08.01.2023 13:35 - Тези 11 естествени съединения помагат за изграждането на нови мозъчни клетки
Автор: zahariada Категория: Други

Последна промяна: 08.01.2023 13:36

Тези 11 естествени съединения помагат за изграждането на нови мозъчни клетки
Публикувано на: Сряда, 21 декември 2022 г. от 16:00 ч

Написано от:  Изследователска група GreenMedInfo Авторските права на тази статия са GreenMedInfo LLC, 2022 г.
Посетете нашите указания за повторно публикуване

Вашият мозък е способен да създава нови клетки, но тази способност намалява с възрастта. Тоест, освен ако не предприемете действия за борба с него, като използвате стратегии за начин на живот и невропротективни съединения, открити в природата

Неотдавна се смяташе, че мозъкът не може да се регенерира. Смяташе се, че невроните, с които сте родени, трябва да ви издържат цял ​​живот и когато ги няма или се повредят, мозъчната ви функция ще пострада. Вече е известно, че вашият мозък е една от многото тъкани в тялото ви, способни на невероятна регенерация.

С напредване на възрастта вашият мозък може да продължи да изгражда нови мозъчни клетки или неврони в процес, известен като неврогенеза. Вашият мозък съдържа около 100 милиарда мозъчни клетки, изграждащи бързо нови в детството. Скоростта на неврогенезата намалява с напредване на възрастта, но се смята, че мозъчната област на хипокампуса, където изглежда се произвеждат повечето мозъчни клетки, създава 700 до 1500 нови неврони дневно. [i]

Като възприемате практики, за които е известно, че поддържат неврогенезата, можете да гарантирате, че мозъкът ви изгражда възможно най-много нови неврони, поддържайки мозъчната ви функция силна до дълбока старост.

11 естествени съединения за изграждане на нови мозъчни клетки

Редовните упражнения, сънят, управлението на стреса, предизвикването на ума ви чрез научаване на нови неща и поддържането на силни социални връзки играят роля в този процес, но има и естествени съединения, за които е известно, че поддържат неврогенезата.

1. Астрагал

Ценен в традиционната китайска медицина от хилядолетия, астрагалът (Astragalus membranaceus) е адаптогенна билка, за която е известно, че предпазва тялото от физически, умствен и емоционален стрес. [ii] Radix Astragali (RA), специфичен сорт астрагал, известен като "Huangqi" на китайски, [iii] съдържа активната съставка астрагалозид IV (AS-IV), която има антиоксидантни, противовъзпалителни и антиапоптотични свойства които предпазват от мозъчно увреждане.

При проучвания върху животни е установено, че астрагалозид IV подобрява неврогенезата, ангиогенезата и неврологичното функционално възстановяване, [iv] както и стимулира неврогенезата на хипокампа след инсулт, като потенциално помага на мозъка да се ремоделира и възстановява. [v]

2. Женшен

Женшенът (Panax ginseng) съдържа гинзенозиди, които имат невропротективни свойства. Освен че са антиоксидантни и противовъзпалителни, гинзенозидите, особено гинзенозид-Rb1 и гинзенозид Rd, [vi] насърчават неврогенезата. [vii]

3. Алфа-липоева киселина

Алфа-липоевата киселина, известна със своите антиоксидантни свойства, обикновено се използва за неврологични разстройства, тъй като е известно, че преминава кръвно-мозъчната бариера и влияе положително на множество клетъчни процеси. Освен това има невропротективни и невровъзстановяващи ефекти, особено ако се приложи веднага след исхемично увреждане. В проучване на плъхове алфа-липоевата киселина засилва неврогенезата, насърчавайки функционалното възстановяване след инсулт. [viii]

4. Куркумин

Куркуминът , активна съставка в подправката куркума, насърчава здравето на мозъка чрез увеличаване или поне стабилизиране на неврогенезата при възрастни. [ix] Дори след травматично мозъчно увреждане, куркуминът облекчава невровъзпалението, подобрява пространствената памет и засилва хипокампалната неврогенеза при плъхове. [х]

Това мощно съединение също така предпазва от невротоксични вещества като бисфенол А (BPA), ендокринно разрушаващ химикал, за който е известно, че нарушава процеса на неврогенеза в хипокампуса, особено в утробата. При развиващи се плъхове, куркуминът обърна голяма част от невротоксичните ефекти на BPA, като засили неврогенезата и осигури невропротекция. [xi]

Нещо повече, при възрастни мишки куркуминът значително увеличава броя на новосъздадените клетки в хипокампуса, което кара изследователите да обясняват: „Нашите открития предполагат, че куркуминът може да стимулира развитието и неврогенезата на хипокампа при възрастни и биологична активност, която може да подобри невралната пластичност и възстановяване. " [xii]

5. Ресвератрол

Ресвератролът, стилбен, открит в гроздето, какаото, виното и горските плодове, предизвиква неврогенеза. [xiii] Сред плъховете, изложени на олово, ресвератролът намалява когнитивните увреждания и насърчава неврогенезата чрез регулиране на пътя на сиртуин (SIRT1), [xiv] което подобрява дълголетието и функцията на митохондриите за превенция на заболявания.

