02.05.2022 17:49 - Ново проучване доказва ВСИЧКИ градивни елементи на живота, открити в метеоритите!

image АКТУАЛИЗИРАНО 28 АПРИЛ 2022 Г. - 02:00 НАТАН ФАЛДЕ

Ново проучване доказва ВСИЧКИ градивни елементи на живота, открити в метеоритите! https://www.youtube.com/watch?v=uBKl2Gsey40&feature=emb_imp_woyt

И така, откъде точно дойдоха градивните елементи за живота (ДНК и нейните химически предшественици)? Това е въпрос, който едновременно озадачава и очарова учените от десетилетия и са предложени няколко възможни отговора.

Една теория твърди, че животът се е появил от първична супа от химически елементи, съществувала на Земята преди милиарди години. Втората алтернатива гледа към небесата, като твърди, че тези градивни елементи са отложени тук от комети, астероиди и метеорити, които се разбиха в планетата по някое време в далечното минало.

От доста време теорията за първичната супа, в различните й версии, е най-често приеманата хипотеза. Но някои силни доказателства в полза на теорията за извънземното засяване бяха открити съвсем наскоро от екип от космически учени и биохимици от Япония и НАСА, които преразгледаха парчета от три метеорити, които се разбиха на Земята през 1950, 1969 и 2000 г.

По време на това ново проучване , което току-що беше публикувано в списание Nature Communications , учените откриха следи от химични съединения, известни като цитозин и тимин, които са основни елементи при образуването на РНК и ДНК. Тези химикали не са открити в остатъците от метеорити в минали проучвания, нито някога са били открити в други метеоритни или кометни проби, извлечени от земната повърхност. Всички други химически предшественици на ДНК бяха открити, което означава, че цитозинът и тиминът представляват последните две части от пъзела, генериращ живот.

Това изследване не доказва, че животът на Земята се е развил от химикали, пренесени на повърхността на планетата от метеорити или други космически обекти. Но присъствието на ДНК предшественици в метеоритни проби е в съответствие с тази възможност и затова това ново откритие представлява значим скок напред в търсенето на истината за това как е започнал животът на Земята.

Последното проучване разкри, че всички градивни елементи на живота се намират в метеоритите. По-конкретно, всички необходими химически предшественици на ДНК и РНК са открити в метеоритите. Тук е показана структурата на двойната спирала на ДНК. Атомите в структурата са цветно кодирани от елемент и подробните структури на две базови двойки са показани долу вдясно. (Zephyris / CC BY-SA 3.0 )

Намиране на последните градивни елементи на живота в метеоритите

Генетичното кодиране, открито в ДНК и въведено в приложение от нейните РНК пратеници, е от съществено значение за развитието на живота, какъвто го познаваме.

За да се образуват ДНК и РНК на първо място, обаче, трябва да са налични два основни химически градивни блока (нуклеобази). Това са пурините (гуанин и аденин) и пиримидините (цитозин, урацил и тимин). Без тези химикали ДНК и РНК не биха имали път за възникване.

Предишни проучвания на остатъци от метеорити разкриха наличието на пурини и урацил. Тези открития са това, което накара учените да спекулират, че метеорите или други космически тела може да са били оригиналните ДНК и РНК химически фабрики, а не какъвто и да е вид първична супа. Ако достатъчно метеорити ударят земята преди милиарди години, когато подобни сблъсъци са били по-чести, те може да са доставили достатъчно количество химикали предшественици на ДНК, за да направят тази следваща стъпка възможна.

• Космическата скална мистерия: Откъде дойде метеоритът Фуканг?
  • Космическата скала продадена! Метеоритът на 4,5 милиарда години е най-старият артикул, продаван някога на Земята

Единственият проблем беше, че двата останали химикала, необходими за подпомагане на синтеза на ДНК, цитозин и тимин, никога не са били открити в нито един метеорит - което всъщност беше доста изненадващо.

„Липсата на разнообразие от пиримидин в метеоритите остава загадка, тъй като пребиотичните химически модели и лабораторните експерименти предсказват, че тези съединения могат да бъдат произведени и от химически прекурсори, открити в метеорити“, отбелязва научният екип от Япония и НАСА в статията си в Nature Communications .

В търсенето на липсващите парчета учените, ръководени от доцент Ясухиро Оба от японския университет Хокайдо, извършиха нов химичен анализ на скалните останки от три добре познати метеорита. Това бяха метеоритите Мъри, Мърчисън и езерото Тагиш, които се разбиха съответно в Кентъки през 1950 г., Австралия през 1969 г. и Британска Колумбия през 2000 г.

По-ранни тестове показаха, че тези скалисти посетители от космоса носят съединенията гуанин, аденин и урацил, точно като много други метеорити. Използвайки нова техника, която е предназначена за по-лесно откриване на дребни химически следи, учените успяха да потвърдят, че те също носят цитозин и тимин при нива на концентрация от няколко части на милиард.

„Тези съединения присъстват в концентрации, подобни на тези, предвидени от експерименти, възпроизвеждащи условия, които са съществували преди образуването на Слънчевата система“, пишат изследователите в статията си в Nature Communications .

Въпреки че изследваните метеорити са ударили земята едва наскоро, техният химичен състав би бил същият като подобни обекти, които са се разбили в планетата преди милиони или милиарди години.

„Сега имаме доказателства, че пълният набор от нуклеобази, използвани в живота днес, е могъл да бъде наличен на Земята, когато се е появил животът“, заяви Дани Главин, съавтор на изследването, който работи в Центъра за космически полети на Годард, в съобщение за пресата на НАСА .

Изследователският екип вярва, че тези нуклеобази биха били генерирани от фотохимични реакции от тип, който може да се случи само в междузвездна среда. Отначало химикалите биха били свободно плаващи, преди да бъдат погълнати в телата на астероиди (източниците на почти всички метеорити), докато слънчевата система се е формирала.

60-тонният и дълъг 2,7 метра (8,9 фута) метеорит Хоба в Намибия е най-големият известен непокътнат метеорит и вероятно съдържа всички градивни елементи на живота. (Предполагат се калибри / CC BY-SA 3.0 )

Животът на Земята наистина ли е започнал в космоса? може би

Предишни изследвания на НАСА предполагат, че появата на живот на Земята преди милиарди години е била проблематична, тъй като молекулите на водата и въглерода са изглеждали доста рядко на планетата по това време.

• Исторически архив разказва мрачна история на смъртта от метеорит
  • Костарикански метеорит, струващ цяло състояние, може да даде улики за живот на Земята

Обратно, древните астероиди, метеорити и комети биха съдържали големи количества както вода, така и въглеродни молекули. Ако достатъчно от тях ударят земята, те биха могли да засадят планетата с всичко необходимо, за да поддържат евентуалния синтез на ДНК и РНК и в крайна сметка развитието на самия живот.

Но това не доказва, че това всъщност се е случило. Има разлика между жизнеспособна теория и доказана теория и към момента хипотезата за извънземно засяване е много в първата категория.

Горна снимка: В скорошно пробивно проучване учените доказаха, че метеоритите носят всички градивни елементи на живота, което ще рече всеки химикал, необходим за образуването на ДНК и РНК. Тази снимка е на световно известния метеорен дъжд Персеиди, който се случва всяка година в Юта, САЩ. Източник: UtahHome

От Нейтън Фалде

1. dovolen - Тато, как можа макя да направи от теб ...
03.05.2022 07:26
Тато ,как можа макя да направи от теб паразитно- хищническа програмА?
Сподели откровенията си .