21.02.2013 17:54 - Белите джуджета са много по-масивна от теоретичната граница
Автор: zahariada Категория: Хоби

Това е експлозии на свръхнови тип Ia може да бъде за астрономия от само стандартни свещи "стандарт" яркост свещ променлива. (Тук и по-долу илюстрират НАСА, CXC / M Вайс.)

Белите джуджета са много по-масивна от теоретичната граница

През 1935 г. индийски астрофизик Subrahmanyan Чандрасекар показа, че звездата на слънчевата маса над 1.44 или повече в края на жизнения им цикъл не може да бъде бяло джудже и експлодира като свръхнова. Така стана на Чандрасекар граница.

Това ограничение е много важно за астрономия, защото избухвания на Свръхнови Ia, избухва в такъв сценарий не може да бъде по-тежък от 1,44 слънчеви маси, тяхната яркост е близо един до друг - за разлика от разстоянието до тези свръхнови. Анализ на разликата в наблюдаваното осветеност в света, може да се заключи, за това как този или онзи свръхнова отстранени от нас. С други думи, границата на Чандрасекар свръхнови рамки Вселената.

Това е направено. Нищо не трае вечно на няколко пъти, беше отбелязано, че някои доста близки свръхнови имат необичайно висока яркост. По всичко изглежда, че за яркостта на термоядрена експлозия преди тях бели джуджета трябва да има тегло над 1,4 слънчева, и много повече.

Едва сега Упасана Das (Упасана Das) и Banibrata Mukhopdahi (Banibrata Mukhopadhyay) от Индийския институт на науките в Бангалор предложи да обясни тези странни явления. Бели джуджета с маси до 2,58 слънчевата може да съществува независимо от границата, а не експлозия, но само при силни магнитни полета, справедливия съдебен процес поради квантуването Ландау (Landau квантуване). Последното голямо газ увеличава устойчивостта на компресия на бялото джудже, растежа на маса, гравитация.

В резултат на това бяло джудже експлодира и продължава да привлича около материя, трупа запаси от него до момента, в който те да стигнат до масите, много по-голям от теоретично позволява граница на Чандрасекар. Когато бяло джудже е много тежък (79% от стандартния лимит) все още е взривяване, тя генерира яркост на свръхнова, разбира се, е много по-висока от нормалната стойност, която е наблюдавана от астрономите.

При изчисленията, индианците имат малко неясно: къде е такова мощно магнитно поле? Приблизително 25% от бели джуджета, отговори от учените наблюдаваните магнитното поле на едно 000-10 000 T (силно магнитно поле на Земята в 20-200000000 пъти, и обикновено започва да левитира жаба, дори и при 16 T).

Разбира се, такова магнитно поле, което все още не е достатъчно, за да се предотврати рухването на бяло джудже с последваща експлозия. Но в началото на разпадането на магнитното поле на джуджето няма да изчезне. Но радиуса трябва да падне драстично бърз, по заповед за увеличаване на магнитното поле. И тогава може би тази интензивност, която предотвратява по-нататъшното колапс джудже, докато те се натрупват в по-голяма маса.

Когато се натрупва бяло джудже маса кражба на материали от близка звезда, тя експлодира. С право!

Banibrata Mukhopdahi вярва, че групата трябва да се фокусира върху търсенето на по-мощни магнитни полета на бели джуджета, за да се види на растежа в своята област в началото на колапса. "Започвате с наблюденията на бяло джудже с G млрд. евро, - обяснява той. - Тогава джудже трябва да премине междинна фаза с магнитното поле на сто милиарда гауса - и че ние не сме виждали преди " За съжаление, учените предупреждават, която пада върху бялото вещество джудже може лесно да се скрие на магнитното поле на обекта и го правят нереалистични астрономическо откритие.

Интересното е, че ако изчисленията са верни индианци, много свръхнови са използвани от астрономите за определяне на разстоянията до далечни обекти (включително галактики), в действителност, не е имал стандарт власт през 1051 ерг и много по-голяма, казва "Kompyulenta." В резултат на това, яркостта е по-висока, и разстоянието до тях, както и свързаните с тях съоръжения надценена астрономи. Това теоретично би могла да застраши историята на Вселената, въз основа на определяне на разстоянията до далечни галактики. Намира се на наблюдения на свръхнови тип Ia базирана откритие на ускореното разширяване на Вселената, космологията преобърнал в 90-те години и спечели Нобелова награда през 2011.

На преразглеждане датата на Големия взрив обаче да чакаме, вероятно не го стойност: червеното отместване не е да падне жертва свръхярко свръхнова, а именно, че е играл ключова роля в откриването на най-далечните галактики в ранната Вселена.

Доклад за изследването, публикувано в списание Physical Review Letters, и с неговия предпечат е достъпна тук.

• Изключително ярък свръхнови може да се счупи границата на Чандрасекар / / Physicsworld.Com