Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.02.2011 23:08 - БОГОВЕТЕ НА НОВОТО ХИЛЯДОЛЕТИЕ А. Алфорд Глава 1
Автор: zahariada Категория: История   
Прочетен: 3571 Коментари: 10 Гласове:
8

Последна промяна: 02.02.2011 09:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ГЛАВА 1

ДА ВЯРВАШ В НЕВЕРОЯТНОТО

Планини от познание
Откъде сме дошли и защо сме тук? Какво е естеството на пътечката, по която се промъкваме, и накъде води? Възлагаме решаването на тези дълбоки въпроси на религия и наука, устоите на съвременното общество, но дали те действително ни предлагат път към истината? Продукт ли сме на Божественото сътворение, еволюирали ли сме чрез естествен подбор, или съществува друг възможен отговор?
Еволюционното развитие на един организъм понякога се сравнява с рискованото изкачване на планина. Случайни генетични мутации причиняват смъртта на най-слабите индивиди, докато най-силните продължават напред и нагоре. Няма връщане назад и отмяна на еволюционните движения, които накрая довеждат организма до върха на планината. Човешкото познание действа по същия начин. Как може науката да работи по друг способ, освен да доизгражда създаденото преди? Теологията -учението за религията - не е по-различно. Щом учените изкачат един връх на познанието, религиозните философи изкачват друг.
В днешно време възходът на религията изглежда като преграден от догмата, докато науката в пълен контраст продължава неотклонно да се изкачва нагоре към по-високи върхове. Нетърпението на учените е толкова голямо, че не им разрешава нито време, нито пък опорни точки за извършване на проверка на планинската основа.
Преди петстотин години Николай Коперник фактически бе линчуван, когато дръзна да предположи, че Земята се върти около Слънцето.1 Ако някой ден науката и религията открият някой като Коперник, който им маха за поздрав от по-висока планина - по-висша форма на истината, те едва ли ще му отвърнат приятелски на поздрава. Планината на Истината би била отхвърлена под предлог, че е планина на мита, или може би планина на въображението.
Това ни води до загадката на така наречените митове и така наречените истини, които най-добре могат да бъдат илюстрирани като участие в една проста игра. Кое от следващото е мит и кое е истина?
• Библейското становище за Божественото сътворение.
• Теорията на Дарвин за еволюцията чрез естествен подбор, както се прилага към човешкия род.
* Парадигма (гр.) - образец, пример. (Бел. прев.)
• Мнението на жителите на Андите за сътворението на човечеството от боговете при езерото Титикака в Боливия.
Ученият би казал, че единствено Дарвиновото учение може да се докаже по научен път и затова другите две са митове. Теолозите биха отвърнали, че сътворението в Андите очевидно е мит, че дарвинизмът вероятно е лъжа, грешка или в най-добрия случай само теория и че единствената истина е божественият апокалипсис.
Грешно и пак грешно. Всички горни твърдения са митове! Въпреки че думите „мит" и „лъжа" са синоними, речниковото определение е всъщност „измислена или недоказана личност или предмет". Но от чия гледна точка има нужда да бъде фиктивно или недоказано? Така истината изцяло е в съзнанието на очевидеца и изцяло зависи от парадигмата или рамката на зависимост на очевидеца. Нека набързо разгледаме такива примери.
Ако сте отгледан в религиозна среда, вашата парадигма или вяра ще ви накарат да имате големи предразсъдъци срещу приемането на каквото и да е, щом противоречи на твърдо втълпената идея, че единствен Всемогъщият Бог е този, който ни е създал от пръст.
Ако сте преминали през научно обучение и сте подтиквани да търсите разумно обяснение за всяко нещо, тогава Божественото сътворение просто не пасва на пристрастието ви за логичен и изчерпателен свят. Вероятно дарвинизмът като най-общ принцип ви задоволява, но както ще видим по-късно, той остава много противоречив, когато бъде приложен към човечеството.
Ако пък сте перуанец, който никога не е чел Библията или теорията за еволюцията, главната ви вяра ще бъде единствено легендата от Андите.
Когато използваме думата „мит", трябва също да си спомняме, че гледната точка се изменя заедно с времето. Атеизмът е добър пример. Днес думата „атеизъм" означава вяра, че Бог не съществува. Но в древността тя е имала съвсем различен смисъл. За гърците, живели от 400 до 200 г. пр. н. е., атеисти са били евреите, които вярвали само в един Бог! Подобно на тях и първите мюсюлмани, които вярвали само в Аллах, били наричани атеисти. Техните предшественици, точно като гърците, винаги търсели подкрепата на много различни божества.2 Дефиницията на атеизма по този начин се променя с времето, в зависимост от историческата перспектива.
Никой не вярва, че един мит отразява действителността - според определението! Ако класифицираме древните цивилизации като „вярващи в митове", ние извършваме спрямо тях огромна несправедливост. Вярата на тези древни народи се основавала на схващания, които имали подходяща същност в техния исторически контекст.
Ето и друго определение от речника за „мит":
„Разказ за свръхестествени същества от предишни времена, които неграмот-ните общества приемали като вярно описание обикновено за това как са се появявали соцлни обичаи, природни феномени и т. н."3
Казано най-общо, ние действително наричаме тези предания за човешки суперсъщества (или богове) „мит", но това само издава отчайващото ни предубеждение. Както видяхме, митовете и истините действително са в съзнанието на очевидеца, зависят от гледната му точка и историческия контекст. Какъв е бил мирогледът на шумерите - едни свободомислещи жители на градове, които се прекланяли и пишели за своя пантеон на богове преди шест хиляди години? Дали не са сътворили историите си, за да „обяснят природни феномени"?
Преди да отречем шумерите като група незначителни примитиви, трябва за миг да приемем, че културата и институциите им са толкова сходни с тези на западния свят в наши дни, че едва ли бихме могли да намерим разлика. Именно шумерите първи са използвали колелото и съвсем не са били „неграмотни", а точно те са открили писмеността върху глинени плочки. В подходящия момент ще кажа още твърде много за шумерите. Колкото до боговете им, шумерите били убедени, че са реални, а не мит. Тяхната парадигма просто е била различна от нашата днес. Колко арогантно ще бъде от наша страна автоматично да приемем, че шумерите са били подведени.