6. Астаксантин

Астаксантинът е каротеноид, който е широко изследван за ролята му при сърдечни заболявания и метаболитен синдром, които споделят отличителните белези на оксидативния стрес и възпалението, които също допринасят за невралната дисфункция. Известно е също, че астаксантинът има невропротективен ефект, като изследванията предполагат, че той може също да увеличи неврогенезата и невралната пластичност, което се отнася до способността на нервната система да се променя в отговор на преживявания и наранявания. [xv]

Не само, че астаксантинът може да увеличи пролиферацията на стволови клетки в хипокампуса, което може да подобри пространствената памет, но консумацията му може също да увеличи мозъчния невротрофичен фактор (BDNF), който играе роля в невронното развитие, растеж и функция. [xvi]

Изследване, публикувано в Proceedings of the National Academy of Sciences, също разкри, че астаксантинът има "благоприятни ефекти върху неврогенезата на хипокампа и функцията на паметта". [xvii]

7. Готу Кола

Готу кола (Centella asiatica), известна още като индийска пенилистка, е многогодишно растение, което стимулира синтеза на колаген и подпомага заздравяването на рани. [xviii] Въпреки това, той също така съдържа азиатска киселина, тритерпеноид, който инхибира оксидативния стрес. В животински модел е установено, че съединението противодейства на понижената регулация на неврогенезата, причинена от лекарства за химиотерапия. [xix]

Доказано е също, че азиатската киселина подобрява ученето и паметта в животински модел и ползата е свързана с увеличаване на неврогенезата на хипокампа. [xx]

8. Бакопа

Бакопа , многогодишно растение, което е популярно в традиционната аюрведична медицина, е полезно за различни мозъчни заболявания, включително болестта на Алцхаймер, инсулт, епилепсия и депресия. Сред неговите невропротективни свойства е способността да модулира неврогенезата заедно с невронната пластичност. [xxi]

Едно проучване на екстракт от бакопа върху плъхове разкри, че съединението упражнява неврозащитни ефекти, потенциално чрез насърчаване на неврогенезата на хипокампа чрез защита срещу оксидативен стрес и увеличаване на BDNF. [xxii]

9. Гинко Билоба

Гинко съдържа съединения, които влияят благоприятно на BDNF, като помагат за регулиране на растежа и оцеляването на мозъчните клетки. Установено е, че екстрактът от гинко билоба (GBE) насърчава оцеляването на невралните стволови клетки, както и насърчава диференциацията на невралните стволови клетки, като изследователите отбелязват: „Освен това, невритният растеж също се увеличава драматично при лечение с GBE.“ [xxiii]

Установено е, че GBE значително увеличава неврогенезата в хипокампуса [xxiv] , като същевременно повишава нивото на BDNF и насърчава диференциацията на стволовите клетки в нервни клетки. [xxv]

10. Сулфорафан

Сулфорафан (SFN), намиращ се в богати на сяра зеленчуци като броколи и кълнове от броколи, епигенетично подобрява BDNF, който поддържа оцеляването на съществуващи неврони и насърчава растежа на нови неврони. [xxvi] Според преглед, публикуван в списание Brain Circulation: [xxvii]

„SFN увеличава невронната експресия на мозъчно извлечения невротрофичен фактор, който насърчава генерирането на неврони и регулира Wnt сигнализирането в невралните стволови клетки, което след това увеличава пролиферацията на стволови клетки и тяхната диференциация в неврони.“

11. Мелатонин

В проучване върху животни хормонът мелатонин не само действа като антидепресант, подобрявайки поведението на стресирани мишки, но също така увеличава неврогенезата при животните. [xxviii]

Мелатонинът също повишава клетъчната пролиферация в хипокампуса след три, шест и девет месеца лечение в друго проучване върху мишки, забавяйки типичния спад в неврогенезата, който се появява с възрастта. Всъщност изследователите отбелязват в Neuroscience Letters, „Заедно данните подкрепят мелатонина като един от положителните ендогенни регулатори на неврогенезата по време на стареене.“ [xxix]

Това е само извадка от мощните природни съединения, за които е известно, че поддържат растежа на нови неврони в мозъка ви. Можете да получите достъп до 68 различни вещества, които са изследвани за неврогенеза, като посетите базата данни за неврогенеза на GreenMedInfo.com .

