17.07.2022 19:26 - Древни човешки останки, открити в Етиопия, са много ПО-СТАРИ, отколкото се смяташе първоначално и вероятно предхождат масивно вулканично изригване преди повече

Последна промяна: 17.07.2022 19:29

Древни човешки останки, открити в Етиопия, са много ПО-СТАРИ, отколкото се смяташе първоначално и вероятно предхождат масивно вулканично изригване преди повече от 230 000 години, установява проучване
  • Екипът на Кеймбридж проучи останките на Omo 1 Homo sapiens, които бяха открити в Етиопия през 60-те години
  • Има по-ранни опити за датиране на тези древни останки, поставяйки ги на около 200 000 години
  • Ново проучване изследва датата на химически отпечатъци от вулканична пепел от вулкан на 250 мили
  • Той датира пепелта от преди 230 000 години, откривайки, че човешките останки са под пепелта в седиментния слой
  • Това означава, че човешките вкаменелости трябва да са на възраст над 230 000 години, според изследователите

От РАЙЪН МОРИСЪН ЗА MAILONLINE

ПУБЛИКУВАНО: 16:00 BST, 12 януари 2022 г АКТУАЛИЗИРАНО: 16:00 BST, 12 януари 2022 г

Древни човешки вкаменелости, открити в Етиопия , са много по-стари, отколкото се смяташе досега, твърдят експерти, като казват, че може да са на възраст до 230 000 години.

Останките – известни като Омо I – са открити в Етиопия в края на 60-те години на миналия век и са един от най-старите известни примери за вкаменелости на Хомо сапиенс, като по-ранните опити за датиране ги поставят на малко под 200 000 години.

Ново проучване на университета в Кеймбридж обаче установи, че останките трябва да предхождат колосално вулканично изригване в района, случило се преди 230 000 години.

По-топлите води, причинени от изменението на климата, привличат повече акули на североизток, разкрива експертът и други водещи истории от 17 юли 2022 г.     Пауза   Цял екран ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ

За да направи откритието, екипът датира химическите отпечатъци от слоеве вулканична пепел, открити над и под седимента, където са открити вкаменелостите.

Екипът каза, че докато това измества минималната възраст за Хомо сапиенс в Източна Африка с 30 000 години назад, бъдещите проучвания могат да удължат възрастта още повече.

През 2017 г. археолозите обявиха откриването на най-старите фосили на Хомо сапиенс в света - череп  на 300 000 години в  Джебел Ирхуд в Мароко.

Формацията Омо Кибиш в югозападна Етиопия, в рамките на източноафриканската рифтова долина. Най-старите човешки останки в Източна Африка датират от поне 30 000 години по-рано, отколкото се смяташе преди около четвърт милион години

image / 28px 21px no-repeat; display: flex; -webkit-box-orient: horizontal; -webkit-box-direction: normal; flex-direction: row; -webkit-box-align: center; align-items: center;">+11 Вижте галерията

Останките – известни като Омо I – са открити в Етиопия в края на 60-те години на миналия век и са едни от най-старите известни примери за вкаменелости на Хомо сапиенс, като по-ранни опити за датиране ги поставят на по-малко от 200 000 години

Ново проучване на университета в Кеймбридж обаче установи, че останките трябва да предхождат колосално вулканично изригване в района, което се е случило преди 230 000 години

КАК ЕКСПЕРТИТЕ ДАТИРАХА ФОСИЛНИТЕ ОСТАНКИ?

Авторът на изследването д-р Селин Видал обясни как археолозите са определили възрастта на останките от Омо I.

Първо екипът събира проби от пемза от вулканичните отлагания и ги смила до субмилиметрови размери.

Д-р Видал каза: „Всяко изригване има свой пръстов отпечатък – собствена еволюционна история под повърхността, която се определя от пътя, по който е следвала магмата.

„След като раздробите скалата, вие освобождавате минералите вътре и след това можете да ги датирате и да идентифицирате химическия подпис на вулканичното стъкло, което държи минералите заедно.“

Изследователите извършиха нов геохимичен анализ, за ​​да свържат пръстовия отпечатък на дебелия слой вулканична пепел от мястото Kamoya Hominin (KHS пепел) с изригването на вулкана Шала, на повече от 250 мили.

След това те датираха проби от пемза от вулкана до преди 230 000 години.

Тъй като вкаменелостите от Омо I са намерени по-дълбоко от този слой пепел, те трябва да са на повече от 230 000 години.

