11.01.2019 17:56 - Бактериите могат да живеят (безвредно) във вашия мозък
Автор: zahariada Категория: Други

Последна промяна: 11.01.2019 18:00

Бактериите могат да живеят (безвредно) във вашия мозък

От Rachael Rettner, старши писател

15 ноември, 2018 г. 11:49 ч. Ет

Кредит: Shutterstock image   About this website

В последния пример, че бактериите са " буквално навсякъде ", учените изглежда намират доказателства за микроби, които живеят безвредно в мозъка ни.

За изследването, представено миналата седмица на научната среща Neuroscience 2018 , изследователите погледнаха изображения с висока разделителна способност на филийки постмортална човешка мозъчна тъкан, където откриха признаци на бактерии, според списание Science .

Констатациите са предварителни и е необходима още работа, за да се изключи напълно възможността мозъчните проби да бъдат замърсени след смъртта, заявиха изследователите от Университета в Алабама в Бирмингам (UAB). [ 5 начина, по които Gut Бактерии засягат Вашето здраве ]

Но ако е вярно, констатациите биха променили начина, по който учените мислят за мозъка , орган, в който всяка бактерия се смяташе за признаци на заболяване.

"Мозъкът винаги е бил смятан за стерилен сайт", казва д-р Амеш Адаля, старши учен в Центъра за здравна сигурност "Джонс Хопкинс" в Балтимор, който не е участвал в проучването. "Да намерим там [бактерии], които не причиняват никаква вреда, прекъсва много от догмата", каза Адаля.

Изненадващото откритие беше случайно. Изследователите търсели различия в мозъците на хора с и без шизофрения, използвайки подробна техника на изобразяване, наречена електронна микроскопия. Но учените непрекъснато срещаха в образите мистериозни предмети с форма на пръчки. Първоначално, "просто ги отхвърлих, защото търсех нещо друго", заяви главният автор на изследването Розалинда Робъртс, невроанатом и професор в катедрата по психиатрия и поведенческа невробиология в UAB.

В крайна сметка изследователите се консултирали с някои колеги за обектите и открили, че всъщност са бактерии.

В новото изследване учените анализирали проби от 34 постмортални анализа на човешки мозък и открили бактерии във всеки мозък. Важно е, че изследователите не са открили признаци на възпаление или бактериално заболяване в изследваните мозъци.

Бактериите изглежда предпочитат някои части на мозъка, тъй като микробите имат склонност да се групират в области, известни като хипокампус, префронтална кора и субстанция нигра, според резюмето на изследването . Често бактериите бяха открити в мозъчни клетки с форма на звезди, известни като астроцити, които бяха близо до кръвно-мозъчната бариера.

Когато изследователите секвенирали генетичния материал от бактериите, те открили, че повечето от микробите са от групи бактерии, които обикновено се срещат в човешкото черво, известни като Firmicutes, Proteobacteria и Bacteroidetes, според Science Magazine.

За да се опита да изключи възможността мозъчните проби да са замърсени, учените анализирали мозъчните мозъци, които са били запазени веднага след смъртта. Учените също открили "изобилни бактерии" в мозъка на мишките, а бактериите били в подобни места с тези в човешкия мозък, според резюмето. И когато изследователите анализирали "мишки без микроби", които са генетично създадени, за да нямат бактерии, живеещи в тях, учените не открили никакви бактерии в мозъка.

Дори и така Adalja каза, че констатациите ще трябва да бъдат възпроизведени, за да се гарантира, че те не са резултат от замърсяване. Но въз основа на стъпките, които изследователите са предприели досега, Адаля каза, че подозира, че това е "истинско откритие".

Резултатите повдигат възможността, че подобно на човешкото черво, мозъкът може да има "микробиома". Предишни проучвания показват, че бактериите в червата могат да повлияят косвено мозъка , например, като произвеждат химикали или протеини, които проникват в мозъка. Но новите открития предполагат пряк ефект.

Ако новите резултати бъдат потвърдени, те ще отворят нова линия на научно изследване, за да определят какво правят бактериите в мозъка, дали те са универсално присъстващи и каква роля играят в чревно-мозъчната връзка, каза Адаля.

Новото изследване, което все още не е публикувано в рецензирано списание, не е първото, което предполага, че "стерилен" орган съдържа микробиома. Неотдавнашни проучвания показват, че женските маточни тръби и яйчниците и мъжките тестици също имат микробиоми.

• 10 неща, които не знаехте за мозъка
  • Великолепна микрофотография: 50 малки чудеса
  • 6 храни, които са добри за мозъка ви

Първоначално публикуван на живо наука .