Препратки

[i] Harvard Health Publishing, The book of neurogenesis 1 август 2021 г.  https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/the-book-of-neurogenesis

[ii] Планината Синай, астрагал  https://www.mountsinai.org/health-library/herb/astragalus

[iii] Отпред. Pharmacol ., 04 декември 2020 г., разд. Етнофармакология  https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphar.2020.562376/full

[iv] Int Immunopharmacol. 2021 март ;92:107335. Epub 2021, 8 януари. PMID: 33429332 www.greenmedinfo.com/article/astragaloside-iv-promotes-microgliamacrophages-m2-polarization-and-enhances-ne

[v] Front Pharmacol . 2020; 11:421. Epub 2020, 3 април. PMID: 32317974 www.greenmedinfo.com/article/astragaloside-iv-stimulates-hippocampal-neurogenesis-after-stroke

[vi] Acta Pharmacol Sin . 2015 април;36(4):421-8. doi: 10.1038/aps.2014.156. Epub 2015, 16 март.  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25832422/

[vii] Front Pharmacol . 2020; 11:285. Epub 2020, 31 март. PMID: 32296332 www.greenmedinfo.com/article/available-findings-demonstrated-preclinical-evidence-ginsenoside-rb1-has-poten

[viii] Mol Brain . 2015 г.; 8: 9.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4339247/

[ix] Adv Nutr . 2017 ноември; 8(6): 804-811. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5683005/

[x] Brain Res Bull . 2020 септември; 162: 84-93. doi: 10.1016/j.brainresbull.2020.05.009. Epub 2020 г., 2 юни.  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32502596/

[xi] Мол невробиол . 2015 12 май. Epub 2015 12 май. PMID: 25963729 /article/curcumin-provides-neuroprotection-against-bpa-mediated-impaired-neurogenesis-a

[xii] J Clin Psychopharmacol . 2000 декември;20(6):680-4. PMID: 18362141 www.greenmedinfo.com/article/curcumin-can-stimulate-developmental-and-adult-hippocampal-neurogenesis-and-bi

[xiii] Adv Nutr 2017 ноември; 8(6): 804-811. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5683005/

[xiv] Environ Toxicol . 2021 август;36(8):1664-1673. doi: 10.1002/tox.23162. Epub 2021 г. 12 май.  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33978298/

[xv] Adv Exp Med Biol . 2017; 1015: 1-15. doi: 10.1007/978-3-319-62817-2_1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29080018/

[xvi] GeroScience . 2019 февруари; 41(1): 77-87. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6423184/

[xvii] Proc Natl Acad Sci US A. 2019 28 май; 116(22): 10988-10993. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6561194/

[xviii] Indian J Pharm Sci 2010 септември-октомври; 72(5): 546-556. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3116297/

[xix] Хранителни вещества . 2018 9 август;10(8):1053. doi: 10.3390/nu10081053. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30096914/

[xx] Хранителни вещества 2016 май; 8(5): 303.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4882715/

[xxi] Curr Top Med Chem . 19 януари 2022 г. doi: 10.2174/1568026622666220119111538. Онлайн преди печат. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35043757/

[xxii] Neurochem Res . 2016 ноември;41(11):3083-3094. doi: 10.1007/s11064-016-2029-3. Epub 2016, 10 август.  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27506204/

[xxiii] Cell Mol Neurobiol . 2015 август;35(6):861-9. doi: 10.1007/s10571-015-0180-z. Epub 2015 г., 31 март.

[xxiv] Anat Sci Int . 2016 юни;91(3):280-9. doi: 10.1007/s12565-015-0297-7. Epub 2015 г., 22 август.

[xxv] Neural Regen Res . 2019 юли;14(7):1152-1157. doi: 10.4103/1673-5374.251191.

[xxvi] Mol Nutr Food Res . 2017 февруари;61(2). doi: 10.1002/mnfr.201600194. Epub 2016, 30 ноември.

[xxvii] Brain Circ 2019 април-юни; 5(2): 74-83. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6611193/

[xxviii] Невросигнали . 2016 11 юли; 24 (1): 48-58. Epub 2016, 11 юли. PMID: 27398923 www.greenmedinfo.com/article/melatonin-improved-depressive-behaviour-stressed-mice

[xxix] Neurosci Lett. 14 ноември 2012 г.; 530 (1): 53-8. doi: 10.1016/j.neulet.2012.09.045. Epub 2012, 6 октомври.  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23043890/

Изследователската група на GMI (GMIRG ) е посветена на изследването на най-важните здравни и екологични проблеми на деня. Специален акцент ще бъде поставен върху здравето на околната среда

1. radostinalassa - Мелатонинът се образувал под действието на...
08.01.2023 15:51
инфрачервените лъчи на Слънцето в тялото ни. Това става , когато седим на сянка, а тревата отразявала лъчите върху нас. Да не говорим, че се образува и вит./хормон/ Д. за целта в кожата трябва да има холестерол. Не пийте антистатини.

«  Юли, 2024