Д-р Видал каза: „Първо открих, че има геохимично съвпадение, но нямахме възрастта на изригването на Шала.

„Веднага изпратих пробите от вулкана Шала на нашите колеги в Глазгоу, за да могат да измерят възрастта на скалите.

„Когато получих резултатите и разбрах, че най-старият Хомо сапиенс от региона е по-стар, отколкото се предполагаше преди, бях наистина развълнуван.“

За да датира вулканичните останки, екипът събра проби от пемза от вулканичните отлагания и ги смила до размер под милиметър.

Учените се опитват да датират точно най-старите вкаменелости в Източна Африка, широко признати като представители на нашия вид, Хомо сапиенс, откакто бяха открити през 60-те години на миналия век.

По-ранни опити за датиране предполагат, че са на по-малко от 200 000 години.

Останките от Омо I са открити във формацията Омо Кибиш в югозападна Етиопия, която се намира в източноафриканската рифтова долина.

Регионът е зона с висока вулканична активност и богат източник на ранни човешки останки и артефакти.

Чрез датиране на слоеве от вулканична пепел над и под мястото, където са открити фосилни материали, учените идентифицираха Омо I като един от най-ранните примери за нашия вид, откривани някога.

„Използвайки тези методи, общоприетата възраст на вкаменелостите от Омо е под 200 000 години, но има много несигурност около тази дата“, каза д-р Селин Видал от катедрата по география на Кеймбридж, водещ автор на статията.

„Вкаменелостите са открити в последователност, под дебел слой вулканична пепел, който никой не е успял да датира, защото пепелта е твърде фино зърнеста.“

Четиригодишният проект, ръководен от британския вулканолог професор Клайв Опенхаймер. се опитва да датира всички големи вулканични изригвания в Етиопския рифт.

„Всяко изригване има свой пръстов отпечатък – своя собствена еволюционна история под повърхността, която се определя от пътя, по който е следвала магмата“, каза д-р Видал.

Изследователите извършиха геохимичен анализ на натрошената скала, за да свържат пръстовия отпечатък на вулканичната пепел от мястото Kamoya Hominin с изригването на вулкана Shala.

След това екипът датира проби от пемза от вулкана, на 250 мили от мястото, където са открити човешките останки, до преди 230 000 години.

Тъй като вкаменелостите от Омо I са открити по-дълбоко от този слой пепел, те трябва да са на повече от 230 000 години, обясни екипът.

„Първо открих, че има геохимично съвпадение, но нямахме възрастта на изригването на Шала“, каза Видал.

Професор Asfawossen Asrat, съавтор на изследването от университета в Адис Абеба в Етиопия, каза: „Формацията Omo Kibish е обширно седиментно находище, което почти не е било достъпно и изследвано в миналото.

Екипът каза, че макар това да измества минималната възраст за Хомо сапиенс в Източна Африка с 30 000 години назад, бъдещите проучвания могат да удължат възрастта още повече

Към днешна дата на вулканичните останки екипът събра проби от пемза от вулканичните отлагания и ги смила до размер под милиметър

ИЗУЧВАНЕ НА КЛИМАТА, ЗА ДА ПРОСЛЕДИМ ПРЕДЦИТЕ НИ

Изследователи от Хавайския университет в Маноа пресъздадоха разпространението на Хомо сапиенс в продължение на 125 000 години.

Моделът симулира ледникови периоди, рязка промяна на климата и улавя времето на пристигането на Хомо сапиенс.

Изглежда, че съвременните хора са напуснали Африка за първи път преди 100 000 години в поредица от бавни миграционни вълни.

Те изчисляват, че Хомо сапиенс е пристигнал за първи път в Южна Европа преди около 80 000-90 000 години, много по-рано, отколкото се смяташе досега.

Резултатите оспорват традиционните модели, които предполагат, че е имало едно изселване от Африка.

„Нашето по-внимателно вглеждане в стратиграфията на формацията Омо Кибиш, особено пепелните слоеве, ни позволи да увеличим възрастта на най-стария Хомо сапиенс в региона до поне 230 000 години.“

За разлика от други вкаменелости от средния плейстоцен, за които се смята, че принадлежат към ранните етапи на линията на Homo sapiens, Omo I притежава недвусмислени съвременни човешки характеристики, според съавтора д-р Aurйlien Mounier от Musйe de l"Homme в Париж.

