12.03.2022 17:34 - Бил Гейтс иска да консумирате синтетични храни
Автор: zahariada Категория: Други

Последна промяна: 12.03.2022 17:35

Бил Гейтс иска да консумирате синтетични храни

07.03.2022    ЛЮБОПИТНО

Промоутърите на фалшиви храни се интересуват от парите, а не от „устойчивостта“

Поддръжниците на фалшивите храни изтъкват идеята, че те създават устойчив източник на храна. Но процесът е по-скоро за създаване на финансови печалби за тези, които ги притежават или инвестират в тях, което позволява на някои да контролират населението чрез централизирано производство и разпределение на храната.

Проучване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, има за цел да оцени потенциалното въздействие върху въглеродните и водните ресурси при еднократна замяна на хранителен режим в индивидуалния хранителен план.

Изследователите са анализирали много хранителни продукти и са установили, че храните с най-голямо въздействие могат да намалят въглеродния отпечатък и използването на вода. Въпреки това предложените заместители могат да имат допълнителни предизвикателства за здравето.

Много от хранителните заместители, които изследователите искат да изпробвате, съдържат и по-високи нива на омега-6 мастни киселини под формата на линолова киселина. Омега-6 мазнините са от съществено значение за доброто здраве. Западната диета обаче съдържа изобилие от омега-6 мазнини и недостатъчно омега-3 мазнини.

Тези две мазнини трябва да бъдат балансирани в съотношение, възможно най-близко до 1 към 1. Смятам, че линоловата киселина е един от най-значимите фактори, които допринасят за метаболитната дисфункция. Според мен тази отрова е основният причинител на нарастващия брой хронични заболявания.

Както планирам да опиша в следващата си книга, линоловата киселина води до тежка митохондриална дисфункция, понижени нива на NAD+, затлъстяване, инсулинова резистентност и радикално намаляване на способността за генериране на енергия.

Когато обмисляте заместителите, които изследователите предлагат, вземете предвид и съдържанието на хранителни вещества в продуктите и дългосрочното им въздействие върху здравето ви. Вместо това има по-добри възможности.

ЗАМЕСТВАНЕТО НА ЕДИН ХРАНИТЕЛЕН ПРОДУКТ МОЖЕ ДА НАМАЛИ ВЪГЛЕРОДНИЯ ОТПЕЧАТЪК

През януари 2022 г. изследователи от Университета „Тулейн“ публикуват анализ на 24-часовата информация за хранителния режим, събрана от Националното изследване на здравето и храненето, проведено от 2005 до 2010 г.

Анализът имаше за цел да оцени потенциалната промяна във въглеродния отпечатък или потреблението на вода, ако се направи еднократна замяна на хранителния режим в групата от 16 800 възрастни, участвали в проучването.

Изследователите са използвали индекса на здравословното хранене, за да оценят качеството на всеки хранителен режим, след което са поставили храните с най-голямо въздействие върху емисиите на парникови газове на първо място в списъка. Въглеродният отпечатък на участниците беше изчислен въз основа на сегашния им хранителен режим и след това отново при хипотетична замяна на храни.

Данните показаха, че храните с най-голямо въздействие върху емисиите на парникови газове са конвенционално произведените продукти от говеждо месо.

Говедата се отглеждат по конвенционален начин в концентрирани операции за хранене на животни (CAFO), които са известни с това, че произвеждат големи количества въглерод и метан. В проучване, публикувано от Университета „Джонс Хопкинс“ през 2019 г., са отбелязани допълнителни проблеми, свързани с концентрираните операции за хранене на животни:

• CAFO се субсидират с пари на данъкоплатците.
  • За производството на храна се използва 12 пъти повече енергия от тази, необходима за производството на храна извън CAFO.
  • В САЩ има близо 20 000 ферми за отглеждане на животни, в които годишно се отглеждат и колят над 9 милиарда животни.
  • CAFO се срещат по-често в общности с ниски доходи.

Животните, отглеждани в CAFO, се хранят и с храни, които не биха консумирали по естествен начин, което се отразява на месото. Изследователите предполагат, че замяната на един хранителен продукт с голямо въздействие с друг със сходна стойност на индекса на здравословно хранене може да има измеримо въздействие върху емисиите на парникови газове.

