнодумци.

Put away that cellphone: Israeli study highlights cancer risk image Israeli teen uses his cellphone (Photo credit: Moshe Shai/Flash90)

Изследване на университета в Тел Авив за първи път показа ясна връзка между използването на мобилен телефон и висок риск от развитие на рак.

Въпреки че обикновено на мобилен телефон се разглежда като потенциален източник на рак, предишни изследвания не е убедително по този въпрос.

Публикувай ново изследване е публикувано в научно списание. Резултатите, макар и сензационно, не се установи пряка връзка между използването мобилен телефон и рак сред потребителите. По-скоро те открие нови възможности за по-нататъшни изследвания и установяването на ясна връзка между дългосрочни използването на мобилни телефони и потенциално опасно за здравето ефекти реакции, които могат да причинят молекулярни промени, които могат да доведат до рак.

Проучването оценява слюнчените жлези двадесет постоянни активни потребители на мобилни телефони, това означава, че 12 години до 30 часа работа на седмица и двадесет и глухи, които никога не са използвали мобилен или да ги използва само за изпращане на текстови съобщения.

Изследователите предполагат, че, като мобилни телефони, като правило, са доста близо до слюнчените жлези, когато се използват за разговори, въздействието върху риска от рак може да се определя въз основа на анализ на слюнката потребители.

В слюнката на потребителите на мобилни телефони са открити високи нива на оксидативния стрес - процес, който се счита за основен рисков фактор за развитието на рак.

"Нарастващата употреба на мобилни телефони, поражда сериозни опасения относно негативните ефекти от нейонизиращи лъчения радио честота електромагнитни върху човешкото тъкан, разположени в близост до ухото, където мобилните телефони, обикновено се съхранява за дълго време" - отбелязват авторите.

Сравняване на резултатите от анализа на слюнката на хора, които използват и не използват мобилен телефон, заявиха изследователите: "Значителното увеличение на слюнчените показатели на оксидативния стрес са открити в потребителите на мобилни телефони." Това води до следното заключение: "Използването на мобилни телефони може да доведе до оксидативен стрес и промени във функциите на слюнка."

Тези данни показват, че има "значителен оксидативен стрес в тъкани и жлези, които се намират в непосредствена близост до телефона, докато се използва." Изследователите също така предвид, че оксидативния стрес, причинен от лъчева телефон е свързан с мутация на клетките, което води до развитието на ракови тумори.

Мобилните телефони излъчват нейонизиращи лъчения, които се класифицират като изключително ниски нива на радиация, които не е трябвало да променят биологичните клетки. Въпреки това, една група от изследователи от Международната агенция за изследване на рака, част от Световната здравна организация, през 2011 г., стигна до заключението, че радиацията от мобилните телефони е "вероятно канцерогенни", и го отведоха в същата категория като отработените газове, олово, някои промишлени химикали и пестициди, ДДТ.