10.02.2019 19:46 - Учените в Антарктика намират древни трупове на животни в езерото Мърсър… И паяците?

Последна промяна: 10.02.2019 19:48

Учените в Антарктика намират древни трупове на животни в езерото Мърсър… И паяците? image от JC Zuzierla 2.2kизгледа 1

Антарктика отдавна е заподозряна в укриването на много, много тайни под дебелите си ледени покривки, някои от които са с дебелина около три мили. Наскоро учените пробиха дупка в листа над онова, което е известно като Езеро Мърсър, едно от 379 подледникови езера под леда.

Онова, което те изгребваха от древното езеро и езерото, сякаш потвърждават подозренията им - животът е съществувал там и все още може. Последствията от тяхното най-ново откритие биха могли да променят това, което знаем за геоложката и животинската история на Земята, както го познаваме.

Изследователи от научния достъп до Сублациалния антарктически езера (SALSA) започнаха сондажи на 26 декември 2018 г. и пробиха в продължение на 48 часа. Спираха само, когато сондата удари един километър дълбоко; най-дълбоката дупка, която досега се взира в някоя от древните ледникови покривки на континента.

Вижте този кадър от изследователите, пробиващи в ледената покривка:

image image Salsa Antarctica@SalsaAntarctica

Follow us down the SALSA borehole as we go 3500 ft through the Antarctic Ice Sheet into Mercer Subglacial Lake. The UV collar at the top of the borehole irradiates sources of contamination. Once at the lake, we see the transition between the water and the bottom of the ice sheet.

211 7:40 PM - Jan 21, 2019   105 people are talking about this   Twitter Ads info and privacy

Първоначално те са открили само микроби и таржидари , известни също като водни мечки, които са изключително устойчиви и могат да се възстановят след замразяване. Тази находка изненада изследователите, тъй като с подобен проектоткриха микроби. Тъй като двете езера имат сходни свойства, включително водата, изследователите приемат, че микробите ще бъдат открити на езерото Мерсер.

Това, което откриха, е още по-вълнуващо. След поставянето на калта, която са извадили от езерото под микроскоп, учените твърдят, че са открили и това, което прилича на останки от паяци и червеи, както и различни ракообразни с крака.

Тази находка може да означава много неща, като водните потоци, които хранят езерото Мерсер и езерото Уилианс, донесли древни останки от животните в района, а останките са уредени. Или евентуално, че движещите се ледени покривки са извличали останките от други райони, само за да се установят там, когато ледът спря да се движи и езерата се пълнят. Така или иначе, изследователите смятат, че труповете на животните са на хиляди години. Но видовете водни мечки, които са намерили, показват, че могат да бъдат много, много по-стари от това.

В доклада се отбелязва, че водните мечки, които са открили, обитават само в топли води. Макар да знаем, че континентът не винаги е бил покрит с лед, последният път, когато Антарктика беше топла преди милиони години. В действителност, 35 милиона години е само кратко време геоложки.

Според Школата на Земята и околната среда на Университета на Лийдс Джейн Франсис, Антарктида е била покрита с буйна, зелена среда. Тя каза :

- Там живееха много космати бозайници, включително опосуми и бобри. Времето беше тропическо. Само в скорошното геоложко минало стана толкова студено.

Екстремният студ спря хората да не проучват района, но не и поради липсата на опит. Температурите редовно достигат до -94 градуса Farenheit през зимата; температура, записана в Книгата на рекордите на Гинес. Континентът е единственият на Земята без хора, живеещи върху него. Достигането и проучването на континента също е изключително трудно. Това е част от причината, че когато учените отиват там, те остават в продължение на месеци в различни базови лагери, създадени за живеене при изключително ниски температури.

Цялата тази нова информация води до интригуващи въпроси… Открили ли са труповете, които са местни за района? Ако е така, каква е истинската възраст на останалите ученици?

imageNASA"s Spacecraft Beams Back Image Of Farthest Object Ever Visited By Mankind               00:0201:20         Сега свири Гредите на НАСА излъчват образа на най-отдалечения обект, посещаван от човечеството   Зелената Коледа е видима този месец 01:00   Лазерите могат да привлекат чужденци, казва MIT проучване 01:41   30 Омагьосващи изображения, които предлагат съвременна технология съществувала преди хиляди години 01:34   Китай казва, че в процес на подготовка, където никой не е изчезнал 01:34   Изгубено съкровище от древен кръстоносен поход, открито от археолози 01:21   Ето някои от най-търсените древни реликви в историята 01:22   Руските учени предупреждават, че масовият астероид може да удари Земята през 2068 година 01:20   Харвардският астроном все още вярва, че "Oumuamua може да е бил извънземна космическа сонда" 01:23   Звездният кораб на Елон Муск идва заедно - и нови образи разкриват как ще изглежда 01:33   Задвижвани от

Ако те наистина са хиляди години, както си мислят, това може да означава, че Антарктика е по-топла отскоро в историята, нещо, което би разрушило сегашното ни разбиране за Земята. Но ако наистина са повече от 35 милиона години, какво друго ще открият? Също така, ако те са на милиони години, би било интересно да разберете как са умрели. Умирали ли са естествено или в резултат на променящия се климат, който замрази южния полюс?

Последствията от последните открития са твърде многобройни, за да се брои. След като направят въглеродни датировки и ДНК проби от някои от най-важните находки, ще имаме отговори на тези въпроси. И може би да променим нашето разбиране за еволюцията на Земята - и науките.

Препоръчано изображение: Снимка чрез Twitter .

1. raders - :) Антарктида е част от бившия ги...
10.02.2019 20:04
:) Антарктида е част от бившия гигантски континент Гондвана, който някога преди повече от сто милиона години се е разкъсал на няколко дяла: 1. Южна Америка. 2. Африка /ако обърнеш внимание на картата западния бряг на Африка и источния бряг на Южна Америка се покриват идеално/ 3.Австралия. 4. Индия. 5. Антарктида. /плюс остров Мадагаскар/. Понеже континетите дрейфат /движат се/, Южна Америка е тръгнала на запад, Африка на исток, Австралия също на исток, Индия на североисток и се е сблъскала с Азия, вследствие на което от натиска се е оформила Хималайската система. А Антарктида е тръгнала на юг и в момента е застанала върху полюса. Затова някога на континента е имало живот /дори тропически/, а сега няма.