Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2021 21:45 - Забележително събитие в живота на великия император Кангси (част 1)
Автор: zahariada Категория: История   
Прочетен: 1458 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 11.01.2021 21:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Забележително събитие в живота на великия император Кангси (част 1)  

 ОтПерсонал на Vision Times 9 януари 2021 г.

image

Млад император Кангси, около 20-годишна възраст. (Изображение: Неидентифициран съдебен художник от династията Цин [Обществено достояние], чрез Wikimedia Commons )

Великият император Кангси е един от най-дълго управляващите императори по време на китайската династия Цин. Той дойде на престола на 7-годишна възраст и пое отговорността за всички дела до 14-годишна. Имайки много богат и завършен живот, той почина на 69-годишна възраст. Неговото 61-годишно управление (1661-1722) е един от най-дългите в историята на Китай.

Канси стана император при особени обстоятелства. Една година, докато Китай все още беше под управлението на баща му, император Шунджи, чума от едра шарка опустоши императорския дворец и любимата наложница на императора умря. Това му причини огромна болка и той реши да стане монах. На фона на последвалия хаос бабата, Великата императрица, реши да постави на трона възстановяващата се 7-годишна Кангси. Китай се превърна в просперираща, силна и стабилна нация по негово управление. Той е смятан за един от най-големите императори на Китай.

Великият Канси се консултира със скромен лекар 

Кангси се разболя от много странна и тревожна болест. Имперските лекари използвали на разположение всякакви скъпи, редки лекарства и отвари, но всичко било без резултат. Той беше толкова ядосан и разочарован, че спря да приема лекарствата. 

Една вечер той се облече като обикновен и излезе сам от двореца на разходка. Дойде на една улица и видя малък магазин за билки. Беше късно през нощта, но билковият магазин все още беше осветен и звуците на скандиране се чуваха във въздуха.

Кангси си помисли: „Нито една от способностите на императорските лекари не е много компетентна, способните са сред обикновените хора. Защо не погледна? ”

Великият император смирено чука на вратата 

Когато влезе в магазина, той видя мъж да чете при свещи и предположи, че мъжът трябва да е билникът. 

Магазинът за билки все още беше осветен и звуците на скандиране бяха във въздуха. Когато Кангси влезе в магазина, видя мъж, който четеше на светлината на свещите. (Изображение: чрез Dreamstime.com © Nut Kunpatttanasopon )

Лекарят попита: „Какво мога да направя за такъв посетител късно вечер?“ Кангси отговори: „Извинете, че ви безпокоя толкова късно, но имам странна болест, която ме кара да ме сърби цял. Тялото ми е покрито с червени петна. Консултирах се с много лекари, но без резултат. Можете ли да проверите нещата за мен? ”

Лекарят отговори: „Моля, свалете горнището си, за да ме погледнете.“ Той направи, както го помолиха. Лекарят хвърли един поглед и каза: „Не е нужно да се притеснявате. Нищо не е. Просто сте яли твърде много деликатеси и хроничната консумация на женшен е като „масло в огън“. Това причинява червените петна и сърбежа ”. 

Кангси попита: „Може ли да се излекува?“. Лекарят отговори със сигурност: „Да, правилното лекарство ще го направи.“ Взе буркан от дървен рафт. След това лекарят постави парче плат на масата и изпразни съдържанието на буркана върху кърпата. Това беше тежък пакет с тегло осем котки (1 котка се равнява на приблизително 18 унции, 500 грама) 

image

Лекарят на билки взе буркан от дървен рафт. След това постави парче плат на масата и изпразни съдържанието на буркана върху плата. (Изображение: чрез dreamstime.com © Piero Cruciatti )

Кангси беше изненадан: „Докторе, колко трябва да използвам за една доза?“ Докторът се засмя: „Това не е за приемане. Ето как го използвате. След като се приберете вкъщи, сложете тези осем котки с билки в 100 котки с вода и оставете всичко да заври. Изсипете всичко това във вана, след което се изкъпете във водата. Уверете се, че температурата е правилна. Ще бъдете излекувани след като вземете 3 до 5 вани. "