Библейски митове

„В начало Бог сътвори небето и земята. Земята беше празна и неустроена; и тъмнина беше върху бездната; и Божия Дух се рееше над водата."
КОЛКО митология и КОЛКО истина има в горното твърдение? В скорошно проучване 48 процента от анкетираните американци приемат, че Битие е буквално истинска и мислят, че човечеството е създадено от Бог. Но какво значи да се каже, че Битие е „буквално вярно"?...
Цялата глава четете ТУК

Началото на книгата ТУК


Изводи от глава първа
• Всеки мит - от наука, религия или древна традиция - съдържа елемент на историческа истина.
• Библията и Текстовете на пирамидите съдържат доказателства за множество богове от плът и кръв, които използват технологии, сравними с тези на двадесети век.
• Естественият подбор върши работа теоретически, но на практика графикът за времето на поява на Хомо сапиенс причинява сериозно неудобство на нашите топ-учени.
• Терминът „богове" се използва в обяснителната част на книгата, за да представи технологично напреднали същества от плът и кръв, които са ни създали „по свой образ и подобие" и поради това физически приличат на нас.




Тагове:   боговете,   глава1,


Гласувай:
8



Спечели и ти от своя блог!
1. savremennik - Изводите от 1-ва глава са коректни ...
01.02.2011 23:18
Изводите от 1-ва глава са коректни от гледна точка на цялостните изследвания . А ние не спираме да търсим още нови щрихи към панорамния изглед кои сме и какво правим тук . Ще проследя тази поредица !
цитирай
2. zahariada - :))) Re 1 Благодаря!
01.02.2011 23:40
Това е десет годишен труд на автора. Едно от качествата на тази книга е, че представя най-малко две гледни точки. Хубава вечер!
цитирай
3. zelas - Десет годишен труд в кръг обаче, бих ...
02.02.2011 13:24
Десет годишен труд в кръг обаче, бих казал.

Ако сте преминали през научно обучение и сте подтиквани да търсите разумно обяснение за всяко нещо, тогава Божественото сътворение просто не пасва на пристрастието ви за логичен и изчерпателен свят.


Тук авторът прави голямата грешка - божественото и логичният анализ може да се обединят.

Писал съм за монистичен идеализъм, това е точният термин във философията.
Какво означава той - съзнанието (словото) бе първо. Тоест божественото съществува извън този 3-измерен материален свят, но това не означава, че ние не можем да погледнем отвъд.
Защото този свят е продукт на съзнанието, щом има връзка в едната посока, трябва да има връзка и в другата.

Можем и подходът е като изключим ума (съзнанието) си от идеята за ограниченост на Вселената, и за ограниченост в частност.

Всичко останало е физика!
цитирай
4. zahariada - :))) Re 3 Благодаря!
02.02.2011 14:42
"Тук авторът прави голямата грешка - божественото и логичният анализ може да се обединят."

Това не се наблюдава дори в края на тази цивилизация. Може би на следващото ниво, където хармонията ще доминира в единство.
цитирай
5. zelas - Това не се наблюдава дори в края на ...
02.02.2011 15:40
zahariada написа:
zelas написа:
"Тук авторът прави голямата грешка - божественото и логичният анализ може да се обединят."


Това не се наблюдава дори в края на тази цивилизация.


