Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.04.2021 17:25 - 60 години от полета на Гагарин
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4284 Коментари: 27 Гласове:
33

Последна промяна: 11.04.2021 00:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В града ни имаше един красив площад !Невероятен!
Често го ползваха за декор на филми! Читалище, построено в някакъв античен стил, като такъв го определях, с правоъгълни форми, банка с красиви кубета и още няколко сгради оформяха един красив кръг! Там завиваха и автобусите, крайната им спирка беше площада!  Специално за читалището направих проучване. Оказа се, че е строено в любимия на Хитлер стил бау-хаус,  отличаващ се със строги правоъгълни форми! По проект на немски архитектиТам спря и зави най- големият камион в света, носещ кита Голиат, мисля ,че тежеше 68 тона
Сега читалището го няма, изгоря при пожар, подменено е с нова сграда, ,но чарът на някогашния площад липсва!

На него посрещахме Гагарин ,когато посети България !
Нас, най- малките, буквално ни избутаха на първа линия Толкова народ, събран на едно място не бях виждал никога!
Появи се и Гагарин! Погледът му се спря на нас. Лицето му засия с прочутата Гагаринска усмивка Сигурно  щеше да дойде при нас, но площадът избухна в овации и той промени намерението си....

Няколко години по късно, отивах на училище, втора смяна. Главната улица беше пуста, духаше студен,  силен вятър Срещу мен ,на другия тротоар се движеше учителката ми по история Видях , че плаче? Веднага прекосих улицата  и я попитах, какво се е случило?
Не можа да завърши, това ,което почна да разправя и избухна в ридания. На бегом     продължи нагоре по улицата, към тях!
Все пак разбрах, че е загинал Гагарин!
Краката ми се подкосиха, не исках да повярвам! Питах се, толкова е млад, как е станало?

В училище имаше телевизор, явно бяха съобщили новината по него?  Да, там ме посрещнаха с тази вест, но аз вече знаех.....


Няколко години по късно, двама от американските космонавти се подготвят за полет до Луната -Армстронг и Олдрин- в края на 60- те години . В район , обитаван от индианци ! След една от тренировките, двамата решават да се поразходят из него. .Попадат на индианец,, който се оказва вожд  на племе.  Странната им екипировка привлича вниманието му, той се спира при тях и ги заговаря. Пита ги, какви са ,с какво се занимават и къде отиват?

Те отговарят ,че се готвят за полет до Луната и е възможно да отидат на нея! Индианецът се оживява! Обяснява, че духовете  на предците им от племето отиват на Луната!  Имат ли нещо против, да  им занесат едно послание,  написано от него , от името на техните наследници?!

-Разбира се  - съгласяват се космонавтите!

Той драсва на лист някакви странни знаци и им го предава. Те го прибират, като все пак  питат, какво е написано на него? Вождът отговаря, че то може да се чете само от духове, живи хора не трябва да знаят съдържанието му!

Космонавтите са заинтриговани!  Дават го на лингвисти, с молба да разчетат написаното. Накрая един успял

В посланието на вожда на племето до предците пишело, те да не се доверяват в никакъв случай на тези хора!
Защото първата им работа ,като пристигнат при тях,  ще бъде да им отнемат земите?!....

Е, не е  забравил вождът, какво са направили конквистадорите!



Гласувай:
34


Вълнообразно


1. kvg55 - leonleonovpom2,
10.04.2021 17:29
Помня я новината, макар да не ми беше ясно, как е станало това.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
10.04.2021 18:20
1. kvg55 - leonleonovpom2,
17:29
Помня я новината, макар да не ми беше ясно, как е станало това.
цитирай
Изтрий

И аз също!
Представях си Гагарин като някакъв свръхчовек!?
А видях един обикновен човек, с широка усмивка , обичащ всички и всичко! Стана любимец на целия свят!
Не плакаха само моята учителка или тези ,които познавам!
Целият свят плака за него!

