27.02.2013 10:54 - Динозаврите убиват от дълго време и вие не сте сами
Автор: zahariada Категория: История
-1

Илюстрация Mark Garlick, Science Source.

Динозаврите убиват от дълго време и вие не сте сами През последните години учените започват да постно към факта, че падането на метеорита е смъртоносен удар (удар на милостта) на динозаврите, и умря, без да се променя тайно, защото на вулканични изригвания в климата.

Нови доказателства в подкрепа на това становище представи Рен Paul (Пол Renne) от Калифорнийския университет в Бъркли (САЩ) и колегите му са проучили кратера на полуостров Юкатан в Мексико.

Техниката на висока точност датиране на tektites от Хаити - камъни, образувани от паднал метеорит, учените са открили, че въздействието се наблюдава 66038000 години, това е малко по-късно, отколкото си мислехме. Като се има предвид несигурността, като тази дата съвпада с приблизителното време на изчезването на динозаврите от вкаменелостите. По този начин, според г-н Ренна, може да погребе всички съмнения, че метеоритът е изиграла роля в смъртта на гигантски гущери.

Разбира се, това не означава, че сблъсък с определена небесно тяло е причинило масовото измиране Креда палеогенски. Предхожда падането на метеорита масивни вулканични изригвания в Индия, която е започнала единствено от изменението на климата е унищожил някои от динозаврите. Например, не съвпадна с нито един динозавър neptichego, които са съществували към момента на удара, казва "Kompyulenta."

В действителност, много по-стара вулканична хипотеза метеорит. Освен това е в съответствие с това, което знаем от другите масови измирания. Нов и аз трябва да кажа, смела теория, която бързо стана популярна сред хората, предложени през 1980 г., баща и син Луис и Уолтър Алварес. Те обърна внимание на факта, че по целия свят слой от глина, което съвпада по време с формирането на края на Креда. Този слой е богат на иридий - рядко на Земята, но често в малките космически тела.

През 1990 хипотеза получи допълнителен тласък, когато е бил открит на полуостров Юкатан Chicxulub кратер 180 км в диаметър, също така е формирана на границата Креда-палеогенски. Нейният размер се посочва, че метеоритът е бил на около 10 км в диаметър (въпреки че може би това е пълният диаметър на двойка астероиди).

Сблъсък с такъв орган е да има катастрофални последици под формата на опустошителна вълна шок, световни пожари, цунами и дъжд от разтопена скала (с отломките на въздействието може да лети отвъд атмосферата и след това - обратно). Освен това, набор от твърди частици в атмосферата може да се задържат в продължение на седмици, месеци, дори години, блокиране на слънчевата радиация и по този начин убива растенията, което води до намаляване на температурата.

За известно време, хипотезата метеорит е да имат предимство, но се оказа, че продължителната динозаври на кризисни superorder започва много преди падането на нарушителя. Постепенно се развива хибриден хипотеза. Известно е, че само огромно изригване може да доведе до изчезване на видове на планетата, но в този случай, както изглежда, чест принадлежи на крайния удар на метеорит.

Въпреки това, въпросът не може да бъде решен. Например, не е ясно в каква посока и колко климата вулкани промяна. Един реверанс към изригването на Пинатубо през 1991 г., казвайки, че емисиите засенчи слънцето, причинява глобално охлаждане. Други, обаче, смятат, че вулканичните газове, довели до парников ефект.

Не е ясно също как много образувани Декан капани, които се оценяват по силата на изригвания.
Някои смятат, че изригванията настъпили равномерно в продължение на милиони години в края на креда и началото на палеогена. Други смятат, че огромно изригване отне десетки хиляди години, а след това за дълго време дойде затишие.

Проучването е публикувано в списание "Сайънс".

Тагове:   не,   убиват,   динозаврите,   соми,