Целта беше да се осигури заместител, който да не променя качеството на диетата, избрана от участника.

Близо 20% от анкетираните съобщават, че консумират поне една порция говеждо месо всеки ден. Изследователите изчисляват, че ако тези 20% колективно заменят една порция говеждо месо с порция мляно пуешко, въздействието на емисиите на парникови газове може да намалее средно с 48%, а потреблението на вода – с 30%.

Изследователите анализират цялостния ефект, който това би имало, ако само 20% от хората, които ядат говеждо месо всеки ден, заменят едно хранене с говеждо месо всеки ден. Данните показаха, че това може да намали въглеродния отпечатък с 9.6%, а потреблението на вода – с 5.9%.

Диего Роуз, професор по хранене и продоволствена сигурност във Факултета по обществено здраве и тропическа медицина към Университета „Тулейн“, коментира, че данните показват, че дори прости стъпки могат да допринесат за промяна на климата.

ФАЛШИВОТО МЛЯКО Е ВЕЧЕ ВЪЗМОЖНО

През февруари 2022 г. е направено и второ съобщение за фалшива храна. След 15-годишни изследвания в Университета в Тел Авив Imagindairy обяви нов начин за производство на протеини на млечна основа без животни. То се рекламира като „истинско мляко, пълноценно с млечни протеини. Но без нито една крава“.

В резултат на петнадесетгодишна работа е създаден процесът, който компанията Imagindairy използва, за да получи начална инвестиция от 13 млн. долара за комерсиализиране на производството на млечни протеини без животински произход. Главният изпълнителен директор на компанията смята, че пазарът търси повече фалшиви храни, базирани на протеини без животински произход.

При производството се използват микроорганизми в процес, който те наричат „прецизна ферментация“. Учените твърдят, че при този процес се получават суроватка и казеин, които са два от основните компоненти на кравето мляко, отговорни за специфични свойства, като вкус и текстура.

Учените използват микрофлора за производство на казеин и суроватка, след като предоставят на микроорганизмите ДНК последователността за производството на тези протеини.

Компанията се хвали, че този специфичен процес не изисква крава. Вместо това ДНК проектът, предоставен на микроорганизмите, се създава от софтуер. Микрофлората се добавя в резервоар с вода, хранителни вещества и захар. Тъй като организмите разполагат с ДНК проекта, по време на ферментацията те произвеждат двата протеина.

След това учените отделят протеините от микрофлората, след което тя се филтрира, пречиства и изсушава. Полученият прах може да се използва за производство на мляко, крема сирене, кисело мляко и сирене.

Компанията популяризира разликата в емисиите на парникови газове между производството на фалшиво мляко и отглеждането на млечни крави в концентрирани операции за хранене на животни. Еял Аферган, съосновател и главен изпълнителен директор на Imagindairy, коментира пред Food Ingredients:

„ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ИСКАТ УСЕЩАНЕТО ЗА ИСТИНСКО МЛЯКО, НО В СЪЩОТО ВРЕМЕ НЕ ИСКАТ ДА ВРЕДЯТ НА ЖИВОТНИТЕ. НАШАТА ВИЗИЯ Е ДА ДАДЕМ ВЪЗМОЖНОСТ НА ВСЕКИ ЛЮБИТЕЛ НА МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ ПО СВЕТА ДА СЕ НАСЛАЖДАВА НА ВКУСНИ И ПИТАТЕЛНИ МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ, КАТО СЪЩЕВРЕМЕННО ОПАЗВА ОКОЛНАТА СРЕДА И ЗАЩИТАВА ЖИВОТНИТЕ. ЗАЕДНО МОЖЕМ ДА СЪЗДАДЕМ СВЯТ, В КОЙТО МЛЕКОДАЙНАТА КРАВА Е ПРОСТО КРАВА, КОЯТО СЕ ГРИЖИ ЗА СВОЕТО ТЕЛЕ.“

Ако обърнете внимание, най-важният фактор при производството на фалшиво мляко изглежда е усещането за истинско мляко, без да се казва, че продукт, произведен чрез инжектиране на ДНК в микроорганизми, ферментиращи вода, захар и неизвестни хранителни вещества, може да осигури храненето, от което тялото ви се нуждае за оптимално здраве. Те биха искали да направят кравата излишна.