Защо мислиш така? Колкото и нескромно да ти прозвучи, точно в това съм се впулил в момента. :))

И как го определи края на цивилизацията? Трябва да си от другата страна, за да видиш края.
Меланхолията обханала по-голяма част от хората, не означава, че това е краят. Може би началото на нещо - да - но дали е край или начало или продължение, ще разберем. ;-)

Поздрави
цитирай
6. kabuli - За да се види НАЧАЛОТО трябва да си ...
02.02.2011 16:46
За да се види НАЧАЛОТО трябва да си или извън събитието, или да вземеш дейно участие в него. И още нещо - да си по-стар от НАЧАЛОТО, за да можеш да го възприемеш като такова.
За да се говори за КРАЯТ трябва да си го надживял, или трябва да се позоваваш на неотменими доказателства - оставени от участни(к)ци в осъществяването на НАЧАЛОТО. Видно е, че на земята съществуват много факти за съществуване на някаква разумна намеса отвън пределите на Земята - като пирамидите. Но ние все още не можем да определим тази намеса на кой отсек от Времето отговаря. Разбира се, че понятието "време" се използва като разбиране на видимия и невидим; понятния и непонятен за нас свят и неговите проявления, въздействали върху културата на всеки един народ по Земята.
Може би ще съумеем да разгадаем всичко, ако можем да дадем вярно и окончателно обяснение на "В началото бе словото".
цитирай
7. zahariada - :)) Re 5 и 6 Съгласен съм условно.
02.02.2011 17:45
Краят и началото би трябвало да са в непосредствена близост като хронолгия на еволюцията. Като казвам "краят" имам предвид тези, които няма да могат да влязат в новия еволюционен етап от развитието на човека, така наречената, трансформация. Все повече признаци и белези в поведението и действията на хората показват, че еволюция е повече от необходима. Край и начало са условни понятия където няма време-пространство. Има все пак хора, които са с крачка напред и могат да се обърнат и да видят края. Поздрави
цитирай
8. zelas - Може би ще съумеем да разгадаем в...
02.02.2011 18:26
kabuli написа:
Може би ще съумеем да разгадаем всичко, ако можем да дадем вярно и окончателно обяснение на "В началото бе словото".


Това вече сме го разгадали - В началото бе съзнанието тоест чистата енергия ;-)

zahariada написа:
Все повече признаци и белези в поведението и действията на хората показват, че еволюция е повече от необходима.


Еволюцията, за която говориш е може би повече социална. Но без да те плаша, още не сме стигнали дъното в социален аспект! :)))

Аз говоря за еволюция на съзнанието породена от засилени честотни вибрации в йоносферата. Този процес е необратим, но много хора ще изпаднат извън борда за съжаление.
цитирай
9. zahariada - :))) Re 8 Абсолютно съм...
02.02.2011 20:14
...съгласен за вибрациите и съзнанието което ще премине в тънкатата(фина) част т.е в по- висше вибрационно ниво. Който е подготвен за това, както виждам ти си, ще оцелее, а другите ще останат извън борда. Може би не физически, но ще останат като излишен баласт извън енергетично-информационна хармония. За тази еволюция говоря. Но, тя все пак зависи и от нашето самоосъзнаване.
цитирай
10. анонимен - ISTINATA
05.02.2011 20:53
ZAPITAITE SE DALI ETERNO-ENERGIINI FORMI NA JIVOT IMAT PROQVLENIE V MATERIALNITE SVETOVE ... DALI NQKOGA 6TE SE PRINIZQT DO TQH SLED KATO SASTIGNALI TAZI FAZA NA EVOLIUCIA ... NIKOGA ... TOVA SA VSELENSKITE SVETII I TE NE SE BARKAT V RAZVITIETO NA NI6ITE SVETOVE .... TAKA 4E ZAPITAITE SE KOI VSU6NOST E IDVAL .... KOI SE E SUE6AVAL S HORATA AKO NE E BIL MATERIALEN KATO NAS MAKAR I MNOOOOGO PO NAPREDNAL I SILEN ZAPITAITE SE KVI SA TIQ LEGENDI ZA BOGOVETE S BQLA KOJA IDVA6TI OT ZVEZDITE ZAPITAITE SE KOI SA TIQ S GOLEMITE GLAVI I ZA6TO PREDCITE NI - PELGARITE UMI6LENO SA SI PRAVILI 4EREPNA DEFORMACIA ZA DA PRILI4AT GLAVITE IM NA TEZI NA BOGOVETE ... TOVA SA MATERIALNI SA6TESVA DA ZA NAS SA BOGOVE ... VDIGAT MARTVI OT GROBA JIVEQT PRAKTI4SKI VE4NO ZA NAS KONTROLIRAT MATERIATA I ENERGIATA DAJE GI KOMBINIRAT V BIO TEHNOLOGII I VSQKAKVI IZ4AN4ENI ISTORII .. TE SA NI DALI PLODA NA POZNANIETO 2 PUTI SA BILI TUK ... TRETIQ PAT 6TE E ARMAGEDON I TOI SKORO NABLIJAVA ... TO4NO ZA TUI SE KAZVA V PISANIQTA 4E KATO SLQZAT ANGELITE ZA TRETI PAT .... VQRVA6TITE 6TE STANAT NEVQRVA6TI A NEVQRVA6TITE VQRVA6TI !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39742359
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031