Тогава Великият император си помисли: „Никой от императорските лекари не може да ме излекува с различните си предписания, но вашата безполезна на вид билка може?“ Лекарят видя съмненията му и се усмихна: „Не се притеснявайте, аз не търся парите ви. Можете да вземете всичко у дома и да опитате. Няма да ви таксувам, ако не работи. “ Kanxi отговори: „Добре, ще ви възнаградя много, ако наистина съм излекуван.“ 

Тогава Великият император си помисли: „Никой от императорските лекари не може да ме излекува с различните си предписания, но вашата безполезна на вид билка може?“ (Изображение: чрез dreamstime.co © Shariff Che / Lah )

Той постъпи както му беше наредено след завръщането си в двореца. Точно както се очакваше, след като беше във ваната, той веднага се почувства облекчен и освежен невъзможно. След три бани той вече не сърбеше и когато провери, червените петна бяха изчезнали. 

Той беше развълнуван и се върна в билковия магазин с цивилни дрехи отново на четвъртия ден. Когато лекарят видя усмихнатия Кангси, той разбра, че се е възстановил. Той съзнателно каза: „Тук ли сте, за да ми платите лекарството?“ Кангси отговори: „Да, сър, колко е?“

Лекарят избухна в смях: „Моля да ми простите. Съмнителният ви поглед от другата нощ ме накара умишлено да кажа, че няма да ви таксувам, ако не сте излекувани. Е, сега, след като сте излекувани, все още няма да ви таксувам нищо. Впечатлен съм от поведението и изяществата ви. Мога ли да попитам дали можем да бъдем приятели? Можете ли да ми кажете името си, моля? ” 

Кангси се усмихна: „Казвам се Хуанг Тянсин. Аз съм учен. " Лекарят се зарадва, след като чу отговора му и каза: „Аз съм Жао Гуей Танг. Аз също съм учен без пари. Баща ми пожела името ми да бъде в кралския списък на успешните кандидати за изпит за държавна служба. Той се надяваше, че мога да почета предците ни, но аз се провалих с малкото си опити. Сега мога да управлявам само този малък билков магазин. Тук в столицата се грижа за родителите си и уча едновременно, като искам да мога да направя списъка един ден. "

Кангси каза: „Приятелю, както казват хората:„ Има начин за всички “. С вашия опит мога да ви препоръчам да бъдете императорски лекар. Не е ли толкова хубаво, колкото да си в кралския списък? ”

Лекарят трябва да мисли от името на обикновените хора и да обслужва техните нужди

Джао се усмихна и каза: „Грешиш, лекарят трябва да мисли от името на обикновените хора и да обслужва техните нужди. Въпреки че мога да се радвам на слава и богатство като имперски лекар, моето желание е да служа на хората. Ако не мога да направя това, каква полза от мен? “

Кангси беше трогнат и отговори: „Наистина ви се възхищавам на добродетелта и целите . Но моля да ме извините, че казах това, скъпи приятелю, след като не успяхте да станете избран учен, защо не се настаните на медицинския път, където можете да превъзхождате? “

image

„Наистина ти се възхищавам на добродетелта и целите. Но моля да ме извините, че казах това, скъпи приятелю, след като не си успял да станеш избран учен, защо не се настаниш на медицинския път, където можеш да превъзхождаш? “(Изображение: чрез pixabay / CC0 1.0 )

Джао каза: „И аз така си мислех, но и този път не е лесен. Въпреки че имам воля, нямам пари да се издържам. Ако някой ден успеете да забогатеете, може би можете да ми помогнете да построя голяма лечебна зала и да го разгледам като компенсация за лечението ви. “ 

Следва продължение.

Източник: списание Newland - брой 15




Гласувай:
3



Спечели и ти от своя блог!
1. zaw12929 - БЪЛГАРИТЕ ИМАМЕ ТРАБИЦИЯ ДА СИ П...
12.01.2021 09:13
БЪЛГАРИТЕ ИМАМЕ ТРАБИЦИЯ ДА СИ ПРЕДАВАМЕ ПРОЦЕДУРИТЕ НА ЛЕЧЕНИЕ С БИЛКИ И ЗАТОВА СМЕ ЗДРАВИ А БЪЛГАРСКА МАЙКА РАЖДА ЮНАЦИ И КРАСИВИ БЪЛГАРКИ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39967103
Постинги: 21940
Коментари: 21634
Гласове: 31041
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930