Хубава вечер!
цитирай
3. zaw12929 - ПОМНЯ ТОЗИ ДЕН- БЯХ В СТАРА ЗАГОРА - ...
10.04.2021 19:48
ПОМНЯ ТОЗИ ДЕН- БЯХ В СТАРА ЗАГОРА - ХУБАВ СЛЪНЧЕВ ДЕН- В ДОРА НА МАСАТА С УЧЕБНИЦИ, ПРОГРАМИ СЕ ГОТВЕХ ЗА ИЗПИТИ - ДА СЕ ЯВЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО, ЗАЩОТО зА МЕН СВЕТЪЛ СЕМЕЕН ПРАЗНИКНАСРОЧИХМЕ СВАТБАТА СИ , ЗА 30 АПРИЛ 1961 ГОД.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Пустоле, знам, че ако умът ти не ти ...
10.04.2021 20:01
Пустоле, знам, че ако умът ти не ти липсва напълно, не е пък и никак достатъчен!
Стига ти само да търсиш правописни грешки и да славиш Б.Б.! Ти, ако си на първокласно ниво, аз пък не съм първокласник!?
Единственото подходящо място за тебе е за начална учителка!
Да свършиш веднъж в живота си нещо свястно, освен да ближеш сладоледа
! Да научиш първолаците на правопис

Казваш ,че конквистадорите са само в Южна Америка? А в Мексико, те какви са? А знаеш ли ,че повечето южни щати на САЩ са взети именно от Мексико?
Та, Кортес, какъв е бил според тебе?Завоевателят на Мексико
Ти си бил голям главанак, повече отколкото симислех!?
Излиза ,че в Южна Америка са завоеватели, а в Северна не са- така ли! Испанците!
Тъпоглавецо, иди при дърводелец, да ти шлайфа ръбовете на главата! Пречат ти на мисленето!
И понеже си готованин от соц време, чакаш и сега на гюме, да захапеш нещо! На аванта! Нямаш мисъл, Кратунков!
Понеже си малко умен ,ще ти дам добра идея, да я захапеш:

Създай партия" Мутри, вътре"
В парламента се има предвид!
Ако я приемеш, после ще ти дам допълнителни инструкции!И разяснения!

П.П. А случаят с американските космонавти е истински !Не го давам като стихотворение, но е описан, приблизително така!
Хайде, че да ти върна вересията, Кратунков!
И пак ти казвам, ако си умен, не чети глупости!
Ако не си, в правото си си! Явно не си, сам го доказваш А аз в тази насока нямам какво да доказвам, какъв си? Ясен си, като бял ден!

Казал съм ти, нямаш право да коментираш изобщо, камо ли мръсно!
И неграмотно! Кортес не бил конквистадор? Мога или не мога?
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
10.04.2021 20:13
zaw12929 написа:
ПОМНЯ ТОЗИ ДЕН- БЯХ В СТАРА ЗАГОРА - ХУБАВ СЛЪНЧЕВ ДЕН- В ДОРА НА МАСАТА С УЧЕБНИЦИ, ПРОГРАМИ СЕ ГОТВЕХ ЗА ИЗПИТИ - ДА СЕ ЯВЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО, ЗАЩОТО зА МЕН СВЕТЪЛ СЕМЕЕН ПРАЗНИКНАСРОЧИХМЕ СВАТБАТА СИ , ЗА 30 АПРИЛ 1961 ГОД.


Какво чудесно съвпадение!
И аз, в моите очи на дете, в моите представи , Татарин беше великан!
А видях един земен, добър и усмихнат човек!
Обич(ан от всички!

Хубава вечер!
цитирай
6. dobrodan - Позакъснял е вождът, доста позакъснял.....
10.04.2021 20:14
И Луната им взеха.... Да, днес младежта не знае кога е летял Гагарин, има си други грижи. Хубаво правиш, че припомняш ;) но не е ли малко рано? Дванадесети е след два дни, исках да кажа?
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
10.04.2021 20:26
6. dobrodan - Позакъснял е вождът, доста позакъснял.....
20:14
И Луната им взеха.... Да, днес младежта не знае кога е летял Гагарин, има си други грижи. Хубаво правиш, че припомняш ;) но не е ли малко рано? Дванадесети е след два дни, исках да кажа?
цитирай
Изтрий

Е, закъснели са , разбира се!
Но , по-добре късно, отколкото никога!
Да, подраних наистина, но и тук има поговорка- рано пиле, рано пее!
Шегувам се, но на няколко пъти ,неща , оставени за деня, не можах да ги свърша!И реши да ги правя ден или два по- рано !Така беше и за Първи април!

