22.06.2021 20:59 - Експериментът с квантовата гума: Какво се случва в настоящето може да промени миналото

Последна промяна: 22.06.2021 21:00

Публикувано Преди 19 часа

На 21 юни 2021 г.

От Арджун Валияimage

Изображение: Shutterstock
НАКРАТКО
  • Фактите:

В квантовия мащаб това, което правим в настоящето, може да повлияе на това, което се случва в миналото. Това е показано чрез това, което е известно като избор на квантов забавен избор или експеримент с квантова гума.

• Отразяват върху:

Защо факторите, свързани със съзнанието, са пряко преплетени с физическа материална материя в квантовата скала? Какво означава това, когато става въпрос за нашия физически материален свят във връзка с нашите мисли, възприятия, чувства и емоции?

Един от бащите-основатели на квантовата теория, Макс Планк, на когото често се приписва произходът на квантовата теория - подвиг, който му спечели Нобеловата награда за физика през 1918 г. - веднъж заяви : „Считам съзнанието за основно. Разглеждам материята като производна от съзнанието. Не можем да изостанем от съзнанието. Всичко, за което говорим, всичко, което смятаме за излизащо, постулира съзнанието. "

Бързо напред към днес и има редица експерименти в множество полета, които показват, че Планк е бил прав. Съзнанието е фундаментално и то е пряко преплетено с това, което наричаме физическа материална материя. Не можете да обясните съзнанието от гледна точка на съществуващите основи като пространство, време, маса и заряд. В резултат на това логичното нещо е да се постулира дали самото съзнание е нещо основно за съществуването на реалността.

Класически експеримент, използван за изследване на ролята на съзнанието и връзката му с материята, е квантовият експеримент с двоен процеп. В този експеримент малки парченца материя (фотони, електрони или всякакъв атомен обект) се изстрелват към екран, в който има два процепа. Когато на екрана няма измервателно устройство, малките частици материя действат като „ вълна“И създава шаблон за„ смущения “от другата страна, където е поставена стена, за да улови модела. Тъй като не е било използвано измервателно или наблюдателно устройство, за да се види през какъв процеп е преминала материята, не можем да знаем какъв път е поел. Когато шаблонът на стената се изследва, за да се види по какъв път е преминал, той представлява вълна от възможности, което означава, че материята (частицата) е преминала през двата процепа и един процеп и се е намесила в себе си, което би трябвало да е физически невъзможно. Добре дошли в шантавия свят на квантовата физика - всичко и всичко е възможно.

Кикърът е, когато устройството за наблюдение е настроено да наблюдава през каква цепка преминават частиците, частицата след това преминава само през една, като по този начин срива вълновия модел и образува модел, който е представителен за частицата, преминаваща само през един процеп. С други думи, поведението на материята се променя, когато решим да я измерим или наблюдаваме, частиците действат така, както знаят, че са наблюдавани. 50 процента от времето частицата ще премине през единия процеп, а през останалите 50 процента от времето ще премине през другия и ще образува модел с два процепа, точно сякаш са топки, прекарани през единия или другия процеп.

Наблюденията не само нарушават това, което трябва да се измери, те го произвеждат ... Ние принуждаваме (електрона) да заеме определена позиция ... Ние сами произвеждаме резултатите от измерването. (M. Mermin , Boojums All Way Through: Communicating Science in a Prosaic Age (Cambridge University Press, Cambridge, UK, 1990, упоменато от  д-р Дийн Радин , от  статия,  публикувана в рецензираното списание  Physics Essays,  обясняващо как това експериментът е използван многократно за изследване на ролята на съзнанието за формиране на природата на физическата реалност

Ако това вече не е достатъчно променящо съзнанието за вас, един физик Джон Арчибалд Уилър се замисли какво ще стане, ако не се намесваме в фотоните по пътя им през процепите? Какво би се случило, ако не създадем измервателно устройство, за да наблюдаваме през какъв процеп е преминал въпросът, а вместо това какво, ако зад задната стена има детектори? Един детектор се фокусира върху всеки процеп и точно преди частицата да попадне на екрана, след като е преминала през устройството с процепа, детекторите се изтеглят. Когато никой не можеше да открие през кой процеп е преминал фотонът, имаше вълнов модел, но когато детекторите бяха на мястото си, нямаше вълнов модел. Подобно на наблюдението на частиците, преди да са преминали през процепа. Нито едно наблюдение не създава интерференционен модел и наблюдението образува една линия, един процеп.