ЛАБОРАТОРНО ОТГЛЕДАН СЛАДОЛЕД, ПРОИЗВЕДЕН ОТ ГМО ГЪБИЧКИ

По подобен начин компанията Perfect Day получи регулаторно одобрение за разработване на сладолед през 2019 г., в който се използват протеини без животински произход, произведени от генетично модифицирани гъбички.

Процесът на производство на лабораторни млечни протеини е далеч от естествения, но Perfect Day се опитва да заобиколи това, като описва процеса като „сътрудничество с природата“, което е друг начин да се опише манипулирането на ДНК в микроорганизмите.

Компанията Perfect Day лансира бъдещето на фалшивите храни, като „спешно предлага нови продукти на пазара“. Те създават компанията Urgent Company като „олицетворение на чувството за неотложност на нашето поколение… да използва науката и технологиите, за да създава по-добри и по-устойчиви неща за всички нас“.

FDA е дала на генно модифицираните протеини статут на общопризнати като безопасни, въпреки че не е известно какви ще бъдат дългосрочните последици от консумацията на тази фалшива храна. Perfect Day също така твърди, че протеините, използвани за производството на техните продукти, са „едни от най-чистите протеини в хранителната индустрия“.

Индустрията за фалшиви храни прокарва лабораторно отгледани протеини, като изтъква очевидното – че конвенционалното и фабрично отглежданото производство на млечни продукти и говеждо месо не е добро нито за животните, нито за планетата. Въпреки това предположението, че единствената алтернатива е създаването на синтетични храни в лаборатория, е далеч от истината.

ВЪЗСТАНОВЯВАЩИТЕ ЗЕМЕДЕЛСКИ ПРАКТИКИ ВОДЯТ ДО ЧИСТА ОКОЛНА СРЕДА

В проучването на Университета „Тулейн“ не са взети под внимание цялостните щети за околната среда и човешкото здраве, когато са търсени заместители на храните. С други думи, те са заменили говеждото месо, отглеждано в концентрирани операции за хранене на животни, с пилешко или пуешко месо, също отглеждано в концентрирани операции за хранене на животни, и кравето мляко със соево.

Impossible Foods, производител на месо, риба и млечни продукти от растения, се опитва да докаже, че има по-добър въглероден отпечатък от фермите за живи животни. Те наемат Quantis – група от учени и стратези, които помагат на своите клиенти да предприемат действия въз основа на научни доказателства – да направи анализ.

Според резюмето, техният продукт намалява въздействието върху околната среда с между 87% и 96% в изследваните категории.

Сред тях са потенциалът за глобално затопляне, заемането на земя и потреблението на вода – два от факторите, разгледани в проучването на Университета „Тулейн“. Impossible Foods сравнява продукта от фалшиво месо с месо, произведено в концентрирани операции за хранене на животни, докато по-здравословен и устойчив избор е говеждото месо, произведено от крави, хранени с трева.

Има обаче по-чист и здравословен избор за вашето здраве и околната среда.

White Oak Pastures в Блъфтън, Джорджия, произвежда висококачествени продукти, хранени с трева, като използва регенеративни практики за паша. Те възложиха същия анализ на Quantis и публикуваха своето проучване от 33 страници, в което се показва сравнението на емисиите от пасищата White Oak Pastures с конвенционалното производство на говеждо месо в концентрирани операции за хранене на животни.

Въпреки че производството на фалшиво месо намалява въглеродния отпечатък с 96% в някои категории, нетните общи емисии на White Oaks са отрицателни в сравнение с месото, произведено в концентрирани операции за хранене на животни.

Освен това въглеродният отпечатък на говеждото месо, хранено с трева от пасищата на White Oak, е със 111% по-нисък от този на типичните американски концентрирани операции за хранене на животни, а регенеративната система ефективно улавя въглерода в почвата.