Хубава вечер, Краси!
цитирай
8. germantiger - +
11.04.2021 07:48
всичко е хубаво в постинга, разликата в улиците и състоянието днес също

само следващото е детска приказка

в смисъл неистина

Няколко години по късно, двама от американските космонавти се подготвят за полет до Луната -Армстронг и Олдрин- в края на 60- те години . В район , обитаван от индианци ! След една от тренировките, двамата решават да се поразходят из него. .Попадат на индианец,, който се оказва вожд на племе. Странната им екипировка привлича вниманието му, той се спира при тях и ги заговаря. Пита ги, какви са ,с какво се занимават и къде отиват?

хора в екипировка не се разхождат, не срещат вождове "ей така" и той не сияе от дълбок смисъл, здраве да е с тия фантазии
цитирай
9. leonleonovpom2 - Да, звучи наистина като в приказка
11.04.2021 08:49
Някъде съм го чел, преди години и съм го запомнил в този вед
Е, не са били с екипировка сигурно, но все пак са правили впечатление, били са различни от обикновените хора!
Ще се опитам да намеря допълнителна информация
цитирай
10. barin - Здравей, Адаш. Помня в училище, ...
11.04.2021 09:38
Здравей,Адаш. Помня в училище, когато празнуваха 20 години от полета на Юрий Гагарин. Беше малко след полета на Георги Иванов. При нашият полет имаше предаване по радиоточката и учебните часове в училището бяха прекъснати.
Поздрави!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
11.04.2021 10:02
barin написа:
Здравей,Адаш. Помня в училище, когато празнуваха 20 години от полета на Юрий Гагарин. Беше малко след полета на Георги Иванов. При нашият полет имаше предаване по радиоточката и учебните часове в училището бяха прекъснати.
Поздрави!


Здравей, Адаш!
Шестдесетте години минаха под знака на космонавтиката!
Спомням си, бях ученик още, когато американският кораб трябваше да кацне на Луната Издебнах нашите и през нощта се озовах на двора Да наблюдавам Луната Може да засека кораба?, като излезе от невидимата част на Луната Е, нищо не видях! По едно време, притеснена ,дойде майка ми Усетила ме ,че излизам Но забавянето ми я притеснило
Нея вечер, около Луната имаше необичайно светъл ореол Разбрах, че няма смисъл повече да се взирам и се прибрах!

Хубав ден, Адаш!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Само въздух си, Пустоле!
11.04.2021 10:26
Едуин „Бъз“ Олдрин (на английски: Edwin „Buzz“ Aldrin) e американски астронавт, пилот на лунния модул на Аполо 11 и вторият човек стъпил на Луната, ..

Даже ,не под налягане!Разреден
Олдрин ли е или Олдридж, както твърдиш!
Само глупак може да мисли ,че е умен, защото другите са глупави!

Вече нищо няма да приемем на доверие от тебе !Направо в коша!
Какво, да си играя да търся истина в него, която по начало липсва?
цитирай
13. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
11.04.2021 10:52
А знаеш ли как, от какво и защо е починал Гагарин?!?! Ако не знаеш, позаинтересувай се като изследовател, за да си наясно за себе си...
Хубав ден, приятелю!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
11.04.2021 11:13
13. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
10:52
А знаеш ли как, от какво и защо е починал Гагарин?!?! Ако не знаеш, позаинтересувай се като изследовател, за да си наясно за себе си...
Хубав ден, приятелю!
цитирай
Изтрий

Много версии има относно смъртта му, повече или по- малко правдоподобни
За мен най- правдоподобната е тази, на Алексей Леонов, че са били засечени от друг самолет и при рязката маневра губят контрол на управлението !
Неправдоподобна е ,че е бил пиян
Говори се ,че синът на Сталин е карал пиян? Но когато Сталин се убеждава ,че отива пил за парада, сам той, лично го разжалва!
Не ми се вярва, да допуснат такъв гаф, точно с Гагарин?
Говори се, че не бил добър летец Тази версия се пробутва винаги при катастрофи Така се говореше и за едни момчета от Равнец ,които загинаха
Но им издигнаха паметник на герои! Защото са можели да катапултират ,но не са го направили! Самолетът се насочил към центъра на село, те останали ,за да не се получи това и успели да го изведат извън него!
Спасили са селото, с цената на живота си!