Той даде пример с „висок и кълбовиден черепен свод и брадичка“, преди да твърди, че новата оценка на датата прави останките „най-старият безспорен Хомо сапиенс в Африка“.

До откритието на Jebel Irhous преди четири години повечето изследователи вярваха, че всички хора, живеещи днес, са произлезли от население, живяло в Източна Африка преди около 200 000 години.

„Можем да датираме човечеството само въз основа на вкаменелостите, които имаме, така че е невъзможно да се каже, че това е окончателната възраст на нашия вид“, каза Видал.

„Изследването на човешката еволюция винаги е в движение: границите и времевите линии се променят с подобряването на нашето разбиране.

„Но тези вкаменелости показват колко издръжливи са хората: че сме оцелели, процъфтявали и мигрирали в район, който беше толкова податлив на природни бедствия.“

„Вероятно не е съвпадение, че нашите най-ранни предци са живели в такава геологично активна рифтова долина – тя е събирала валежите в езерата, осигурявайки прясна вода и привличайки животни, и е служила като естествен миграционен коридор, простиращ се на хиляди километри“, каза Опенхаймер.

„Вулканите предоставиха фантастични материали за направата на каменни инструменти и от време на време трябваше да развиваме когнитивните си умения, когато големи изригвания променяха пейзажа.“

По-ранни опити за датиране предполагат, че са на по-малко от 200 000 години

Останките от Омо I са открити във формацията Омо Кибиш в югозападна Етиопия, която се намира в Източноафриканската рифтова долина

„Нашият съдебномедицински подход предоставя нова минимална възраст за хомо сапиенс в източна Африка, но все още остава предизвикателството да се осигури горна граница, максимална възраст за появата им, за която се смята, че се е случило в този регион“, каза съавторът автор професор Кристин Лейн, ръководител на лабораторията Tephra в Кеймбридж.

„Възможно е нови находки и нови изследвания да удължат възрастта на нашия вид още по-назад във времето.“

„Има много други пепелни слоеве, които се опитваме да свържем с изригванията на Етиопския рифт и пепелни отлагания от други седиментни образувания“, каза Видал. „С времето се надяваме да ограничим по-добре възрастта на други вкаменелости в региона.“

Констатациите са публикувани в списанието Nature .

Най-ранните фосили на Homo sapiens са открити в Мароко       Заредено : 0% Напредък : 0% 0:00 часа Предишен Играйте Пропускане Без звук   Текущо време0:00 часа / Продължителност Време1:11 Цял екран Нужен текст                       ЖИВОТЪТ НА ЗЕМЯТА МОЖЕ ДА Е ЗАПОЧНАЛ БЛАГОДАРЕНИЕ НА МОДИФИЦИРАНА ВЕРСИЯ НА СЪВРЕМЕННАТА РНК

Животът на Земята може да е започнал благодарение на модифицирана версия на сестринската молекула на съвременната ДНК, смятат учени.

ДНК е гръбнакът на живота и почти цялата ни планета зависи от нея, но на първичната Земя примитивна версия на нейната по-малко известна сестра - РНК - е била фокусната точка на еволюцията, казват експертите.

РНК е структурно подобна на ДНК, с изключение на това, че една от четирите основни части, тимин, е заменена с урацил.

Това променя формата и структурата на молекулата и изследователите отдавна вярват, че този химикал е жизненоважен за развитието на първите форми на живот на Земята.

Случайно откритие на учени от Харвард, публикувано през декември 2018 г., установи, че малко по-различна версия на РНК може да е била ключовата съставка, позволяваща на живота на Земята да процъфтява.

Учените твърдят, че химикал, наречен инозин, може да е присъствал на мястото на гуанин, позволявайки развитието на живот.

Тази лека промяна в базите, известни като нуклеотиди, може да осигури първото известно доказателство за „Хипотезата за света на РНК“ – теория, която твърди, че РНК е неразделна част от примитивните форми на живот – казват те.

1. barin - Здравей, Захари. Чел съм, че чов...
18.07.2022 06:35
Здравей, Захари. Чел съм, че човешкият живот се е зародил по земите на днешните Етиопия и Кения. Правя едно прехвърляне в друга област, като се сетя за тези държави- от тях са най-добрите маратонци.
Поздрави!
2. zahariada - Здравей, Иване!
18.07.2022 08:31
Прав си за разсъжденията. Приличаме си. Може и да несъм прав.
Успешен ден!