15.09.2019 09:48 - Китайският детектор за земетресение на 2000 години работи невероятно добре, използвайки осем дракона

Последна промяна: 15.09.2019 10:16

ИСТОРИЯ,НОВИНИ

от Харисън Кирк
159преглеждания

Въпреки цялата технология, която имаме в света днес, все още не сме измислили начин да прогнозираме кога или къде ще се случи земетресение. Но постигнахме огромни крачки, когато става въпрос за откриване и измерване на сеизмични сътресения, когато те се случват.

Но знаете ли, че преди 2000 години в Китай е била създадена машина, която наистина може да открива земетресения?

imageКитайският сеизмоскоп е изобретен преди около 2000 години (чрез YouTube )

В древен Китай - приблизително 132 г. сл. Хр. - Чжан ("Чанг") Хенг разработва първия метод за точно откриване на земетресения от големи разстояния и машината не разчита на движение или разклащане в района, където се намира сеизмоскопът.

Невероятният господин Джан

Според към древен произход , изобретател Джан Хън е невероятно талантлив човек:

„Джан Хенг е астроном, математик, инженер, географ и изобретател, живял по времето на династията Хан (25 - 220 г. сл. Хр.). Той беше известен с това, че изобретява първата в света армиларна сфера с водно захранване за астрономически наблюдения, подобрява водния часовник и документира около 2500 звезди в подробен звезден каталог. Също така се смята, че е измислил първия одометър. "

imageКитайски изобретател Джан Хенг (чрез YouTube ) Детекторът на земетресението

Въпреки известността си на изобретател, именно детекторът на земетресението в Джан го донесе най-много, особено след като можеше да определи посоката на сеизмично събитие от стотици километри.

Самото устройство е гигантски бронзов съд с диаметър около шест фута. Но начинът, по който корабът е проектиран и изграден, го прави такова чудо и до днес:

„Осем дракони зърнаха с лицето надолу по външната страна на цевта, маркирайки основните направления на компаса. Във всяка уста на дракон имаше малка бронзова топка. Под драконите седяха осем бронзови жаби, с широки уста, зяпащи, за да получат топките. Устройството му включваше също вертикален щифт, минаващ през процеп в коляновия вал, устройство за хващане, въртене на изпъкналост, прашка, окачваща махалото, закрепване за прашката и хоризонтална пръчка, поддържаща махалото - това изобретение не означаваше подвиг! "

imageДнес имаме сеизмографи за запис на земетресение вълни. Но те не са почти толкова красиви, колкото машината на Джан (чрез YouTube )

И до ден днешен не сме сигурни какъв точно механизъм е причинил падането на топката при усещане на земетресение. Някои от тях са теоретизирали, че в центъра на цевта е разположена тънка пръчка. Тогава ударните вълни от сеизмично събитие биха причинили срива на пръчката в посока на земетресението. Това от своя страна би задействало един от сложните дракони да отвори устата си и да пусне бронзова топка. Звукът на топката, когато удари едно от жабите по машината, ще послужи като сигнал, че е бил засечен трус.

Дворецът е предупреден

През 138 г. сл. Хр. Шум от един от земетресещите детектори на Джан, разположен в кралския дворец, позволява да се знае, че е станало земетресение. Мнозина обаче останаха скептични, като се съмняваха, че устройството всъщност може да направи това, което обеща.

Беше теоретично, че се е случило сеизмично събитие, но никой не можеше веднага да потвърди това. Няколко дни по-късно пристигна потвърждение :

„Пратеник от западния регион Лонг (днес, югозападна провинция Гансу), който е западно от Луян, съобщи, че там е имало земетресение. Тъй като се случи точно в същия момент, когато се задейства сеизмометърът, хората бяха силно впечатлени от инструмента на Джан Хен. "

Земетресението от Шинчику-Тайчу през 1935 г. в Китай причини огромни щети (Via Wikimedia Commons )

През 2006 г. учените в Китай успяха да повторят сеизмоскопа на Джан и след това да го използват за откриване на симулирани земетресения с помощта на ударни вълни от истински трусове, случили се в Китай и Виетнам. На резултатите изумен и най-преситени:

Понастоящем този видеоклип е недостъпен. Моля, опитайте отново по-късно.             СЛЕДВА           СЛЕДВА           СЛЕДВА           СЛЕДВА           СЛЕДВА           UP NEXT           UP NEXT           UP NEXT           UP NEXT           UP NEXT           СЛЕДВА           СЛЕДВА           СЛЕДВА           UP NEXT   image                     НАСА симулация на астероид, удрящ NY, прогнозира масово унищожение   Над един милион растения и животни може скоро да изчезнат   Зелената „Коледна комета“ е видима този месец   Първото изображение на черна дупка е заснето от астрономите   Сега свири Учените успешно 3D-отпечатват сърце от човешки клетки   AI Tech може да идентифицира генетични разстройства от лице на човек   Харвардският астроном все още вярва, че Oumuamua може да е станал извънземна космическа сонда   Руски учени предупреждават, че масивен астероид може да удари Земята през 2068 година   Космическият апарат на НАСА излъчва обратно изображение на най-отдалечения обект, посещаван от човечеството   Звездното поле на Елон Мъск се събира заедно - и новите образи разкриват как ще изглежда   Задвижвани от

- Сеизмоскопът ги откри. Всъщност данните, събрани от тестовете, съответстват точно на данните, събрани от съвременните сеизмометри! "

Въпреки че имаме много по-модерни технологии и устройства в днешния свят, постижението на Джан Хенг остава забележително, отдаване на почит към неговия гений и умения като изобретател.

Ето още за 2000-годишната машина за земетресение:

Препоръчано изображение чрез YouTube Снимка