Каквато и да е истината около смъртта му, едно е очевидно!
Че беше харизматичен като човек, обиколи света след това, дори в нашия малък град дойде, и навсякъде беше посрещнат с обич!
Цял свят го оплака, когато загина!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
15. katan - Здравей, Иване!
11.04.2021 14:35
Съжалявам, че се загуби дългият ми спомен-полуразказ от 1961-ва, когато поднесох букет и върнах синя, чавдарска връзка на Космичния герой Гагарин.
Бях в първи клас. Той ме взе на ръце и ме целуна.
Бях премряла от вълнение!
Това е детският ми спомен.
Тогава бях безмълвен и почти вцепенена.
Помня и 1968-а...
Тогава много дълго време не можех да се съвзема. Чак до сега...
Благодаря за спомена!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
11.04.2021 16:25
15. katan - Здравей, Иване!
14:35
Съжалявам, че се загуби дългият ми спомен-полуразказ от 1961-ва, когато поднесох букет и върнах синя, чавдарска връзка на Космичния герой Гагарин.
Бях в първи клас. Той ме взе на ръце и ме целуна.
Бях премряла от вълнение!
Това е детският ми спомен.
Тогава бях безмълвен и почти вцепенена.
Помня и 1968-а...
Тогава много дълго време не можех да се съвзема. Чак до сега...
Благодаря за спомена!
цитирай
Изтрий

Невероятен спомен имаш!
Спомних си ,какво чудо беше, когато се върнах аз ,със синята връзка в къщи! Как не исках да я свалям! Как накрая склоних, но да остане под възглавницата!

Представям си, какво е било, ти да вържеш връзка на герой, като Гагарин!
Благородно ти завиждам!
Нашето поколение е възпитано да цени и уважава стойностните неща!

Хубав ден, Катя!
цитирай
17. nedovolen - За Гагарин мога да кажа популярно, и ...
11.04.2021 17:01
За Гагарин мога да кажа популярно, и не популярно. Не казвам и Господ да го прости, защото не съм сигурен.
Относно появата на името Иван, на тигърчето му отговорих в предния ти постинг.
Няма да му напомням на лични, както той ми досажда. Ако те чете редовно, да види. Извинявай.
:)))
цитирай
18. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
11.04.2021 17:23
nedovolen написа:
За Гагарин мога да кажа популярно, и не популярно. Не казвам и Господ да го прости, защото не съм сигурен.
Относно появата на името Иван, на тигърчето му отговорих в предния ти постинг.
Няма да му напомням на лични, както той ми досажда. Ако те чете редовно, да види. Извинявай.
:)))


Благодаря ти за отзива!
Нашето поколение израстна с Гагарин, който в нашите ,детски очи, а и така си е, беше герой!
Имали сме късмет, че такъв човек ни беше идеал!

