23.12.2020 21:39 - Астрофизик с вероятни резултати, ако пътешественик във времето се опита да спре COVID-19

Последна промяна: 23.12.2020 21:41

Астрофизик с вероятни резултати, ако пътешественик във времето се опита да спре COVID-19 от Екип на древен код

Възможно ли е пътуващ във времето да промени миналото? Ако е така, изглежда Вселената може да има някаква неизвестна сила да пренарежда събитията.

Ново изследване  от университета в Куинсланд предполага, че може да е невъзможно да се върнете назад във времето и да промените минали събития. Дори пътуването във времето да е възможно, тогава странна верига от събития може да пренареди времевата линия. Звучи като сюжет на научнофантастичен филм, но може да е истински.

Появявайки се на  видео за  The Hill,  програмният директор на Националната научна фондация и астрофизик Джо Пеше обсъди новото изследване върху теорията за общата относителност на Айнщайн.

Като използва COVID-19 като пример, той предлага, ако пътешественик във времето се опита да спре пациента нула от разпространение на вируса, тогава времето ще се коригира. По този начин те или някой друг може да станат нулеви пациенти и пандемията така или иначе би се случила.

Използвайки себе си като хипотетичен пътешественик във времето, Пеше обясни:

„Пътувам назад във времето. Ако спра на пациента нула да се зарази и спра пандемията, това премахва мотивацията ми да отида в миналото. И това е същността на парадокса на дядото. "

„И така, това, което тези изследователи откриха в математиката, е, че събитията ще се калибрират сами. Така че може би отивам и спирам пациент нула, но след това ставам пациент нула и стартирам инфекцията. "

„В крайна сметка крайната точка е все същата; все още ще има пандемия. Но конкретни събития, може би детайлите по времевата линия се променят. И така математиката показва, че наистина не можете да се върнете и да повлияете на крайна точка. Крайната точка винаги ще бъде една и съща. Може да стигнем до него по различен начин “, каза той.

По-специално остава неясно какъв механизъм би използвала Вселената, за да калибрира времевата линия. Дали промяната на събитията сама по себе си не би била нещо като пътуване във времето? В такъв случай кой или какво прави редакциите на хронологията? Очарователно е да се мисли.

Възможен ли е пътешественик във времето изобщо?

Знаем, че  разширяването на времето е възможно,  тъй като учените експериментално го провериха през 1977 г. Но какво ще кажете за пътуването във времето? През март 2019 г. руски изследователи твърдят, че са разработили първата от  примитивната машина  на времето на атомно ниво.

Въпреки това Пеше казва, че значителните пътувания във времето за големи, сложни обекти или хора са малко вероятни. На квантово ниво е толкова сложно, че преместването на трилиони частици обратно точно там, където са били в даден момент от времето, би било почти немислимо, но може би не и невъзможно.

От друга страна, учените не знаят какво би се случило, ако някой премине през черна дупка, а червеевите дупки останат непроверени.

„От гледна точка на пътуването във времето, разбира се, не знаем какво се случва, когато попаднете в черната дупка“, каза Пеше.

Обсъждайки руското изследване, Пеше говори за това защо смята, че пътуването във времето е малко вероятно по-долу:

Видео от  The Hill:

Свързани:  Ако пътувате през черна дупка, къде се навивате?

Черни дупки и взривове вътре в Млечния път

Учените знаят, че в центъра на нашата галактика Млечен път има свръхмасивна черна дупка. През юни 2020 г.  НАСА отбеляза,  че е пуснала огромен прилив на енергия преди 3,5 милиона години след масивна експлозия.

В резултат на това нашите древни предци на хоминидите може да са видели „призрачно сияние“ дълбоко в космоса, докато взривът е осветил Магелановия поток като „коледно дърво“. В  Магеланов поток  е лентообразен опашката на газ орбита Млечният път.

Магнетари и магнитни полета

В началото на ноември 2020 г. астрофизиците съобщават доказателства  за бърз радиовзрив,  който е пътувал до Земята, вероятно от неутронна звезда в нашата галактика Млечен път.

Бързият радио изблик е излъчване на мощни радиовълни, които продължават само няколко милисекунди. В същото време учените също така откриха рентгенови лъчи заедно с радиовзрива. За пръв път се наблюдава подобен взрив, който се случва заедно с рентгеновите лъчи и може да е дошъл от нашата галактика. Бързите радиовълни извън нашата галактика обаче са открити за първи път през 2007 г.

Според  д-р Пеше  неутронните звезди са с размер от 10 до 20 километра, три пъти по-голяма от масата на Слънцето и най-плътните обекти, известни освен черните дупки. Една чаена лъжичка неутронна звезда е около 900 пъти масата на Великата египетска пирамида.

Когато неутронната звезда се върти бързо, тя може да излъчва пулсари, лъчи светлина, известни от края на 60-те години. Някои от тези звезди имат екстремни магнитни полета и са наречени магнетари. Тези загадъчни обекти могат да имат най  -силните магнитни полета  във Вселената. Известно е, че в нашата галактика има поне десет, но може да има стотици.

Може ли магнетарите да огънат космическата тъкан и да създадат дупка? Засега червеевите дупки остават спекулативни, но в съответствие с теорията за общата теория на относителността на Айнщайн. По този начин тези хипотетични „мостове“ през пространството-време се наричат  мостове на Айнщайн-Розен.

Вижте астрофизика д-р Джо Пеше, който обсъжда неутронните звезди от  The Hill:

Препоръчано изображение: Пътешественик във времето от  гералт  чрез  Pixabay ,  лиценз Pixabay  с коронавирус от  dianakuehn30010  през  Pixabay,  лиценз Pixabay

1. krumbelosvet - Не знаем ли?
24.12.2020 01:04
"Не знаем какво се случва, ако попаднем в черна дупка", мисли астрофизикът. Как да не знаем? В черната дупка от мислителя ще останат само елементарните му частици, разпиляни в дупката.
2. radostinalassa - Черните дупки са врати...
24.12.2020 11:24
от една галактика към друга.
3. krumbelosvet - О, врата,
25.12.2020 04:04
А има ли надпис на вратата, към коя от стотиците милиарди галактики води? И ако има, на къв език? А ако имат номера галактиките, в какъв ред ли ще се броят? А може ли да се върнем обратно? Или е като великата шопска идея за врата у широко поле, дека само улавите минават?
4. radostinalassa - Тази врата така ще всмуче кораба ти...
26.12.2020 10:14
че не ми се мисли и за тебе. Този с ДЦП - то, който наскоро умря го казваше. Питай него .
5. krumbelosvet - Не го познавам тоя с ДПЦ-то.
26.12.2020 21:40
Ти го питай, радост на блога.
6. radostinalassa - Как така не се сещаш?
29.12.2020 19:25
krumbelosvet написа:
Ти го питай, радост на блога.

Прочети му трудовете и не пиши врели некипели.