28.03.2022 17:06 - НОВО ПРОУЧВАНЕ ПОКАЗВА, ЧЕ ИРНК ВАКСИНАТА PFIZER СЕ ПРЕВРЪЩА В ДНК САМО ЗА 6 ЧАСА, IN VITRO

Последна промяна: 28.03.2022 17:06

Мат Агорист
3 март 2022 г.
Проектът за свободна мисъл

Тази статия първоначално е публикувана от Мат Агорист в The Free Thought Project.

Тъй като ваксината Pfizer-BioNTech беше одобрена за първи път съгласно разрешението за спешна употреба на FDA на 11 декември 2020 г., на света беше казано, че иРНК технологията, използвана във ваксината, няма да се интегрира или да промени ДНК на тези, които са я приели.

Имаше множество „проверки на факти“ на това твърдение в множество масови издания като Reuters, Factcheck.org и други. Много от тях  се заеха да развенчаят  предпечатно проучване на Масачузетския технологичен институт (MIT), което направи твърдението, че новият коронавирус може да модифицира човешката ДНК, но беше погрешно интерпретиран онлайн от хора, които твърдяха, че ваксините променят ДНК.

Въпросът стана много спорен, тъй като това проучване не беше рецензирано и не каза нищо за действителната ваксина. Това беше лесен случай да се направи от проверяващите факти, тъй като авторите никога не са се заели да изучават ваксините на първо място.

Сега обаче всичко се промени с публикуването на ново изследване от Швеция, в което авторите на изследването твърдят, че са открили точно този процес. Изследването, озаглавено „ Вътреклетъчна обратна транскрипция на Pfizer BioNTech COVID-19 mRNA ваксина BNT162b2 In Vitro в клетъчна линия на човешкия черен дроб ,“ не е предварителен печат и беше рецензирано и  публикувано Current Issues in Molecular Biology 44, бр. 3.

Изследователите посочиха, че това е „първото in vitro проучване за ефекта на ваксината с иРНК COVID-19 BNT162b2 върху човешката чернодробна клетъчна линия“.

Според изследователите, „предклиничните проучвания на иРНК ваксината COVID-19 BNT162b2, разработена от Pfizer и BioNTech, показват обратими чернодробни ефекти при животни, които са получили инжекцията BNT162b2. Освен това, скорошно проучване показа, че SARS-CoV-2 РНК може да бъде обратно транскрибирана и интегрирана в генома на човешките клетки. В това проучване ние изследвахме ефекта на BNT162b2 върху човешката чернодробна клетъчна линия Huh7 in vitro.

Учените разкриха чернодробни клетки Huh7, дарени от японец на BNT162b2 (ваксината Pfizer), и впоследствие извършиха количествен PCR тест върху РНК, извлечена от клетките. PCR тестът е използван за усилване на РНК материала, така че изследователите да могат да видят ефекта, ако има такъв, ваксината има върху чернодробните клетки.

Наблюдаваният ефект беше дълбок.

„Открихме високи нива на BNT162b2 в клетките Huh7 и промени в генната експресия на дълго разпръснат ядрен елемент-1 (LINE-1), който е ендогенна обратна транскриптаза“, пишат изследователите.

Казано на лаици, ваксината кара ядрото на клетките да експресира, в необичайно изобилие, ген LINE-1 (обикновено наричан домакински ген поради ролята им в поддържането на основните клетъчни функции). Генът е ендогенен (което означава, че се намира в телата ни) и обратна транскриптаза (което означава, че може да вземе парче РНК и да го скрие в ДНК).

По същество ваксината кара чернодробните клетки да променят експресията и разпределението си, за да преобразуват иРНК BNT162b2 (ваксината Pfizer) в ДНК - и това отне само 6 часа.

„В това проучване ние представяме доказателства, че ваксината с иРНК COVID-19 BNT162b2 е в състояние да влезе в клетъчната линия на човешкия черен дроб Huh7 in vitro. BNT162b2 иРНК се транскрибира обратно вътреклетъчно в ДНК толкова бързо, колкото 6 часа след експозицията на BNT162b2. Възможен механизъм за обратна транскрипция е чрез ендогенна обратна транскриптаза LINE-1, а разпределението на ядрен протеин на LINE-1 се повишава от BNT162b2. казаха авторите на изследването.

В проучването авторите не правят заключения относно вредните ефекти от такъв процес, но предупреждават, че „може да породи безпокойство“ за случаи на „генотоксични странични ефекти“ и предлагат допълнителни проучвания, за да се изключат потенциално канцерогенни или токсични ефекти.

„Нашето проучване показва, че BNT162b2 може да бъде обратно транскрибиран към ДНК в чернодробна клетъчна линия Huh7 и това може да породи опасения дали получената от BNT162b2 ДНК може да бъде интегрирана в генома на гостоприемника и да повлияе на целостта на геномната ДНК, която потенциално може да медиира генотоксични странични ефекти", предупреждават изследователите.

Те продължиха: „На този етап ние не знаем дали ДНК, обратно транскрибирана от BNT162b2, е интегрирана в клетъчния геном. Необходими са допълнителни проучвания, за да се демонстрира ефекта на BNT162b2 върху геномната цялост, включително секвениране на целия геном на клетки, изложени на BNT162b2, както и тъкани от хора, които са получили ваксинация с BNT162b2.

„За да се разберат по-добре механизмите, лежащи в основата на свързаните с ваксината нежелани ефекти, са необходими клинични изследвания, както и клетъчни и молекулярни анализи“, добавят те.

По-долу има много информативно видео от д-р Mobeen Syed ( DrBeen ), който обяснява процеса по-задълбочено.