Да, преглеждах и видях!
Ние знаем и то повърхностно, нещо от преди максимум пет хиляди години И по сериозно, но не чак дотам, от Ренесанса насам!
Така ,че осланяйки се на написаното, ако то е източник за историята ни, ще се окаже ,че човечеството няма минало Освен ,че написаното, в много случаи, откровено не е вярно!
Пирамиди има не само в Египет, има в Северна Америка, има в Далечния изток, има в Босна, а вероятно и у нас?Вероятно, защото не са обявени официално
Кой и как ги е строил- историята не може да докаже На база писани документи
Когато като дете, в Австралия, в неразработван слой руда,датиран на милиони години, бяха намерили метален предмет, изкуствен, не си спомням за него , какъв точно? И учените вдигаха рамене, нямаха правдоподобно обяснение, как е попаднал в него!
Така ,че известното на нас е за един миг! Ето ,говори се за цикличност от 24 хиляди години, сега са 11 хиляди, приключваща с потоп и всичко започва отначало!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
19. nedovolen - Иване, у нас тук има сигурно хиляди ...
11.04.2021 17:34
Иване, у нас тук има сигурно хиляди пирамиди. Поне аз съм видял десетки и повече. Трябва да имаш очи да ги видиш. Карай, темата е за Гагарин. Спомням си, всички плакаха, и аз в първи клас.
Не бе като в Сев. Корея, като умре вожд.
:)))
цитирай
20. donchevav - И в моето съзнание Юрий Гагарин си ...
11.04.2021 21:46
И в моето съзнание Юрий Гагарин си остана герой - любим герой.
Нямам спомени за него от 1961 година, но между 1966-1969г. бях член на тимуровска команда. Наричаше се "Невидима ръка". Тайно /както подсказва и името/ се примъквахме в някой двор или къща и по примера на героя на Аркадий Гайдар, нашия славен патрон Тимур, вършехме добри дела: цепехме и нареждахме дърва, чистехме, разтребвахме, оставяхме напазарувани продукти, копаехме и поливахме в градината - какво ли не. Обектите на нашата благотворителност не винаги ни разбираха, често изпадахме в комични и дори в драматични ситуации.
По всеки по-важен повод издавахме т.н. стенлист - едно табло на бял кадастрон 100 на 70 см., на което развихряхме всичките си художнически и литературни умения, режехме, лепяхме, рисувахме, съчинявахме. Окачвахме стенлиста в коридора на нашето училище. След часовете оставяхме незатворен един прозорец на долния етаж и вечерта се промъквахме - нямаше аларми:))) Беше велико изживяване! Най-актуалната тема - почти задължителна във всеки стенлист, беше тази за съветските космонавти. Знаехме всички имена наизуст - лепяхме ликовете им на кадастрона и им се възхищавахме. Всички бяха толкова красиви - като излезли от красива, вълшебна приказка. Всяко от момичетата в командата беше влюбено в един от космонавтите - Гагарин и Герман Титов, Алексей Леонов и Комаров, Биковски и Елисеев, и Рукавишников, и разбира се, невероятната Валентина Терешкова. Този, в когото аз бях влюбена, беше Владимир Шаталов. Имало защо - той се оказа единственият съветски космонавт, излизал три пъти в космоса, след време треньор и директор на тренировъчния космонавтски център. И още е жив!

Смъртта на Гагарин посрещнахме като лична трагедия - не бяхме прежалили още Вл. Комаров, загинал година преди това... Наистина всички скърбяха от сърце - не като в Северна Корея:)))
От ония години 12 април за мене си остава празник. Спомням си такива хубави, светли неща - и ти, Лео, този път ми помогна в това. Благодаря ти!
Поздрави!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Така е, Николай!
11.04.2021 22:16
19. nedovolen - Иване, у нас тук има сигурно хиляди ...
17:34
Иване, у нас тук има сигурно хиляди пирамиди. Поне аз съм видял десетки и повече. Трябва да имаш очи да ги видиш. Карай, темата е за Гагарин. Спомням си, всички плакаха, и аз в първи клас.
Не бе като в Сев. Корея, като умре вожд.
:)))
цитирай

И аз видях една миналата година! И се чудех, как не съм и обърнал внимание преди това? Как не съм я забелязал Явно, зависи и от настройката Като си убеден ,че няма- няма! И обратно!
Както казващ, трябва да имаш очи за такава работа!

Да безспорният герой на шестдесетте години беше!
Като звезда, появи се в началото им и изгасна! След седем години

Лека нощ!
цитирай
22. leonleonovpom2 - 20. donchevav - И в моето съзнание Юрий Гагарин си ...
11.04.2021 22:42
Благодаря ти Венета, за чудесния отзив, съчетан и със спомени от тези години!

Да , ние също имахме тимуровска команда, но не задълго. Защото правехме и пакости- обирахме плодните дръвчета и то с полуузрели, дори зелени плодове

Но когато бях на село, в двора на училището имаше пустеещо пространство, встрани от игрището. Чудеха се какво да го правят? И майка ми предложи да е опитно поле Ентусиазмът ни беше голям Изчистихме го ,нямаше тревичка... Лехи, от всичко по- малко, даже и мак имаше....
Преди година ходих на среща там! Приказвах и бях поизостанал от групата Тя се спря пред училището, но всички гледаха встрани?
Приближих се и чух коментарите- Ето тук Симеонова направи опитното поле С какъв мерак работихме в него!