Индустрията за производство на фалшиви храни също така разчита в голяма степен на монокултурното производство на соя, което вреди на околната среда. Струва си да се отбележи, че голяма част от тях са от ГМО соя, която съдържа съставката на Roundup – глифозат.

В допълнение към соята изследванията предупреждават, че соевото олио, което е едно от най-широко разпространените олиа за готвене в Америка, може да причини неврологични и метаболитни промени, свързани с аутизма, болестта на Алцхаймер, диабет тип 2 и затлъстяване.

БИЛ ГЕЙТС ИСКА БОГАТИТЕ СТРАНИ ДА КОНСУМИРАТ СИНТЕТИЧНИ ХРАНИ

Поддръжниците на синтетичните храни, отглеждани в лаборатории, изтъкват идеята, че става дума за създаване на устойчиви хранителни доставки или за „зелено“ решение, което помага на планетата.

В статия, публикувана в началото на септември 2021 г., критикът по въпросите на храните на Financial Times обаче излага убедителни аргументи за това, че месото, отглеждано в лаборатория, е по-скоро интелектуална собственост и създава финансова изгода за тези, които го притежават или са инвестирали в него.

Използвайки историческа перспектива, авторът разглежда патентите, които защитават зърнени закуски, газирани напитки, ваксини, лекарства, генетично модифицирани растения и пестициди.

Във всеки от случаите интелектуалната собственост, притежавана от предприятията за агрохимически продукти, Kellogg, Кока-Кола, Макдоналдс и Биг Фарма, е била в основата на техния финансов успех. Авторът пише:

„ПОНАСТОЯЩЕМ НЯМА МНОГО ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ В МЕСНАТА ИНДУСТРИЯ… СПАСЯВАНЕТО НА ЖИВОТИ НА ЖИВОТНИ, ПРЕДОТВРАТЯВАНЕТО НА ИЗСИЧАНЕТО НА ТРОПИЧЕСКИ ГОРИ, ДОРИ НАМАЛЯВАНЕТО НА КОЛИЧЕСТВОТО МЕТАН НЕ ВЪЛНУВА ИНВЕСТИТОРИТЕ – ТЕЗИ ПРОМЕНИ НЕ МОГАТ ДА СЕ ПРЕВЪРНАТ В ПЕЧАЛБА.

ЦЕЛТА Е ДА ЗАМЕНИМ МЕСОТО, КОЕТО КОНСУМИРАМЕ, С ПАТЕНТОВАН ПРОДУКТ, ПРИТЕЖАВАЩ ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ ВЪРХУ МЕСОТО. КОКА-КОЛА И МАКДОНАЛДС УСПЯХА ДА ПРЕВЪРНАТ ПАТЕНТОВАНИТЕ СИ ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ В ДВЕ ОТ НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ХРАНИТЕЛНИ КОМПАНИИ В СВЕТА ПО ПАЗАРНА КАПИТАЛИЗАЦИЯ, НО ЕДИН ПАТЕНТ ЗА „МЕСО“ БЕЗ ЖИВОТНИ МОЖЕ ДА ЗАДМИНЕ ИЗЦЯЛО ТЕХНИТЕ ПОСТИЖЕНИЯ.“

Затова не бива да ни изненадва, че Бил Гейтс насърчава идеята за производство и разпространение на 100% синтетично говеждо месо за борба с изменението на климата. Въпреки данните, които доказват, че стратегиите за регенеративно земеделие са по-здравословни за околната среда от синтетичната храна, и въпреки че притежава хиляди акра земеделска земя, основният елемент в книгата му за премахване на емисиите на парникови газове е синтетичната храна.

Струва си да се отбележи, че тази книга е написана от човек, който е построил дом с площ 65 993 кв. фута (6 131 кв. м), гараж за 23 коли, кино за 20 души и 24 бани. Притежава още пет къщи, ферма за коне, четири частни самолета и няколко хеликоптера.

