Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.04.2023 18:05 - Фауст излиза сутринта на Великден
Автор: zahariada Категория: История   
Прочетен: 324 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 10.04.2023 18:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Фауст излиза сутринта на Великден

Едуард Къртин

image

„Всичко преходно е само притча“
Гьоте, Фауст

Тези книги ме убиват, помисли си той.
Слънцето изгря, камбаните бият осем.
Опитах се да се науча, преди да е станало късно.
Събудих се и почувствах, че не мога да дишам,
така че взех и кучето, и моя отпуск.

Говоря на висок глас вече с часове
на никого, освен на дрънкащия звук
дали да отида или да остана,
за да чуя светкавицата да си казва думата.

„Къде,“ пита то, „бях, преди
да преживея предстоящия ден?“

Сега, когато слънцето е изгряло,
Светкавицата ме призовава на мисия
Да извикам на авторите, близки до мен,
че животът е послание, разкъсано
далеч отвъд обсега ви, приятели мои,
спретнато опънато до моите писалки,
седящо отложено и самоуверено,
раздаващо се величествено чувство, намек,
че онзи, който е изследвал вашия отпечатък
, е мъдър, се е научил от вас.
И двамата знаем, че не е вярно.

„Къде“ — отново попита светкавицата, — „бях аз,
преди да проблесна в тъмното синьо?“

Така стигнах до мястото
, където дамата лежеше и чакаше
Под плачещото небе.
Кого търсите?
Градинарят попитал дамата на гроба.
Но и тя не можа да разпознае живия
Човек, свирепия глас, говорещ
онези спиращи дъха прекрасни думи:
Не се вкопчвай в мен.
Не се вкопчвайте. Пусни ме
И кажи на другите
, че няма да намериш своята истина
Живей сред мъртвите,
Образи и думи,
изтъкани фино надолу по страницата.
За теб, мъртви букви.

Вървях и питах
Къде бях преди тази стая ,
където отговорите бяха моята гробница
и къде се чудех ден и нощ,
преди да се лутам изгубен от страх?

"Къде бях аз", въздъхна светкавицата,
Преди да проблесна в небето?

Не се вкопчвай в мен беше неговият отговор.




Гласувай:
2



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39745975
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031