Хубави времена бяха! Да, свързани бяха и с детството, а детските очи гледат другояче! Надъхани и от приказките с герои, ние като такива приемахме и изявилите се в момента! Като някакви приказни герои
Но при Гагарин бях поразен! Вместо някакъв герой, като Херкулес например, със смразяващ вид, видях един човек със слънчева усмивка и с поглед, насочен към мен и околните?! Така го и запомних!

Благодаря ти още веднъж, Венета!

Лека нощ!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Пустоле, страдаш от спун! Да, спУн!
12.04.2021 08:58
Конквистадорите били само в Южна Америка Но, първо ,минали през Северна, това не го ли разбра? Испанците са завладели всички днешни южни щати на САЩ, включително и Калифорния ! Франция и Англия са се намесили в разпределението повече от век по- късно! Но те за местните са същите завоеватели- конквистадори, каквито са били и испанците!Името не променя същността!
Много книги си написал, но ако са все такива, по характер, недоучилият си само ти!
Научи нещо и тогава поучавай!С манталитет на пубер, няма как да делиш мегдан със сериозни автори, за какъвто се пишеш!
цитирай
24. batogo - !!!:))) Мир на душата и светла паметта на първия смелчак, осмелил се да излети в непознатото, Иване!
12.04.2021 09:10
Гагарин, точно защото е един чист, почтен професионалист и честен човек е убит от една власт, която не понася някой да е по-велик и известен от нея!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
12.04.2021 09:45
24. batogo - !!!:))) Мир на душата и светла паметта на първия смелчак, осмелил се да излети в непознатото, Иване!
09:10
Гагарин, точно защото е един чист, почтен професионалист и честен човек е убит от една власт, която не понася някой да е по-велик и известен от нея!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
Изтрий

Да е светла паметта му и мир на измъчената му душа, Огняне!

Да, спряга се и такъв вариант, но, ако е така наистина, направили са голяма глупост
Отървали са се от човека Гагарин, но са го направили безсмъртен! Еднн умен ръководител не би постъпил така Славата не е само за Гагарин, тя е и и за него!
Кенеди загина, далече преди полета до Луната! Но всички отчитат неговата основна заслуга! Програмата, утвърдена от него ,до края на 60- те години човек да стъпи на Луната!
Впрочем, Гагарин повече не трябваше да лети изобщо! Да го предпазят от рискове. Но той едва ли е бил съгласен!!?Категорично- не

Хубав ден, приятелю!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Пустоле, туй текст за песен требе да е!?
12.04.2021 23:56
"Както винаги.

А бе, добре ти бръкнах аз в организма. Направо ти ебах дръндара лелин. Бунак с бунаците."
Изпратено: 15:00 От: apostapostoloff
Изтрий | Отговор

Как я изпълняваш, пееш и си дрънкаш на китара, нели?
Или ,викаш Милко Кавалджиев, ти пееш, той надува кавала!
Щото немаш тая възможност и да пееш , и да надуваш кавала,!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Въпрос към специалисти
13.04.2021 00:13
Понеже темата е космическа, прехвърлям я към хеликоптера на Марс
Там атмосферата е много рядка и е с повече въглероден двуокис отколкото с азот при нас!
Температурата през нощта падала до по-малко от - 100 градуса При такава температура въглеродният диоксид направо се втърдява-сух лед Освен ,че е рядка атмосферата и слънцето било два пъти по- слабо Чудя се , като мине в сух лед диоксидът, ще му трябва много време ,за да се върне обратно в атмосферата през деня Частите на хеликоптера се загрявали със слънчеви панели, това е добре Но при минусови температури металът става трошлив Едни бандити на времето с течен азот трошаха ключалки, все едно ,че са от камъш!
Според мен ,този хеликоптер може да лети кратко и то само в най - топлата част на деня?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9138847
Постинги: 1349
Коментари: 29650
Гласове: 102601
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031