Според проучване, публикувано в Business Today, годишният въглероден отпечатък на Гейтс възлиза на 7 493 метрични тона въглерод, голяма част от които се произвеждат от самолетите му. В този случай трябва да следвате и парите. В статия, публикувана във „Форбс“ на 22 март 2021 г., един финансов репортер пише:

„СЕГА НЕ СЪМ НЕПРЕМЕННО СЪГЛАСЕН С ГЕЙТС. И НЕНАВИЖДАМ ИДЕЯТА ПРАВИТЕЛСТВАТА ДА РЕШАВАТ КАКВО ДА ЯДАТ ТЕХНИТЕ ГРАЖДАНИ (КОЕТО ИЗГЛЕЖДА Е ТОВА, КОЕТО ГЕЙТС ПРЕДЛАГА). НО МОЯТА РАБОТА Е ДА ВИ ПОМАГАМ ДА ПЕЧЕЛИТЕ ПАРИ. НЯМА СЪМНЕНИЕ, ЧЕ ТЕХНОЛОГИИТЕ ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА МЕСО ОТ РАСТИТЕЛЕН ПРОИЗХОД ЩЕ ДОНЕСАТ МИЛИАРДИ.“

В интервюто си за MIT Technology Review Гейтс казва:

„ТАКА ЧЕ НЕ, НЕ МИСЛЯ, ЧЕ НАЙ-БЕДНИТЕ 80 СТРАНИ ЩЕ ЯДАТ СИНТЕТИЧНО МЕСО. СМЯТАМ, ЧЕ ВСИЧКИ БОГАТИ СТРАНИ ТРЯБВА ДА ПРЕМИНАТ КЪМ 100% СИНТЕТИЧНО ГОВЕЖДО МЕСО. МОЖЕТЕ ДА СВИКНЕТЕ С РАЗЛИКАТА ВЪВ ВКУСА, А ТВЪРДЕНИЯТА СА, ЧЕ С ТЕЧЕНИЕ НА ВРЕМЕТО ВКУСЪТ ИМ ЩЕ СТАНЕ ОЩЕ ПО-ДОБЪР. В КРАЙНА СМЕТКА ТАЗИ ЕКОЛОГИЧНА ПРЕМИЯ Е ДОСТАТЪЧНО СКРОМНА, ЗА ДА МОЖЕ ДА СЕ ПРОМЕНИ ПОВЕДЕНИЕТО НА ХОРАТА ИЛИ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА РЕГУЛАЦИЯ ЗА ПЪЛНА ПРОМЯНА НА ТЪРСЕНЕТО.“

Обърнете внимание на последното изречение в този параграф, тъй като Гейтс и други технократи се стремят да контролират населението чрез централизирано производство и разпределение на храната. Важно е да се разбере, че насърчаването на лабораторно отглежданите протеини не е свързано с устойчивостта, а по-скоро с богатството и властта.

Използвайки интелектуална собственост, технологичните гиганти се надяват да заменят живите животни с патентовани алтернативи от растителен и животински произход, които ефективно да контролират доставките на храни.

А 242 000 акра земеделска земя на Гейтс, разположени в Илинойс, Луизиана, Калифорния, Айова и още близо дузина други щати, изглежда са предназначени за отглеждане на генно модифицирани царевични и соеви култури.

С други думи, той отглежда основните култури, необходими за производството на фалшиво месо и преработени храни (на растителна основа).

Автор: Д-р Джоузеф Меркола
Източник: Children’s Health Defense
Превод на български – Страничката „Монтагю Кийн“   БЕЛЕЖКА НА РЕДАКТОРА Яденето генно модифицирано, изкуствено, синтетично или какво и друго подобно се сетите, както и месото от клонирани животни води до усложнени генетични мутации у човека!..

ПО ТЕМАТА

ЕС ОДОБРИ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ГМО СОЯ НА MONSANTO ЗА ХРАНА НА ХОРА И ЖИВОТНИ: ВИЖТЕ КАКВО ТОЧНО РАЗРЕШИХА ОТ ЕК

1. dobrodan - Няма да ядеш истинско месо и да пиеш
12.03.2022 20:20
истинско мляко, щото злият чичо Бил ще дойде и ще те напляска.
Разбра ли?
2. bojil - А Путин иска да не консумираме ни...
12.03.2022 21:20
А Путин иска да не консумираме никакви храни: кой е по-добър от двамата тогава???