Ако те се сринат до състояние на частици от вълна в момента на откриване, след като са минали покрай устройството с цепка, това означава, че въпреки че са преминали през процепа ненаблюдавано и би трябвало да произведат модел на вълна (интерференция), самият акт на наблюдение, все още, незабавно ги трансформира в частици и колабира вълновата функция.

Това поражда въпроса, как тези детектори биха могли да попречат на нещо, което вече се е случило? Това би означавало, че случилото се в настоящето е променило миналото. Самият акт на откриване на частиците, след като преминат през процепа, определя как са преминали през процепа, или като вълна, или като частици. Как е възможно?

Подобно на експеримента с квантов двоен процеп, забавеният избор / квантовата гума е демонстриран и повторен многократно. Например, физиците от Австралийския национален университет (ANU) са провели мисловния експеримент на Джон Уилър със забавен избор и находките са публикувани наскоро в списанието  Nature Physics .

През 2007 г. ( Science  315 , 966, 2007) учените във Франция заснеха фотони в апарат и показаха, че действията им могат да променят с обратна сила нещо, което вече се е случило.

„Ако се опитаме да придадем обективно значение на квантовото състояние на една система, се появяват любопитни парадокси: квантовите ефекти имитират не само моментално действие на разстояние, но и, както се вижда тук, влияние на бъдещите действия върху минали събития , дори след като тези събития са били необратимо записани. " ( източник )

За да направи експеримента по-лесен за разбиране, Уилър използва обяснение в космически мащаб. Представете си звезда, излъчваща фотон преди милиарди години, насочена в посока на планетата Земя. Между тях има галактика. В резултат на това, което е известно като „гравитационна леща“, светлината ще трябва да се огъне около галактиката, за да достигне Земята, така че трябва да поеме по един от двата пътя, като отиде наляво или надясно. Милиарди години по-късно, ако някой реши да създаде апарат за „улавяне“ на фотона, полученият модел ще бъде интерференционен модел, както е обяснено по-горе в експеримента с двоен процеп. Това показва, че фотонът е поел в едната посока, а е поел в другата посока. „Вълна“ от възможности, но начинът, по който тя не е определена.

Човек може също така да избере да „надникне“ към идващия фотон, като постави телескоп от всяка страна на галактиката, за да определи от коя страна преминава фотонът, за да достигне Земята. Самият акт на измерване или „наблюдение“ по какъв начин идва фотонът означава, че той може да влезе само от едната страна. Моделът вече няма да бъде интерференционен модел, представляващ множество възможности, а единичен модел на бучки, показващ „един“ начин.

Какво означава това? Това означава как ние избираме да измерваме „сега“ влияе върху посоката, в която е бил фотонът преди милиарди години. Изборът ни в настоящия момент повлия на това, което вече се беше случило в миналото.

По-долу е страхотно видео на Уилър, обясняващо.

Умът ми е взривен само при писането на тази статия, не мога да спра да мисля за това и какво би могло да означава, и как факторите, свързани със съзнанието, са преплетени в повече от един начин с това, което ние възприемаме като нашата физическа реалност. Наскоро публикувах статия относно съзнанието и как то може да бъде от основно значение за създаването на нашия физически материален свят. Можете да прочетете това тук, ако се интересувате.

„В деня, в който науката започне да изучава нефизични явления, тя ще постигне повече напредък за едно десетилетие, отколкото през всички предишни векове от своето съществуване. -  Никола Тесла

Защо всичко това има значение? Защото това е един от многобройните експерименти, показващи силна връзка между съзнанието и физическата материя. Какво означава това в класическата скала на физиката? Какво означава по отношение на начина, по който мислим, чувстваме, възприемаме? Какво означава, когато говорим за решения на проблеми, с които се сблъскваме на нашата планета? Ако човешкото съзнание би могло да бъде толкова фундаментално по отношение на „създаването на нашата реалност“, защо не говорим повече за това? Какво въздействие би променило начина, по който гледаме на нашия свят, върху човешкия опит? Какво би се случило, ако започнем да виждаме нещата в различна светлина?

Склонни сме да вярваме в нашата култура, че сме същества, в които всичко в нашия свят ни се случва, за разлика от това да сме тясно свързани с всичко в нашия свят. Как това знание може да промени естеството на нашия избор?